Již více než sto let si jako diváci dopřáváme jedné z nejoblíbenějších atrakcí ? filmového traileru. Jeho vývoj byl pestrý a doznal celé řady koncepčních změn. Dodnes je považován za nejvíce dynamické odvětví filmového průmyslu.
Diplomová práce řeší komplexně problematiku filmových upoutávek. Zabývá se definicí filmového traileru, jeho historií, formami, technologií a žánrem, rétorikou, základní strukturou, procesem samotné výroby a jednotlivými profesními složkami, podílejícími se na jeho vzniku. Dále také reflektuje filmový marketing, umístění upoutávek v individuálních médiích, českou trailerovou scénu a je zde uvedeno i několik osobních postřehů, kterých jsem nabyl při vlastní tvorbě trailerů.
Annotation in English
For more than one hundred years we can enjoy one of the most favourite attractions ? the movie trailer. Its developement was varied and went through many conceptual changes. It's considered to be one of the most dynamic branches in the film industry.
The diploma thesis solves the issue as a complex, deals with the definiton of the movie trailer, its history, forms, technology and genre, rhetorics, basic structure, production process and the individual professional units taking part in its creation. Additionally, the diploma thesis reflects on film marketing, placement of trailers in single media, the Czech trailer scene and it also contains some personal notes, which I have gained during my own work on several trailers.
Keywords
teaser, trailer, televizní spot, re-cut, upoutávka, kinoupoutávka, kinotrailer, střihač
Keywords in English
teaser, trailer, tv spot, re-cut, editor
Length of the covering note
118 s. (166 327 znaků)
Language
CZ
Annotation
Již více než sto let si jako diváci dopřáváme jedné z nejoblíbenějších atrakcí ? filmového traileru. Jeho vývoj byl pestrý a doznal celé řady koncepčních změn. Dodnes je považován za nejvíce dynamické odvětví filmového průmyslu.
Diplomová práce řeší komplexně problematiku filmových upoutávek. Zabývá se definicí filmového traileru, jeho historií, formami, technologií a žánrem, rétorikou, základní strukturou, procesem samotné výroby a jednotlivými profesními složkami, podílejícími se na jeho vzniku. Dále také reflektuje filmový marketing, umístění upoutávek v individuálních médiích, českou trailerovou scénu a je zde uvedeno i několik osobních postřehů, kterých jsem nabyl při vlastní tvorbě trailerů.
Annotation in English
For more than one hundred years we can enjoy one of the most favourite attractions ? the movie trailer. Its developement was varied and went through many conceptual changes. It's considered to be one of the most dynamic branches in the film industry.
The diploma thesis solves the issue as a complex, deals with the definiton of the movie trailer, its history, forms, technology and genre, rhetorics, basic structure, production process and the individual professional units taking part in its creation. Additionally, the diploma thesis reflects on film marketing, placement of trailers in single media, the Czech trailer scene and it also contains some personal notes, which I have gained during my own work on several trailers.
Keywords
teaser, trailer, televizní spot, re-cut, upoutávka, kinoupoutávka, kinotrailer, střihač
Keywords in English
teaser, trailer, tv spot, re-cut, editor
Research Plan
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Štruktúra by mala obsahovať okrem iných tieto logické celky: Definícia traileru, História, Druhy traileru, Členenie, Dramaturgia, Porovnanie pojatia trajleru v českej a zahraničnej tvorbe. Pohľad na odlišnosti trailerov z hľadiska žánrov.
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Research Plan
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Štruktúra by mala obsahovať okrem iných tieto logické celky: Definícia traileru, História, Druhy traileru, Členenie, Dramaturgia, Porovnanie pojatia trajleru v českej a zahraničnej tvorbe. Pohľad na odlišnosti trailerov z hľadiska žánrov.
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Recommended resources
Internet/Wikipedia/References a ďalšie
Absolventské diplomové práce absolventov UTB Zlin na témy Trailer,
Internetové blogy typu: All about movie trailers
The Art Of Crafting A Movie Trailer
Recommended resources
Internet/Wikipedia/References a ďalšie
Absolventské diplomové práce absolventov UTB Zlin na témy Trailer,
Internetové blogy typu: All about movie trailers
The Art Of Crafting A Movie Trailer
Enclosed appendices
2 DVD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student zodpovězením otázek vedoucího práce i oponenta obhájil diplomovou práci.