Diplomová práce má za úkol, prostřednictvím teoretických znalostí a praktického primárního výzkumu, získat odpověď na otázky vlivu značek na nákupní chování a životy teenagerů a následně doporučit optimální marketingovou strategii pro uvedení nové značky oblečení na trh. Snahou je co nejlépe poznat a zmapovat cílovou skupinu, což by mělo popskytnout dostatek materiálu pro marketingové rozhodování a přípravu úspěšné marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The objective of Diploma thesis is to gain answers for the questions regarding the brand impact to shopping behaviour and lives of teenagers. Consequently the thesis recommends optimal marketing strategy for launch of new brand of cloathing to the market. The aim is to gain the best knowledge of the target group that will provide enough information in doing the marketing decisions and preparing a successful marketing strategy.
Klíčová slova
Teenager, Značka, Positioning, Nákupní chování, Potřeby, Motivace, Referenční skupiny, Sociální třídy, Osobitost, Osobnost, Rozhodovací proces, Spotřebitelský výzkum, Kvantitativní výzkum, Kvalitativní výzkum, Výzkum motivace, Konkurence, Marketingová strategie, Marketingová komunikace.
Diplomová práce má za úkol, prostřednictvím teoretických znalostí a praktického primárního výzkumu, získat odpověď na otázky vlivu značek na nákupní chování a životy teenagerů a následně doporučit optimální marketingovou strategii pro uvedení nové značky oblečení na trh. Snahou je co nejlépe poznat a zmapovat cílovou skupinu, což by mělo popskytnout dostatek materiálu pro marketingové rozhodování a přípravu úspěšné marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The objective of Diploma thesis is to gain answers for the questions regarding the brand impact to shopping behaviour and lives of teenagers. Consequently the thesis recommends optimal marketing strategy for launch of new brand of cloathing to the market. The aim is to gain the best knowledge of the target group that will provide enough information in doing the marketing decisions and preparing a successful marketing strategy.
Klíčová slova
Teenager, Značka, Positioning, Nákupní chování, Potřeby, Motivace, Referenční skupiny, Sociální třídy, Osobitost, Osobnost, Rozhodovací proces, Spotřebitelský výzkum, Kvantitativní výzkum, Kvalitativní výzkum, Výzkum motivace, Konkurence, Marketingová strategie, Marketingová komunikace.
1. Zpracujte teoretická východiska ve vztahu ke značce, image, nákupnímu chování a komunikačnímu mixu. Definujte metody práce, pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte a definujte zvolený segment Teengarů, navrhněte výzkum doplňující informace o tomto segmentu a jehož výsledky vám umožní ověřit hypotézy práce. Zhodnoťte z informací vliv značek na nákupní chování Teenagerů a jejich vliv na tuto cílovou skupinu.
3. Navrhněte efektivní marketingovou strategii cílenou na Teenagery a komunikační mix.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, verifikujte pracovní hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ve vztahu ke značce, image, nákupnímu chování a komunikačnímu mixu. Definujte metody práce, pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte a definujte zvolený segment Teengarů, navrhněte výzkum doplňující informace o tomto segmentu a jehož výsledky vám umožní ověřit hypotézy práce. Zhodnoťte z informací vliv značek na nákupní chování Teenagerů a jejich vliv na tuto cílovou skupinu.
3. Navrhněte efektivní marketingovou strategii cílenou na Teenagery a komunikační mix.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, verifikujte pracovní hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Kotler Philip, Marketing Management, Victoria publishing 1992, ISBN: 80-85605-08-2
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Berg, Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
Leon g. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Nákupní chování, Computer Press Brno 2004, ISBN 80-251-0094-4
Roman Kozel, Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing Praha 2005, ISBN 80-247-0966-X
Kevin Lane Keller, Strategické řízení značky, Grada Publishing Praha 2007, ISBN 978-80-247-1481-3
Jan Steel, Reklama plánování a příprava, Computer Press 2003, ISBN 80-251-0065-0
Petr Frey, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Management Press, ISBN 978-80-7261-160-7
Seznam doporučené literatury
Kotler Philip, Marketing Management, Victoria publishing 1992, ISBN: 80-85605-08-2
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Berg, Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
Leon g. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Nákupní chování, Computer Press Brno 2004, ISBN 80-251-0094-4
Roman Kozel, Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing Praha 2005, ISBN 80-247-0966-X
Kevin Lane Keller, Strategické řízení značky, Grada Publishing Praha 2007, ISBN 978-80-247-1481-3
Jan Steel, Reklama plánování a příprava, Computer Press 2003, ISBN 80-251-0065-0
Petr Frey, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Management Press, ISBN 978-80-7261-160-7