Téma diplomové práce odráží situaci na českém wellness trhu a tento stav je aplikován na wellness hotel Rezidence Ambra v Luhačovicích. Trh wellness služeb v současné době trpí nevyváženou obsazenosti, neboť klientela využívá především krátkodobé víkendové poby-ty. Tedy panuje zde trend zkracování doby dovolených a lidé preferují rozmanitější strávení svých volnočasových aktivit. Trh wellness služeb navíc postrádá jednotící klasifikační měřítko, které by hodnotilo wellness zařízení. Absence takové asociace na českém wellness trhu způsobuje nejednotnost kvality v wellness zařízení.
Součástí diplomové práce je předsvatení analyzovaného wellness hotelu Rezidence Ambra v Luhačovicích a navžení takových marketingových strategií, které by dopomohly oslovit a přilákat větší množství klientů na více pobytových dní při rovnoměrné obsazenosti tohoto wellness hotelu.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis reflects the situation on the Czech wellness market and this state is applied on the wellness hotel Rezidence Ambra in Luhacovice. The wellness service market is nowadays suffering from a volatile occupation of wellness since its clients prefer mainly short- term weekend stays. So, holidays obviously tend to be shorter and people prefer to spend a wider range of leisure time activities. Furthermore, the wellness service market lacks a unifying classification criterion that would assess particular wellness facilities. The lack of such an association on the Czech wellness market affects quality disunity in wellness facilities.
An integral part of the thesis seems to be a presentation of the analyzed wellness hotel Re-zidence Ambra in Luhacovice and a proposal of such marketing strategies that would help address and attract a higher number of clients for more day stays together with a balanced occupation in the wellness hotel.
Klíčová slova
trh, wellness, služby, lázeňství, konkurence, hotel
Klíčová slova v angličtině
market, wellness, services, balneology, competition, hotel
Rozsah průvodní práce
108, 6 str. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma diplomové práce odráží situaci na českém wellness trhu a tento stav je aplikován na wellness hotel Rezidence Ambra v Luhačovicích. Trh wellness služeb v současné době trpí nevyváženou obsazenosti, neboť klientela využívá především krátkodobé víkendové poby-ty. Tedy panuje zde trend zkracování doby dovolených a lidé preferují rozmanitější strávení svých volnočasových aktivit. Trh wellness služeb navíc postrádá jednotící klasifikační měřítko, které by hodnotilo wellness zařízení. Absence takové asociace na českém wellness trhu způsobuje nejednotnost kvality v wellness zařízení.
Součástí diplomové práce je předsvatení analyzovaného wellness hotelu Rezidence Ambra v Luhačovicích a navžení takových marketingových strategií, které by dopomohly oslovit a přilákat větší množství klientů na více pobytových dní při rovnoměrné obsazenosti tohoto wellness hotelu.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis reflects the situation on the Czech wellness market and this state is applied on the wellness hotel Rezidence Ambra in Luhacovice. The wellness service market is nowadays suffering from a volatile occupation of wellness since its clients prefer mainly short- term weekend stays. So, holidays obviously tend to be shorter and people prefer to spend a wider range of leisure time activities. Furthermore, the wellness service market lacks a unifying classification criterion that would assess particular wellness facilities. The lack of such an association on the Czech wellness market affects quality disunity in wellness facilities.
An integral part of the thesis seems to be a presentation of the analyzed wellness hotel Re-zidence Ambra in Luhacovice and a proposal of such marketing strategies that would help address and attract a higher number of clients for more day stays together with a balanced occupation in the wellness hotel.
Klíčová slova
trh, wellness, služby, lázeňství, konkurence, hotel
Klíčová slova v angličtině
market, wellness, services, balneology, competition, hotel
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o možnostech aplikace marketingu a marketingových komunikací v oblasti cestovního ruchu při zohlednění aktuálních trendů - služeb wellness a lázeňsví.
2. Definujte cíl, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt hotel Rezidence Ambra v Luhačovicích.
4. Na základě sběru primárních i sekundárních dat analyzujte marketingové prostředí hotelu s důrazem na komunikaci. Výsledky analýz sestavte do SWOT analýzy.
5. Ze závěrů analýz vyvoďte komplexní návrh marketingové strategie a zpracujte dílčí komunikační plán pro nové služby wellness. Verifikujte hypotézy. Formulujte zobecňující doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o možnostech aplikace marketingu a marketingových komunikací v oblasti cestovního ruchu při zohlednění aktuálních trendů - služeb wellness a lázeňsví.
2. Definujte cíl, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt hotel Rezidence Ambra v Luhačovicích.
4. Na základě sběru primárních i sekundárních dat analyzujte marketingové prostředí hotelu s důrazem na komunikaci. Výsledky analýz sestavte do SWOT analýzy.
5. Ze závěrů analýz vyvoďte komplexní návrh marketingové strategie a zpracujte dílčí komunikační plán pro nové služby wellness. Verifikujte hypotézy. Formulujte zobecňující doporučení.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, J., KOTEK, P.: Řízení hotelového provozu. 3. přerp. vydání. Praha: Mag Consulting, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-x
SEIFERTOVÁ, V.: Marketing v lázeňském cestovím ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: VŠ CRHK, 2003. 120 s. ISBN 80-86592-00-6
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing hotelových služeb. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2002. 148 s. ISBN 80-86119-44-0.
SPÁČIL, A.: Péče o zákazníky. Co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada Publishing, 2003. 116 s. ISBN 80-247-0514-1.
JAKUBÍKOVÁ, D.: Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, J., KOTEK, P.: Řízení hotelového provozu. 3. přerp. vydání. Praha: Mag Consulting, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-x
SEIFERTOVÁ, V.: Marketing v lázeňském cestovím ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: VŠ CRHK, 2003. 120 s. ISBN 80-86592-00-6
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing hotelových služeb. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2002. 148 s. ISBN 80-86119-44-0.
SPÁČIL, A.: Péče o zákazníky. Co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada Publishing, 2003. 116 s. ISBN 80-247-0514-1.
JAKUBÍKOVÁ, D.: Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.