Předkládaná práce se zevrubně věnuje zkoumání jevů, které se podílejí na tvorbě mediálně konstruovaného obrazu příspěvkové organizace působící v oblasti zabezpečování veřejných kulturních služeb. Jejím cílem je za pomoci metody obsahové analýzy nalézt kvantifikovatelné odpovědi na problematiku původců vzniku mediálního image zvolené organizace a nositelů hodnot, ze kterých je výsledný mediální image poskládán. Naplněním popsaného cíle však není práce kompletní, neboť vyústěním takových zjištění je soubor návrhů a opatření, které prostřednictvím nástrojů budování vztahů s veřejností prioritně cílí na kultivaci současného mediálního image zvolené organizace, ale dotknou se také jiných forem uskutečňované komunikace.
Anotace v angličtině
This paper deals with the in-detail explorations of phenomenons that largely contribute to the creation of the media image of a chosen allowance organization working in the sphere of maintaining public cultural services. The paper aims at discovering quantifiable data concerning the means of originations and variables of the organization's media image. To do so, it takes use of methods of quantitative content analysis. However, by meeting the above mentioned target the paper is still incomplete because the identified measurables will lead to the set of recommendations that aims with use of public relations tools primarily at cultivation of the current media image of the chosen organization, but will cover the other means of communication as well.
Klíčová slova
masová komunikace, mediální konstrukce reality, kvantitativní obsahová analýza, mediální image, příspěvková organizace, kultura, komunikace, public relations, media relations
Klíčová slova v angličtině
mass communication, media construction of reality, quantitative content analysis, media image, allowance organization, culture, communication, public relations, media relations
Rozsah průvodní práce
95 s., 25 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná práce se zevrubně věnuje zkoumání jevů, které se podílejí na tvorbě mediálně konstruovaného obrazu příspěvkové organizace působící v oblasti zabezpečování veřejných kulturních služeb. Jejím cílem je za pomoci metody obsahové analýzy nalézt kvantifikovatelné odpovědi na problematiku původců vzniku mediálního image zvolené organizace a nositelů hodnot, ze kterých je výsledný mediální image poskládán. Naplněním popsaného cíle však není práce kompletní, neboť vyústěním takových zjištění je soubor návrhů a opatření, které prostřednictvím nástrojů budování vztahů s veřejností prioritně cílí na kultivaci současného mediálního image zvolené organizace, ale dotknou se také jiných forem uskutečňované komunikace.
Anotace v angličtině
This paper deals with the in-detail explorations of phenomenons that largely contribute to the creation of the media image of a chosen allowance organization working in the sphere of maintaining public cultural services. The paper aims at discovering quantifiable data concerning the means of originations and variables of the organization's media image. To do so, it takes use of methods of quantitative content analysis. However, by meeting the above mentioned target the paper is still incomplete because the identified measurables will lead to the set of recommendations that aims with use of public relations tools primarily at cultivation of the current media image of the chosen organization, but will cover the other means of communication as well.
Klíčová slova
masová komunikace, mediální konstrukce reality, kvantitativní obsahová analýza, mediální image, příspěvková organizace, kultura, komunikace, public relations, media relations
Klíčová slova v angličtině
mass communication, media construction of reality, quantitative content analysis, media image, allowance organization, culture, communication, public relations, media relations
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních pramenů relevantních k tématu masmediálních komunikací a arts marketingu s důrazem na oblast public relations. Na základě teoreticko-metodologického vymezení problému definujte problematiku, stanovte cíle práce a formulujte pracovní hypotézy.
2. Proveďte mediální analýzu obrazu Domu Kultury města Kroměříže ve stanoveném výzkumném období.
3. Výstupy plynoucí z mediální analýzy interpretujte a ověřte jejich platnost pomocí dotazníkového šetření v předem definované cílové skupině.
4. Konfrontujte poznatky z provedené mediální analýzy s výsledky dotazníkového šetření a následně verifikujte platnost pracovních hypotéz.
5. Vypracujte návrh nové komunikační strategie Domu Kultury města Kroměříže s důrazem na oblast public relations směřované k regionálním médiím s cílem zefektivnění současných forem komunikace. Naznačte možnosti realizace Vámi navržené komunikační strategie v praxi s ohledem na zabezpečení její finanční a personální stránky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních pramenů relevantních k tématu masmediálních komunikací a arts marketingu s důrazem na oblast public relations. Na základě teoreticko-metodologického vymezení problému definujte problematiku, stanovte cíle práce a formulujte pracovní hypotézy.
2. Proveďte mediální analýzu obrazu Domu Kultury města Kroměříže ve stanoveném výzkumném období.
3. Výstupy plynoucí z mediální analýzy interpretujte a ověřte jejich platnost pomocí dotazníkového šetření v předem definované cílové skupině.
4. Konfrontujte poznatky z provedené mediální analýzy s výsledky dotazníkového šetření a následně verifikujte platnost pracovních hypotéz.
5. Vypracujte návrh nové komunikační strategie Domu Kultury města Kroměříže s důrazem na oblast public relations směřované k regionálním médiím s cílem zefektivnění současných forem komunikace. Naznačte možnosti realizace Vámi navržené komunikační strategie v praxi s ohledem na zabezpečení její finanční a personální stránky.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a přátelé: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
Dvořák, Jan.: Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-53-X.
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
Hill, Liz.: Creative arts marketing. Oxford: BUTTERWORTH HEINEMANN, 2003. 2. vydání. ISBN 0750657375.
Johnová, R. a kol.: Arts marketing-marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
Němec, P.: Public relations-Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4.
Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru. Praha: Ekopress, 2001. ISBN 80-86119-41-6.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a přátelé: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
Dvořák, Jan.: Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-53-X.
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
Hill, Liz.: Creative arts marketing. Oxford: BUTTERWORTH HEINEMANN, 2003. 2. vydání. ISBN 0750657375.
Johnová, R. a kol.: Arts marketing-marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
Němec, P.: Public relations-Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4.
Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru. Praha: Ekopress, 2001. ISBN 80-86119-41-6.