Diplomová práce se věnuje sponzoringu a jeho vlivu na budování image. Zabývá se jeho hlavními cíly, jako je rozvoj asociací mezi sponzorskou aktivitou a značkou sponzora nebo zvýšení povědomí o firmě. Současně zkoumá sponzoring jako významný komunikační nástroj, na který nelze nahlížet odděleně, ale pouze jako nedílnou, integrální součást marketingového mixu. V praktické části analyzuje marketingový mix společnosti Alpine Pro. V projektové části aplikuje získané poznatky do ukázkového sponzorského modelu formujícího pozitivní image této společnosti s cílem zviditelnit její aktivity, zlepšit renomé a především podpořit zájem o značku a její produkty.
Anotace v angličtině
The thesis will focus on sponsorship and its influence on company image building. Its main objectives include the development of the associations among the sponsor’s activity and the sponsor’s logo or the company’s brand awareness. At the same time the thesis will explore sponsorship as the vital form of communication that cannot be perceived separately but only as an integral part of the marketing mix. In the practical part, however, the author focuses on the marketing mix of the company Alpine Pro. The aim to raise the company’s activities, improve its prestige, reputation and support the interests of the brand and its products will be syn-thesized in the project part of the thesis.
Klíčová slova
SPONZORING, IMAGE, ZNAČKA, MARKETINGOVÝ MIX, KOMUNIKAČNÍ MIX, OUTDOOR, PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE
Klíčová slova v angličtině
SPONSORSHIP, IMAGE, BRANDING, MARKETING MIX, PROMOTION MIX, OUTDOOR, PSYCHOLOGY OF COMMUNICATION
Rozsah průvodní práce
107
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje sponzoringu a jeho vlivu na budování image. Zabývá se jeho hlavními cíly, jako je rozvoj asociací mezi sponzorskou aktivitou a značkou sponzora nebo zvýšení povědomí o firmě. Současně zkoumá sponzoring jako významný komunikační nástroj, na který nelze nahlížet odděleně, ale pouze jako nedílnou, integrální součást marketingového mixu. V praktické části analyzuje marketingový mix společnosti Alpine Pro. V projektové části aplikuje získané poznatky do ukázkového sponzorského modelu formujícího pozitivní image této společnosti s cílem zviditelnit její aktivity, zlepšit renomé a především podpořit zájem o značku a její produkty.
Anotace v angličtině
The thesis will focus on sponsorship and its influence on company image building. Its main objectives include the development of the associations among the sponsor’s activity and the sponsor’s logo or the company’s brand awareness. At the same time the thesis will explore sponsorship as the vital form of communication that cannot be perceived separately but only as an integral part of the marketing mix. In the practical part, however, the author focuses on the marketing mix of the company Alpine Pro. The aim to raise the company’s activities, improve its prestige, reputation and support the interests of the brand and its products will be syn-thesized in the project part of the thesis.
Klíčová slova
SPONZORING, IMAGE, ZNAČKA, MARKETINGOVÝ MIX, KOMUNIKAČNÍ MIX, OUTDOOR, PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE
Klíčová slova v angličtině
SPONSORSHIP, IMAGE, BRANDING, MARKETING MIX, PROMOTION MIX, OUTDOOR, PSYCHOLOGY OF COMMUNICATION
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy vztahující se k sponzoringu a jeho vlivu na budování image.
2. Proveďte analýzu sponzoringu vybrané společnosti s působností v České republice.
3. V rámci analýzy se zaměřte na zkoumání nejčastěji se vyskytujících typů sponzoringu, jeho základní strategie, pojmenování cílových skupin a rozboru používané komunikace.
4. V projektové části aplikujte získané poznatky do ukázkového sponzorského modelu formujícího pozitivní image společnosti.
5. Zhodnoťte navržený model a stanovte obecná paradigmata v jeho dalším možném využití, vývoji.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy vztahující se k sponzoringu a jeho vlivu na budování image.
2. Proveďte analýzu sponzoringu vybrané společnosti s působností v České republice.
3. V rámci analýzy se zaměřte na zkoumání nejčastěji se vyskytujících typů sponzoringu, jeho základní strategie, pojmenování cílových skupin a rozboru používané komunikace.
4. V projektové části aplikujte získané poznatky do ukázkového sponzorského modelu formujícího pozitivní image společnosti.
5. Zhodnoťte navržený model a stanovte obecná paradigmata v jeho dalším možném využití, vývoji.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-866-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin L. Marketing management, 12.vydání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKULAŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van Den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 616 s. ISBN 80-247-0254-1.
SMITH, Paul. Moderní Marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
VITO, Joseph A. de. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní kultura. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-866-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin L. Marketing management, 12.vydání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKULAŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van Den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 616 s. ISBN 80-247-0254-1.
SMITH, Paul. Moderní Marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
VITO, Joseph A. de. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní kultura. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.