Rozhlasová reklama je v současnosti plnohodnotným způsobem propagace a v České republice je hojně využívána. Má za sebou velmi bohatý a dlouhý vývoj a můžeme prohlásit, že je skoro stejně tak stará jako vysílání samo. Předložená disertační práce na téma "Československá rozhlasová propagace v letech 1923 - 1991, jako významný nástroj ovlivňování spotřebitelského chování " se věnuje jedné z částí tohoto vývoje. Cílem práce bylo shromáždit a syntetizovat dosavadní teoretické i praktické poznatky z oboru rozhlasové propagace na území České republiky (resp. Československa) v letech 1923 - 1991. Zvolené období vymezuje fungování československého rozhlasu jako média, které bylo po celou dobu nejen významným komunikačním, socializujícím a kulturním fenoménem v životě společnosti, ale s postupem času se z něho stal také důležitý obchodní prvek. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení, přip. zamítnutí stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
Radio advertising is at present an equipollent method of promotion and is used in plenty on the Czech advertising market. It has come through a long and productive development and it can be said that the radio advertising is as old as the broadcasting itself. This doctoral thesis "Radio promotion in Czechoslovakia in years 1923 - 1991, as the significant tool for influencing customer´s behaviour" describes one part of this history. The goal of the doctoral thesis is to assamble and synthetize theoretical and practical knowledges about radio promotion done at Czech republic (or more precisely Czechoslovakia) in years 1923-1991. This time period limits czech radio as the medium of important communications, socializing and cultural phenomenon in society, but it has become also important bussines element. In the Conclusions, the results of the research investigations are undertaken and compared with the pre-set hypotheses. Their outcome is the confirmation or, as the case may be, the overturning of the hypotheses.
Klíčová slova
Rádio, propagace, reklama, spotřebitelské chování, historie rozhlasového vysílání, historie rozhlasové reklamy, média, Československý rozhlas, Český rozhlas
Klíčová slova v angličtině
Radio, promotion, advertising, customer´s behaviour, history of radio broadcasting, history of radio advertising, media, The Czechoslovak Radio, The Czech Radio
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Rozhlasová reklama je v současnosti plnohodnotným způsobem propagace a v České republice je hojně využívána. Má za sebou velmi bohatý a dlouhý vývoj a můžeme prohlásit, že je skoro stejně tak stará jako vysílání samo. Předložená disertační práce na téma "Československá rozhlasová propagace v letech 1923 - 1991, jako významný nástroj ovlivňování spotřebitelského chování " se věnuje jedné z částí tohoto vývoje. Cílem práce bylo shromáždit a syntetizovat dosavadní teoretické i praktické poznatky z oboru rozhlasové propagace na území České republiky (resp. Československa) v letech 1923 - 1991. Zvolené období vymezuje fungování československého rozhlasu jako média, které bylo po celou dobu nejen významným komunikačním, socializujícím a kulturním fenoménem v životě společnosti, ale s postupem času se z něho stal také důležitý obchodní prvek. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení, přip. zamítnutí stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
Radio advertising is at present an equipollent method of promotion and is used in plenty on the Czech advertising market. It has come through a long and productive development and it can be said that the radio advertising is as old as the broadcasting itself. This doctoral thesis "Radio promotion in Czechoslovakia in years 1923 - 1991, as the significant tool for influencing customer´s behaviour" describes one part of this history. The goal of the doctoral thesis is to assamble and synthetize theoretical and practical knowledges about radio promotion done at Czech republic (or more precisely Czechoslovakia) in years 1923-1991. This time period limits czech radio as the medium of important communications, socializing and cultural phenomenon in society, but it has become also important bussines element. In the Conclusions, the results of the research investigations are undertaken and compared with the pre-set hypotheses. Their outcome is the confirmation or, as the case may be, the overturning of the hypotheses.
Klíčová slova
Rádio, propagace, reklama, spotřebitelské chování, historie rozhlasového vysílání, historie rozhlasové reklamy, média, Československý rozhlas, Český rozhlas
Klíčová slova v angličtině
Radio, promotion, advertising, customer´s behaviour, history of radio broadcasting, history of radio advertising, media, The Czechoslovak Radio, The Czech Radio