Cílem této práce je zhodnotit využívání direct marketingu a zpracování osobních údajů vůči koncovým adresátům přímé komunikace napříč využívanými komunikačními kanály, a to na základě studia odborné literatury a případových studií direct marketingu v ČR a zahraničí. Současně má marketingový výzkum za cíl zhodnotit míru užívání přímé ko-munikace ke koncovým spotřebitelům obchodních sdělení s ohledem na zpracování a nakládání s osobními údaji a určit tak dopad využívání direct marketingových komuni-kačních kanálů v praxi. Z analýzy dat výzkumu, studia odborné literatury a sekundárních zdrojů informací chci potom navrhnout zlepšení a zásady pro řízení a provoz nespamového direct marketingu.
Anotace v angličtině
The purpouse of this work is to evaluate the suitability of direct marketing and processed personal information with regard to the end receiver of direct communication over com-monly used communication channels based on studies of academic literature and direct marketing case studies in the ČR and abroad. At present marketing research is aimed at evaluating the rate of use of direct communication to end cunsumers of business informati-on with emphasis on the use and storage of personal data and to define the impact of direct communication channels in practice. From analysis of research data, studies of academic literature a secondary sources of information, I want to suggest improvements and best practices for the management andoperation of nonspam direct marketing.
Klíčová slova
Direct marketing, zpracování osobních údajů, nevyžádané obchodní sdělení, SPAM, OPT-OUT, OPT-IN, U.O.O.U, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Direct marketing , Data processing, Junk mail, SPAM, OPT-OUT, OPT-IT, U.O.O.U., Re-search
Rozsah průvodní práce
141
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zhodnotit využívání direct marketingu a zpracování osobních údajů vůči koncovým adresátům přímé komunikace napříč využívanými komunikačními kanály, a to na základě studia odborné literatury a případových studií direct marketingu v ČR a zahraničí. Současně má marketingový výzkum za cíl zhodnotit míru užívání přímé ko-munikace ke koncovým spotřebitelům obchodních sdělení s ohledem na zpracování a nakládání s osobními údaji a určit tak dopad využívání direct marketingových komuni-kačních kanálů v praxi. Z analýzy dat výzkumu, studia odborné literatury a sekundárních zdrojů informací chci potom navrhnout zlepšení a zásady pro řízení a provoz nespamového direct marketingu.
Anotace v angličtině
The purpouse of this work is to evaluate the suitability of direct marketing and processed personal information with regard to the end receiver of direct communication over com-monly used communication channels based on studies of academic literature and direct marketing case studies in the ČR and abroad. At present marketing research is aimed at evaluating the rate of use of direct communication to end cunsumers of business informati-on with emphasis on the use and storage of personal data and to define the impact of direct communication channels in practice. From analysis of research data, studies of academic literature a secondary sources of information, I want to suggest improvements and best practices for the management andoperation of nonspam direct marketing.
Klíčová slova
Direct marketing, zpracování osobních údajů, nevyžádané obchodní sdělení, SPAM, OPT-OUT, OPT-IN, U.O.O.U, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Direct marketing , Data processing, Junk mail, SPAM, OPT-OUT, OPT-IT, U.O.O.U., Re-search
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Definujte hlavní pravidla direct marketingu.
4. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na zpracování osobních údajů v direct marketingu, vyhodnoťte jeho závěry.
5. Analyzujte zpracovávání osobních údajů v direct marketingu.
6. Navrhněte opatření pro nespamový direct marketing.
7. Zhodnoťte dosažení cíle práce a mír naplnění pracovních hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Definujte hlavní pravidla direct marketingu.
4. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na zpracování osobních údajů v direct marketingu, vyhodnoťte jeho závěry.
5. Analyzujte zpracovávání osobních údajů v direct marketingu.
6. Navrhněte opatření pro nespamový direct marketing.
7. Zhodnoťte dosažení cíle práce a mír naplnění pracovních hypotéz.
Seznam doporučené literatury
BURNETT K., Klíčová zákazníci a péče o ně, 1. dotisk 1. vydání, Brno, CP Books, a.s., 2005, 382 s., ISBN 80-7226-655-1
SPÁČIL A., Péče o zákazníky, Praha, Grada Publishing, a. s., 2002, 116 s., ISBN 80-247-0254-1
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing, a. s., 2003, 160 s., ISBN 80-247-0385-1
KOTLER, P., Marketing management, 10. rozšířené vydání, Praha, Grada Pub-lishing, spol. s r. o., 2001, 720 s., ISBN 80-247-0016-6
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama, 1. vydání, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 170 s., ISBN 80-7318-140-1
IDC AND CAP GEMINI, Market Trends, Atlanta, 1999, 155 str.
REICHHELD F. F., TEEL T. The Loyalty Effect, Watertown, Harvard Business Re-view Press, 1996
NASH, Edward, Direct marketing; překl. Vilém Jungmann , Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003. 604 str., ISBN 80-7226-838-4
WUNDERMAN, Lester, Direct marketing : reklama, která se zaplatí, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 250 str., ISBN 80-247-0731-4
Seznam doporučené literatury
BURNETT K., Klíčová zákazníci a péče o ně, 1. dotisk 1. vydání, Brno, CP Books, a.s., 2005, 382 s., ISBN 80-7226-655-1
SPÁČIL A., Péče o zákazníky, Praha, Grada Publishing, a. s., 2002, 116 s., ISBN 80-247-0254-1
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing, a. s., 2003, 160 s., ISBN 80-247-0385-1
KOTLER, P., Marketing management, 10. rozšířené vydání, Praha, Grada Pub-lishing, spol. s r. o., 2001, 720 s., ISBN 80-247-0016-6
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama, 1. vydání, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 170 s., ISBN 80-7318-140-1
IDC AND CAP GEMINI, Market Trends, Atlanta, 1999, 155 str.
REICHHELD F. F., TEEL T. The Loyalty Effect, Watertown, Harvard Business Re-view Press, 1996
NASH, Edward, Direct marketing; překl. Vilém Jungmann , Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003. 604 str., ISBN 80-7226-838-4
WUNDERMAN, Lester, Direct marketing : reklama, která se zaplatí, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 250 str., ISBN 80-247-0731-4