Diplomová práce se věnuje formám financování Českého rozhlasu. Zkoumá hlavní složky příjmů a zasazuje je do evropského kontextu. Současně zkoumá funkci veřejné služby, a její provázanost se současným způsobem financování této instituce. V teoretické části autor shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se veřejnoprávních institucí. Přibližuje pozici stanic Českého rozhlasu z různých pohledů, zejména v souvislostech spojených s pozicí na trhu.
V praktické části autor analyzuje názory odborné a laické veřejnosti spojené s Českým roz-hlasem, především s funkcí veřejné služby nebo systémem financování.
V projektové části aplikuje získané poznatky a navrhuje marketingovou komunikační stra-tegii s cílem rozpoutat veřejnou diskuzi, a vrátit Českému rozhlasu jeho původní národní hrdost.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on various forms of financing of the Czech radio. It researches the main sources of income and examines them in European context. Simultaneously, the thesis re-searches the role of public services and their involvement in the financing of the Czech radio. In the theoretical part, the author summarizes findings related to the public broad-casting services, shedding light on the position of each station of the Czech radio from dif-ferent views, mainly in terms of its market share.
The practical section analyzes opinion of layperson and professionals affiliated with the Czech radio, primarily their views on the role of public services or forms of financing.
The project applies practical knowledge and proposes a marketing communication strategy with the goal of generating a public discussion and returning the original national pride to the Czech radio.
Klíčová slova
Český rozhlas, pluralita, duální systém, veřejnoprávnost, veřejnoprávní poplatek
Klíčová slova v angličtině
Czech radio, plurality, mixed system, public radio, license fee
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje formám financování Českého rozhlasu. Zkoumá hlavní složky příjmů a zasazuje je do evropského kontextu. Současně zkoumá funkci veřejné služby, a její provázanost se současným způsobem financování této instituce. V teoretické části autor shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se veřejnoprávních institucí. Přibližuje pozici stanic Českého rozhlasu z různých pohledů, zejména v souvislostech spojených s pozicí na trhu.
V praktické části autor analyzuje názory odborné a laické veřejnosti spojené s Českým roz-hlasem, především s funkcí veřejné služby nebo systémem financování.
V projektové části aplikuje získané poznatky a navrhuje marketingovou komunikační stra-tegii s cílem rozpoutat veřejnou diskuzi, a vrátit Českému rozhlasu jeho původní národní hrdost.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on various forms of financing of the Czech radio. It researches the main sources of income and examines them in European context. Simultaneously, the thesis re-searches the role of public services and their involvement in the financing of the Czech radio. In the theoretical part, the author summarizes findings related to the public broad-casting services, shedding light on the position of each station of the Czech radio from dif-ferent views, mainly in terms of its market share.
The practical section analyzes opinion of layperson and professionals affiliated with the Czech radio, primarily their views on the role of public services or forms of financing.
The project applies practical knowledge and proposes a marketing communication strategy with the goal of generating a public discussion and returning the original national pride to the Czech radio.
Klíčová slova
Český rozhlas, pluralita, duální systém, veřejnoprávnost, veřejnoprávní poplatek
Klíčová slova v angličtině
Czech radio, plurality, mixed system, public radio, license fee
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy k tématu financování Českého rozhlasu a identifikujte jednotlivé položky kontribuce všech složek podílejících se na tvorbě příjmů veřejnoprávního rozhlasu.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce. K ověření stanovených hypotéz zvolte vhodnou metodologii.
3. Analyzujte znalost problematiky financování Českého rozhlasu mezi širokou veřejností a proveďte výzkum o vhodnosti současného způsobu financování Českého rozhlasu mezi odbornou veřejností.
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části nejvhodnější způsoby marketingových komunikací Českého rozhlasu ve vztahu k poplatkům s ohledem na nejnovější trendy.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy k tématu financování Českého rozhlasu a identifikujte jednotlivé položky kontribuce všech složek podílejících se na tvorbě příjmů veřejnoprávního rozhlasu.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce. K ověření stanovených hypotéz zvolte vhodnou metodologii.
3. Analyzujte znalost problematiky financování Českého rozhlasu mezi širokou veřejností a proveďte výzkum o vhodnosti současného způsobu financování Českého rozhlasu mezi odbornou veřejností.
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části nejvhodnější způsoby marketingových komunikací Českého rozhlasu ve vztahu k poplatkům s ohledem na nejnovější trendy.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
BURTON, JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno 2001, ISBN 80-85947-67-6
DĚJINY českých médií v datech (kol.autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
HANKUSOVÁ, Veronika: Vývoj výzkumu rozhlasových posluchačů v Československu a České republice. Karolinum, Praha 2006. ISBN 80-246-1092-2
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara: Masová média. Portál, Praha 2009. ISBN 978-80-7367-3
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
Seznam doporučené literatury
BURTON, JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno 2001, ISBN 80-85947-67-6
DĚJINY českých médií v datech (kol.autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
HANKUSOVÁ, Veronika: Vývoj výzkumu rozhlasových posluchačů v Československu a České republice. Karolinum, Praha 2006. ISBN 80-246-1092-2
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara: Masová média. Portál, Praha 2009. ISBN 978-80-7367-3
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9