Cílem diplomové práce je návrh marketingových strategií pro regionální týdeník
Boskovicko. V Teoretické části jsou představeny poznatky vztahující se k možnostem marketingu, marketingovým analýzám a marketingovému plánování. Analytická část je věnována situační analýze firmy Boskovicko prostřednictvím SWOT analýzy a analýzy konkurence s využitím Porterova pětifaktorového modelu; prostřednictvím dotazníkových šetření zkoumá kupní chování spotřebitelů (čtenářů a inzerentů). Výsledky analýz slouží v Projektové části k návrhu marketingových strategií. Pozornost je soustředěna na cílové tržní segmenty, na využití silných stránek a příležitostí k posílení slabých stránek a vyhnutí se rizikům i na vymezení se vůči konkurenci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis designs a marketing strategy for the regional weekly magazine Boskovicko. In the theoretical part, findings relevant to marketing opportunities, marketing analysis and marketing planning are presented. The analytical part is dedicated to the situational analysis of the company by means of the SWOT analysis and the competitor analysis using the Porter's five forces framework; questionnaire inquiries are applied to investigate the purchasing behaviour of the magazine's costumers (readers and advertisers).
Based on the analysis results new marketing strategies are designed and presented in the project part of the thesis. The focus is on the target market segments, utilisation of the company's strengths, exploiting opportunities to improve the company's weaknesses, avoiding the threats and distinguishing the company from the competitors.
Klíčová slova
Marketing, marketingová analýza, marketingová strategie, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, cílová skupina, regionální média
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing analysis, marketing strategy, SWOT analysis, Porter's analysis Five Forces, target group, local media
Rozsah průvodní práce
101 stran, 85 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je návrh marketingových strategií pro regionální týdeník
Boskovicko. V Teoretické části jsou představeny poznatky vztahující se k možnostem marketingu, marketingovým analýzám a marketingovému plánování. Analytická část je věnována situační analýze firmy Boskovicko prostřednictvím SWOT analýzy a analýzy konkurence s využitím Porterova pětifaktorového modelu; prostřednictvím dotazníkových šetření zkoumá kupní chování spotřebitelů (čtenářů a inzerentů). Výsledky analýz slouží v Projektové části k návrhu marketingových strategií. Pozornost je soustředěna na cílové tržní segmenty, na využití silných stránek a příležitostí k posílení slabých stránek a vyhnutí se rizikům i na vymezení se vůči konkurenci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis designs a marketing strategy for the regional weekly magazine Boskovicko. In the theoretical part, findings relevant to marketing opportunities, marketing analysis and marketing planning are presented. The analytical part is dedicated to the situational analysis of the company by means of the SWOT analysis and the competitor analysis using the Porter's five forces framework; questionnaire inquiries are applied to investigate the purchasing behaviour of the magazine's costumers (readers and advertisers).
Based on the analysis results new marketing strategies are designed and presented in the project part of the thesis. The focus is on the target market segments, utilisation of the company's strengths, exploiting opportunities to improve the company's weaknesses, avoiding the threats and distinguishing the company from the competitors.
Klíčová slova
Marketing, marketingová analýza, marketingová strategie, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, cílová skupina, regionální média
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing analysis, marketing strategy, SWOT analysis, Porter's analysis Five Forces, target group, local media
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o možnostech marketingu, marketingových analýzách, marketingovém plánování a jejich využití pro navrhování marketingových strategií.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k tématu DP.
3. Analyzujte současnou situaci firmy formou SWOT analýzy a současně proveďte analýzu konkurence s využitím Porterova 5ti faktorového modelu.
4. S využitím dotazníkového šetření analyzujte kupní chování spotřebitelů a identifikujte tržní segmenty a jejich profily.
5. V projektové části s využitím výsledků analýz navrhněte marketingové strategie, zhodnoťte splnění cílů a verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o možnostech marketingu, marketingových analýzách, marketingovém plánování a jejich využití pro navrhování marketingových strategií.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k tématu DP.
3. Analyzujte současnou situaci firmy formou SWOT analýzy a současně proveďte analýzu konkurence s využitím Porterova 5ti faktorového modelu.
4. S využitím dotazníkového šetření analyzujte kupní chování spotřebitelů a identifikujte tržní segmenty a jejich profily.
5. V projektové části s využitím výsledků analýz navrhněte marketingové strategie, zhodnoťte splnění cílů a verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
KALKA, Jochen. Marketing podle cílových skupin: jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOTLER, Philips. Marketing management. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
SOUKALOVÁ, Radomila. Strategický marketing. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. ISBN 80-7318-177-0.
ZBOŘIL, Kamil. Marketingový výzkum: metodologie a aplikace. Praha, Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0615-7.
Seznam doporučené literatury
KALKA, Jochen. Marketing podle cílových skupin: jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOTLER, Philips. Marketing management. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
SOUKALOVÁ, Radomila. Strategický marketing. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. ISBN 80-7318-177-0.
ZBOŘIL, Kamil. Marketingový výzkum: metodologie a aplikace. Praha, Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0615-7.