Tato diplomová práce se věnuje tématu využití známé osobnosti v komunikaci značky. Zabývá se reklamou jako specifickým nástrojem komunikačního mixu a zaměřuje se na formáty využívající osobnosti v komunikaci značky. Zamýšlí se nad pozitivními a negativními dopady, které mohou vyplývat ze spojení značky se známou osobností. Součástí teoretické části je i část věnovaná hodnocení reklamní kampaně podle různých kritérií.
V praktické části je popsán proces vytváření nového komunikačního konceptu pro značku Sensodyne ve společnosti GlaxoSmithKline, včetně jeho implementace do komunikačního mixu značky a následného hodnocení s využitím prodejních a trackingových dat.
Součástí diplomové práce je projekt, který na základě výsledku analýz a závěrů z teoretické části obsahuje doporučení na změnu komunikace značky, resp. konceptu, který využívá známou osobnost v roli ambasadora značky. V projektové části je naznačena aplikace nového komunikačního konceptu také v oblasti podlinkové komunikace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with celebrity in the marketing communication of a brand. The thesis focuses on advertisement as a specific mean of a communication mix and is devoted to formats which use persons in communication of a brand.
There is a process of marketing communication development described in practical part for Sensodyne brand. This part also includes implementation of new concept to Sensodyne communication mix and also evaluation of the campaign based on sale out data and brand awareness.
Project as a part of this thesis contains recommendation how to improve the communication of Sensodyne brand based on analysis in practical part and also conclusion from the theoretical part. Project also deals with implementation of new concept in BTL communi-cation.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, reklama, celebrita, produkce TV spotu, hodnocení reklamní kampaně, značka Sensodyne.
Tato diplomová práce se věnuje tématu využití známé osobnosti v komunikaci značky. Zabývá se reklamou jako specifickým nástrojem komunikačního mixu a zaměřuje se na formáty využívající osobnosti v komunikaci značky. Zamýšlí se nad pozitivními a negativními dopady, které mohou vyplývat ze spojení značky se známou osobností. Součástí teoretické části je i část věnovaná hodnocení reklamní kampaně podle různých kritérií.
V praktické části je popsán proces vytváření nového komunikačního konceptu pro značku Sensodyne ve společnosti GlaxoSmithKline, včetně jeho implementace do komunikačního mixu značky a následného hodnocení s využitím prodejních a trackingových dat.
Součástí diplomové práce je projekt, který na základě výsledku analýz a závěrů z teoretické části obsahuje doporučení na změnu komunikace značky, resp. konceptu, který využívá známou osobnost v roli ambasadora značky. V projektové části je naznačena aplikace nového komunikačního konceptu také v oblasti podlinkové komunikace.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with celebrity in the marketing communication of a brand. The thesis focuses on advertisement as a specific mean of a communication mix and is devoted to formats which use persons in communication of a brand.
There is a process of marketing communication development described in practical part for Sensodyne brand. This part also includes implementation of new concept to Sensodyne communication mix and also evaluation of the campaign based on sale out data and brand awareness.
Project as a part of this thesis contains recommendation how to improve the communication of Sensodyne brand based on analysis in practical part and also conclusion from the theoretical part. Project also deals with implementation of new concept in BTL communi-cation.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, reklama, celebrita, produkce TV spotu, hodnocení reklamní kampaně, značka Sensodyne.
1. Zpracujte rešerši literatury o reklamě jako specifické složce marketingové komunikace. Definujte termín "celebrity endorsement" a popište využívání známých osobností v komunikaci značky, jeho přínosy a rizika spojená s touto komunikační strategií, možnost hodnocení komunikační kampaně. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu komunikace značky Sensodyne využívající známou osobnost v roli ambasadora značky. Zhodnoťte reklamní kampaň na základě stanovených kritérií. Analyzujte obsahovou stránku TV spotu a zhodnoťte reklamní sdělení.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh na komunikační koncept pro značku Sensodyne. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o reklamě jako specifické složce marketingové komunikace. Definujte termín "celebrity endorsement" a popište využívání známých osobností v komunikaci značky, jeho přínosy a rizika spojená s touto komunikační strategií, možnost hodnocení komunikační kampaně. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu komunikace značky Sensodyne využívající známou osobnost v roli ambasadora značky. Zhodnoťte reklamní kampaň na základě stanovených kritérií. Analyzujte obsahovou stránku TV spotu a zhodnoťte reklamní sdělení.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh na komunikační koncept pro značku Sensodyne. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol.: Marketing, 1. vyd. Praha, C.H. Beck, 2003. Počet stran 432. ISBN 80-7179-577-1
Jakubíková, Dagmar: Strategický marketing. 1. vydání, Praha, VŠE 2005, ISBN 80-245-0902-4
Pelsmacker, P., Geuens, M., Bergh, J.: Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a.s., 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
Foret,Miroslav: Marketingová komunikace, 1. vyd., Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Frey, Petr: Marketingová komunikace, 1. vyd., Praha, Management Press 2005. Počet stran 111. ISBN 80-7261-129-1
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol.: Marketing, 1. vyd. Praha, C.H. Beck, 2003. Počet stran 432. ISBN 80-7179-577-1
Jakubíková, Dagmar: Strategický marketing. 1. vydání, Praha, VŠE 2005, ISBN 80-245-0902-4
Pelsmacker, P., Geuens, M., Bergh, J.: Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a.s., 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
Foret,Miroslav: Marketingová komunikace, 1. vyd., Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Frey, Petr: Marketingová komunikace, 1. vyd., Praha, Management Press 2005. Počet stran 111. ISBN 80-7261-129-1