Tématem práce je analýza postavení magazínu Koktejl na českém mediálním trhu z hlediska dlouhodobějších trendů. Práce si klade za cíl identifikovat slabá místa v jeho marketingové strategii a navrhnout řešení, jak zvýšit úspěšnost časopisu na trhu. Teoretická část přináší charakteristiku současného mediálního trhu s přihlédnutím k segmentu populárních časopisů zaměřených na cestování, přírodu, vědu a historii. Praktická část tento trh analyzuje s akcentem na magazín Koktejl. Projektová část na základě výstupů z analýz formuluje pro magazín Koktejl marketingový cíl, strategii a konkrétní doporučení v jejím rámci.
Anotace v angličtině
An analysis of Koktejl magazine position on Czech medial market from the point of view of long-term trends is the subject-matter of this paper. The paper intends to identify weak-nesses in its marketing strategy and to propose solutions how to increase a fruitfulness of the magazine on the market. A theoretical part contains a characteristic of contemporary medial market with emphasis on segment of magazines specialized on travelling, nature, science and history. A practical part analyses this market with accent on Koktejl magazine. A project part, on the basis of analysis conclusions, formulates a marketing goal, strategy and concrete recommendations for the magazine.
Tématem práce je analýza postavení magazínu Koktejl na českém mediálním trhu z hlediska dlouhodobějších trendů. Práce si klade za cíl identifikovat slabá místa v jeho marketingové strategii a navrhnout řešení, jak zvýšit úspěšnost časopisu na trhu. Teoretická část přináší charakteristiku současného mediálního trhu s přihlédnutím k segmentu populárních časopisů zaměřených na cestování, přírodu, vědu a historii. Praktická část tento trh analyzuje s akcentem na magazín Koktejl. Projektová část na základě výstupů z analýz formuluje pro magazín Koktejl marketingový cíl, strategii a konkrétní doporučení v jejím rámci.
Anotace v angličtině
An analysis of Koktejl magazine position on Czech medial market from the point of view of long-term trends is the subject-matter of this paper. The paper intends to identify weak-nesses in its marketing strategy and to propose solutions how to increase a fruitfulness of the magazine on the market. A theoretical part contains a characteristic of contemporary medial market with emphasis on segment of magazines specialized on travelling, nature, science and history. A practical part analyses this market with accent on Koktejl magazine. A project part, on the basis of analysis conclusions, formulates a marketing goal, strategy and concrete recommendations for the magazine.
1. Proveďte rešerši dostupných informačních zdrojů charakterizujících teorii SWOT analýzy a analýzy konkurence v návaznosti na problematiku konkurenčního prostředí časopisů zaměřených na cestování.
2. Formulujte cíle a hypotézy diplomové práce.
3. S využitím analytických přístupů analyzujte současnou situaci a formulujte SWOT analýzu, proveďte analýzu konkurence pomocí Porterova modelu a identifikujte cílové skupiny.
4. Na základě analýz formulujte východiska a návrhy na doporučení v rámci marketingové strategie. V závěru práce zhodnoťte hypotézy a splnění cílů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupných informačních zdrojů charakterizujících teorii SWOT analýzy a analýzy konkurence v návaznosti na problematiku konkurenčního prostředí časopisů zaměřených na cestování.
2. Formulujte cíle a hypotézy diplomové práce.
3. S využitím analytických přístupů analyzujte současnou situaci a formulujte SWOT analýzu, proveďte analýzu konkurence pomocí Porterova modelu a identifikujte cílové skupiny.
4. Na základě analýz formulujte východiska a návrhy na doporučení v rámci marketingové strategie. V závěru práce zhodnoťte hypotézy a splnění cílů.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1535-3, 278 stran
KNIGHT, P.: Vysoce efektivní marketingový plán, 15 kroků k úspěchu v podnikání, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1999-3, 143 stran
KOTLER, P.: Marketing management, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5, 788 stran
PORTER, M. E.: Konkurenční strategie, Praha, Victoria Publishing 1994, ISBN 80-85605-11-2, 403 stran
WESTWOOD, J.: Jak sestavit marketingový plán, Praha, Grada 1999, ISBN 80-7169-542-4, 117 stran
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1535-3, 278 stran
KNIGHT, P.: Vysoce efektivní marketingový plán, 15 kroků k úspěchu v podnikání, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1999-3, 143 stran
KOTLER, P.: Marketing management, Praha, Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5, 788 stran
PORTER, M. E.: Konkurenční strategie, Praha, Victoria Publishing 1994, ISBN 80-85605-11-2, 403 stran
WESTWOOD, J.: Jak sestavit marketingový plán, Praha, Grada 1999, ISBN 80-7169-542-4, 117 stran