Cílem diplomové práce je popsat a vysvětlit všechny klíčové aspekty tvorby úspěšné firemní webové prezentace s následnou praktickou aplikací. Práce se snaží přiblížit problematiku tvorby a správy internetových prezentací, postupy při optimalizaci stránek pro vyhledávače, informovat o možnostech zvyšování návštěvnosti prostřednictvím moderních technik (PPC kampaně, blogů, sociálních sítí, PR kampaní, direct e-mailových kampaní atd.). Práce dále přináší exkurz do práce s pokročilými analytickými systémy, které odhalují silné a slabé stránky, příležitosti i hrozby webových portálů. Seznámení nechybí z analytickým softwarem, který slouží k rozboru chování návštěvníků webu s širokou škálou možností využití. Součástí práce jsou praktická doporučení pro webové stránky společnosti AG FOODS Group a. s., které by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na poli internetové propagace.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe and explain all key aspects of successful corporate website, followed by practical application. Work tries to approach problems of creating and managing web designers, procedures for optimizing pages for search engines, information on how to increase traffic through modern techniques (PPC campaigns, blogs, social networking, PR campaigns, direct email campaigns, etc.). Paper brings excursion to work with advanced analytical systems that reveal the strengths, weaknesses, opportunities and threats in web portals. Getting missing from the analytical software used for analyzing the behavior of web visitors with a wide range of options. The work also contains practical recommendations on the website of AG FOODS Group Inc., which should lead to increased competitiveness in the field of Internet advertising.
Klíčová slova
Internet, webová prezentace, webová stránka, SEO, SEM, optimalizace pro vyhledávače, optimalizace pro katalogy, analýza návštěvnosti, analýza dohledatelnosti, konkurenceschopnost, on-line.
Klíčová slova v angličtině
Internet, web presentations, website, SEO, SEM, search engine optimization, optimization for catalogs, analytics, traceability analysis, competitiveness, on-line.
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je popsat a vysvětlit všechny klíčové aspekty tvorby úspěšné firemní webové prezentace s následnou praktickou aplikací. Práce se snaží přiblížit problematiku tvorby a správy internetových prezentací, postupy při optimalizaci stránek pro vyhledávače, informovat o možnostech zvyšování návštěvnosti prostřednictvím moderních technik (PPC kampaně, blogů, sociálních sítí, PR kampaní, direct e-mailových kampaní atd.). Práce dále přináší exkurz do práce s pokročilými analytickými systémy, které odhalují silné a slabé stránky, příležitosti i hrozby webových portálů. Seznámení nechybí z analytickým softwarem, který slouží k rozboru chování návštěvníků webu s širokou škálou možností využití. Součástí práce jsou praktická doporučení pro webové stránky společnosti AG FOODS Group a. s., které by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na poli internetové propagace.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe and explain all key aspects of successful corporate website, followed by practical application. Work tries to approach problems of creating and managing web designers, procedures for optimizing pages for search engines, information on how to increase traffic through modern techniques (PPC campaigns, blogs, social networking, PR campaigns, direct email campaigns, etc.). Paper brings excursion to work with advanced analytical systems that reveal the strengths, weaknesses, opportunities and threats in web portals. Getting missing from the analytical software used for analyzing the behavior of web visitors with a wide range of options. The work also contains practical recommendations on the website of AG FOODS Group Inc., which should lead to increased competitiveness in the field of Internet advertising.
Klíčová slova
Internet, webová prezentace, webová stránka, SEO, SEM, optimalizace pro vyhledávače, optimalizace pro katalogy, analýza návštěvnosti, analýza dohledatelnosti, konkurenceschopnost, on-line.
Klíčová slova v angličtině
Internet, web presentations, website, SEO, SEM, search engine optimization, optimization for catalogs, analytics, traceability analysis, competitiveness, on-line.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický úvod do prostředí českého a světového internetu, vysvětlete základní terminologii týkající se internetové prezentace společnosti. Vytyčte základní přístupy ke zvyšování návštěvnosti internetových stránek a základní formy internetové reklamy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu obvyklých marketingových metrik, kterými se poměřuje úspěšná webová prezentace. Proveďte analýzu dohledatelnosti klíčových slov, porovnání počtu indexovaných stránek, počet odkazujících stránek a základních banchmarkových ukazatelů (Google Page Rank, S-rank, Alexa Traffic Rank). Zkoumané výsledky komparujte s přímými konkurenty analyzované společnosti.
3. Ze zjištěné skutečnosti navrhněte možná zlepšení, která by vedla ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy na internetu. Identifikujte souvislosti a okolnosti, které mají vliv na kvalitu webové prezentace a jejich případná zlepšení začleňte do projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický úvod do prostředí českého a světového internetu, vysvětlete základní terminologii týkající se internetové prezentace společnosti. Vytyčte základní přístupy ke zvyšování návštěvnosti internetových stránek a základní formy internetové reklamy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu obvyklých marketingových metrik, kterými se poměřuje úspěšná webová prezentace. Proveďte analýzu dohledatelnosti klíčových slov, porovnání počtu indexovaných stránek, počet odkazujících stránek a základních banchmarkových ukazatelů (Google Page Rank, S-rank, Alexa Traffic Rank). Zkoumané výsledky komparujte s přímými konkurenty analyzované společnosti.
3. Ze zjištěné skutečnosti navrhněte možná zlepšení, která by vedla ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy na internetu. Identifikujte souvislosti a okolnosti, které mají vliv na kvalitu webové prezentace a jejich případná zlepšení začleňte do projektu.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., a kol.: Moderní marketing, 4. evropské vydání. Praha; Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOSEK, J.: HTML tvorba dokonalých webových stránek. 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2004, 296 s. 80-7169-608-0.
KUBÍČEK, M. Velký průvodce SEO-Jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávačích. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 320 s. ISBN 978-80-251-2195-5.
VYSEKALOVÁ, J, KOMÁRKOVÁ R.: Psychologie reklamy, 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2001, 228 s. ISBN 80-247-9067.
SOLOMON, M. MARSHALL, G. STUART, E.: Marketing očima světových marketing manažerů, 1. vyd. Praha; Computer Press, a. s., 2006, 572 s. ISBN 80-251-1273-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., a kol.: Moderní marketing, 4. evropské vydání. Praha; Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOSEK, J.: HTML tvorba dokonalých webových stránek. 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2004, 296 s. 80-7169-608-0.
KUBÍČEK, M. Velký průvodce SEO-Jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávačích. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 320 s. ISBN 978-80-251-2195-5.
VYSEKALOVÁ, J, KOMÁRKOVÁ R.: Psychologie reklamy, 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2001, 228 s. ISBN 80-247-9067.
SOLOMON, M. MARSHALL, G. STUART, E.: Marketing očima světových marketing manažerů, 1. vyd. Praha; Computer Press, a. s., 2006, 572 s. ISBN 80-251-1273-X.