Předložená práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro Vědeckotechnický park při Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a vychází z potřeby upravení komunikačních aktivit za účelem získání nových zákazníků.
Na základě teoretických východisek jsou v praktické části provedeny potřebné analýzy pro zjištění současného stavu, tedy analýza konkurence, analýza stávajících komunikačních aktivit a pilotní dotazníková šetření mezi širší i odbornou veřejností. Výsledky plynoucí z vyhodnocení těchto analýz jsou základem pro následné zpracování komunikační strategie, jejíž aplikace v praxi by měla přinést zlepšení v prezentaci Vědeckotechnického parku a jeho vnímání zákazníky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the creation of communication strategy for Science and Technology Park at Tomas Bata University in Zlin, and is based on the needs of modifying communication activities to acquire new customers.
Based on the theoretical background, the practical part of the thesis includes the necessary analysis to determine the current state, thus the analysis of competition, analysis of existing communication activities and pilot survey among the broader scientific community. Results arising from the evaluation of such an analysis are the basis for the subsequent processing of the communication strategy, whose application in practice should lead to an improvement in the presentation of the Science and Technology Park and its perception by customers.
Klíčová slova
Vědeckotechnický park při Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, komunikace, média, komunikační strategie, analýza konkurence, komunikační analýza, analýza cílových skupin.
Klíčová slova v angličtině
Science and Technology Park at Tomas Bata University in Zlin, communication, media, communication strategy, analysis of competition, analysis of communication activities.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro Vědeckotechnický park při Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a vychází z potřeby upravení komunikačních aktivit za účelem získání nových zákazníků.
Na základě teoretických východisek jsou v praktické části provedeny potřebné analýzy pro zjištění současného stavu, tedy analýza konkurence, analýza stávajících komunikačních aktivit a pilotní dotazníková šetření mezi širší i odbornou veřejností. Výsledky plynoucí z vyhodnocení těchto analýz jsou základem pro následné zpracování komunikační strategie, jejíž aplikace v praxi by měla přinést zlepšení v prezentaci Vědeckotechnického parku a jeho vnímání zákazníky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the creation of communication strategy for Science and Technology Park at Tomas Bata University in Zlin, and is based on the needs of modifying communication activities to acquire new customers.
Based on the theoretical background, the practical part of the thesis includes the necessary analysis to determine the current state, thus the analysis of competition, analysis of existing communication activities and pilot survey among the broader scientific community. Results arising from the evaluation of such an analysis are the basis for the subsequent processing of the communication strategy, whose application in practice should lead to an improvement in the presentation of the Science and Technology Park and its perception by customers.
Klíčová slova
Vědeckotechnický park při Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, komunikace, média, komunikační strategie, analýza konkurence, komunikační analýza, analýza cílových skupin.
Klíčová slova v angličtině
Science and Technology Park at Tomas Bata University in Zlin, communication, media, communication strategy, analysis of competition, analysis of communication activities.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska s důrazem na komunikační strategii, marketingový výzkum a vývoj zvoleného oboru.
2. Definujte metody práce, cíle práce a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu cílových skupin zvolené organizace, analýzu konkurence a analýzu současného stavu komunikace zvolené organizace a vyvoďte závěry.
4. Proveďte marketingový výzkum u specifikované cílové skupiny a vyvoďte závěry vztahující se k tématu práce.
5. Ze zjištěných dat a závěrů provedených analýz vytvořte návrh komunikační strategie zvolené organizace aplikovatelný v praxi a odrážející specifika daného oboru.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska s důrazem na komunikační strategii, marketingový výzkum a vývoj zvoleného oboru.
2. Definujte metody práce, cíle práce a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu cílových skupin zvolené organizace, analýzu konkurence a analýzu současného stavu komunikace zvolené organizace a vyvoďte závěry.
4. Proveďte marketingový výzkum u specifikované cílové skupiny a vyvoďte závěry vztahující se k tématu práce.
5. Ze zjištěných dat a závěrů provedených analýz vytvořte návrh komunikační strategie zvolené organizace aplikovatelný v praxi a odrážející specifika daného oboru.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: Řízená komunikace podniku s veřejností. Odpovědný redaktor Ondřej Jirásek; překladatelé: Vilém Jungmann, Karel Kessner, Eva Nevrlá. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-889-4.
DEPELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
HRADISKÁ, Elena, LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. Zlín: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta technologická ve Zlíně, 1999. 141 s. ISBN 80-214-1421-9.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 180 s. ISBN 80-7169-995-0.
JÁČ, Ivan. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005. 174 s. ISBN 80-251-0853-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
ORAVA, Michal. Plastikářský průmysl - vývoj a trendy. Situační rešerše. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně: Univerzitní institut, Centrum strategického rozvoje, 2008. 43 s.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: Řízená komunikace podniku s veřejností. Odpovědný redaktor Ondřej Jirásek; překladatelé: Vilém Jungmann, Karel Kessner, Eva Nevrlá. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-889-4.
DEPELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
HRADISKÁ, Elena, LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. Zlín: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta technologická ve Zlíně, 1999. 141 s. ISBN 80-214-1421-9.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 180 s. ISBN 80-7169-995-0.
JÁČ, Ivan. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005. 174 s. ISBN 80-251-0853-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
ORAVA, Michal. Plastikářský průmysl - vývoj a trendy. Situační rešerše. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně: Univerzitní institut, Centrum strategického rozvoje, 2008. 43 s.