Diplomová práce je zaměřena na komunikační strategii pro neziskovou organizaci Charita
sv. Anežky Otrokovice, která se věnuje práci s lidmi nemocnými, postiženými a to bez
ohledu na jejich příslušnost k rase, národnosti či náboženství. Cílem práce je navrhnout pro
Charitu komunikační strategii, která by vedla k lepší informovanosti veřejnosti, k upevnění
dobrého jména Charity a také k získání dalších sponzorů a dárců, bez nichž se práce v charitě
všeobecně neobejde.
Na základě poznatků z teoretické části, výsledků analýz a dotazníkového šetření je v projektové
části sestavena optimální komunikační strategie pro neziskovou organizaci Charita
sv. Anežky Otrokovice. Ta by měla organizaci pomoci dostat se více do povědomí veřejnosti,
zlepšit interní i externí komunikaci, a to na základě jednotného komunikačního stylu.
Anotace v angličtině
My disertation is focused on communication strategy for non-profit organization. Charity
st. Agnes Otrokovice engages in working with ill people, people with mental handicap and
respect their race, nationality and religion. The aim of this dissertation is to suggest communication
strategy for the Charity which would lead to better foreknowledge of the public,
build up a good name of the Charity and to get sponsors and donors who are unexpendable
fort functioning of the Charity.
In reference to findings of theoretical knowledge, analyses results and questionnaire research
is set optimal communication strategy for non-profit organization ''Charity st. Agnes
Otrokovice‘‘ in project part of this work. It should bring the organization to public' s
attention, improve the internal and external communication following the simple communication
manner.
non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, communicationstartegy,
communication mix
Rozsah průvodní práce
92 s., 8 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na komunikační strategii pro neziskovou organizaci Charita
sv. Anežky Otrokovice, která se věnuje práci s lidmi nemocnými, postiženými a to bez
ohledu na jejich příslušnost k rase, národnosti či náboženství. Cílem práce je navrhnout pro
Charitu komunikační strategii, která by vedla k lepší informovanosti veřejnosti, k upevnění
dobrého jména Charity a také k získání dalších sponzorů a dárců, bez nichž se práce v charitě
všeobecně neobejde.
Na základě poznatků z teoretické části, výsledků analýz a dotazníkového šetření je v projektové
části sestavena optimální komunikační strategie pro neziskovou organizaci Charita
sv. Anežky Otrokovice. Ta by měla organizaci pomoci dostat se více do povědomí veřejnosti,
zlepšit interní i externí komunikaci, a to na základě jednotného komunikačního stylu.
Anotace v angličtině
My disertation is focused on communication strategy for non-profit organization. Charity
st. Agnes Otrokovice engages in working with ill people, people with mental handicap and
respect their race, nationality and religion. The aim of this dissertation is to suggest communication
strategy for the Charity which would lead to better foreknowledge of the public,
build up a good name of the Charity and to get sponsors and donors who are unexpendable
fort functioning of the Charity.
In reference to findings of theoretical knowledge, analyses results and questionnaire research
is set optimal communication strategy for non-profit organization ''Charity st. Agnes
Otrokovice‘‘ in project part of this work. It should bring the organization to public' s
attention, improve the internal and external communication following the simple communication
manner.
non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, communicationstartegy,
communication mix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíle metody a postup práce. Zaměřte se na specifika prostředí neziskových organizací.
2. Analyzujte stav interních a externích PR ve zvolené organizaci, definujte efektivitu jednotlivých nástrojů.
3. Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace zvolené organizace u předem definovaných cílových skupin.
4. Z výsledků marketingového výzkumu vyvoďte závěry a doporučení, vypracujte plán PR aktivit posilujících dobré jméno a důvěryhodnost zvolené organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíle metody a postup práce. Zaměřte se na specifika prostředí neziskových organizací.
2. Analyzujte stav interních a externích PR ve zvolené organizaci, definujte efektivitu jednotlivých nástrojů.
3. Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace zvolené organizace u předem definovaných cílových skupin.
4. Z výsledků marketingového výzkumu vyvoďte závěry a doporučení, vypracujte plán PR aktivit posilujících dobré jméno a důvěryhodnost zvolené organizace.
Seznam doporučené literatury
Patrick De Pelsmacker a kol., Marketingové komunikace, Praha: Grada Publishing, 2003, 600 s., ISBN 80-247-0254-1.
Argyle, M., Trower, P., 1979, Person to Person ways of communicating, London Harper & Row Publishers.
Moscovici, S., Social Representations. Explorations in Social Psychology. Cambridge, 2000.
Tubbs, S. L., Moss, S. (1991), Human comunication. New York-St. Louis-San Francisco: Mc Graww-Hill, Inc
Maturana, H. R., Varela, F. J., (1998) The tree of Knowledge. Boston, London: Shambala.
Watzlavic, P., Pragmatika lidské komunikace, Hradec Králové, Konfrontace 1999.
Mikuláštík, M,. Komunikační dovednostu v praxi, Praha, Grada 2003. ISBN 80-247-0650-4.
Vybíral, Z., Psychologie komunikace, Praha, Portál 2005, ISBN 80-7178-998-4.
LESLY, P. Public relations. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-15-7
Clarke, L. Caywood, Public Relations, Brno, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-886-4
Pospíšil P., Efektivní Public Relations a Media Relations, Brno, Computer Press 2002, ISBN 80-7226-823-6
Svoboda, V., Základy Public relations, Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2001,152, ISBN: 80-7318-043-X.
Bedrnová, E., Nový, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-064-3
Seznam doporučené literatury
Patrick De Pelsmacker a kol., Marketingové komunikace, Praha: Grada Publishing, 2003, 600 s., ISBN 80-247-0254-1.
Argyle, M., Trower, P., 1979, Person to Person ways of communicating, London Harper & Row Publishers.
Moscovici, S., Social Representations. Explorations in Social Psychology. Cambridge, 2000.
Tubbs, S. L., Moss, S. (1991), Human comunication. New York-St. Louis-San Francisco: Mc Graww-Hill, Inc
Maturana, H. R., Varela, F. J., (1998) The tree of Knowledge. Boston, London: Shambala.
Watzlavic, P., Pragmatika lidské komunikace, Hradec Králové, Konfrontace 1999.
Mikuláštík, M,. Komunikační dovednostu v praxi, Praha, Grada 2003. ISBN 80-247-0650-4.
Vybíral, Z., Psychologie komunikace, Praha, Portál 2005, ISBN 80-7178-998-4.
LESLY, P. Public relations. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-15-7
Clarke, L. Caywood, Public Relations, Brno, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-886-4
Pospíšil P., Efektivní Public Relations a Media Relations, Brno, Computer Press 2002, ISBN 80-7226-823-6
Svoboda, V., Základy Public relations, Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2001,152, ISBN: 80-7318-043-X.
Bedrnová, E., Nový, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-064-3