Hlavním cílem diplomové práce je navržení komunikační strategie pro nový projekt Ná-rodní centrum zahradní kultury (NCZK) v Kroměříži. Zřizovatelem tohoto projektu je Ná-rodní památkový ústav s územním odborným pracovištěm (NPÚ ÚOP) v Kroměříži. NPÚ je státní příspěvková organizace, a proto se diplomová práce zabývá také členěním ne-ziskového sektoru a jeho specifiky, stejně jako specifiky marketingové komunikace v neziskovém sektoru. Součástí diplomové práce je i dotazníkové šetření potřebné ke zjiš-tění povědomí o NCZK u široké veřejnosti, které se navrhovaná komunikační strategie týká v největší míře.
Anotace v angličtině
The major goal of this thesis is the proposition of communication strategy for new project called The National garden culture center in Kromeriz. The institutor of this project is the National Heritage Institute with territorial department in Kromeriz. The National Heritage Institute is state allowance organization and that´s why this thesis is involved in characte-ristics and specifics of nonprofit sector, as well as on specifics of marketing communication in nonprofit sector. Furthermore, part of this thesis is to carry out a questionnaire exa-mination which will help to determine how is the contemporary knowledge of The National garden culture center in Kromeriz by the public, which is the main target group of this thesis propositions.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační strategie, projekt Národní centrum zahradní kultury, Kroměříž, Národní památkový ústav, neziskový sektor
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication strategy, The National garden culture center´project, Kromeriz, National Heritage Institute, nonprofit sector
Rozsah průvodní práce
89 s., 29 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je navržení komunikační strategie pro nový projekt Ná-rodní centrum zahradní kultury (NCZK) v Kroměříži. Zřizovatelem tohoto projektu je Ná-rodní památkový ústav s územním odborným pracovištěm (NPÚ ÚOP) v Kroměříži. NPÚ je státní příspěvková organizace, a proto se diplomová práce zabývá také členěním ne-ziskového sektoru a jeho specifiky, stejně jako specifiky marketingové komunikace v neziskovém sektoru. Součástí diplomové práce je i dotazníkové šetření potřebné ke zjiš-tění povědomí o NCZK u široké veřejnosti, které se navrhovaná komunikační strategie týká v největší míře.
Anotace v angličtině
The major goal of this thesis is the proposition of communication strategy for new project called The National garden culture center in Kromeriz. The institutor of this project is the National Heritage Institute with territorial department in Kromeriz. The National Heritage Institute is state allowance organization and that´s why this thesis is involved in characte-ristics and specifics of nonprofit sector, as well as on specifics of marketing communication in nonprofit sector. Furthermore, part of this thesis is to carry out a questionnaire exa-mination which will help to determine how is the contemporary knowledge of The National garden culture center in Kromeriz by the public, which is the main target group of this thesis propositions.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační strategie, projekt Národní centrum zahradní kultury, Kroměříž, Národní památkový ústav, neziskový sektor
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication strategy, The National garden culture center´project, Kromeriz, National Heritage Institute, nonprofit sector
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na možnosti propagace a formulujte teoretická východiska k propagaci státní příspěvkové organizace s celostátní působností.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zanalyzujte plánované propagační aktivity Projektu NCZK v Kroměříži, zmapujte konkurenční prostředí.
4. Proveďte krátké dotazníkové šetření ke zjištění povědomí kroměřížské veřejnosti o Projektu NCZK a formulujte závěry vycházející z analýzy a dotazníkového šetření.
5. Na základě zjištěných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz a zpracujte návrh vlastního řešení vedoucího ke zvýšení efektivnosti propagačních aktivit Projektu NCZK.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na možnosti propagace a formulujte teoretická východiska k propagaci státní příspěvkové organizace s celostátní působností.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zanalyzujte plánované propagační aktivity Projektu NCZK v Kroměříži, zmapujte konkurenční prostředí.
4. Proveďte krátké dotazníkové šetření ke zjištění povědomí kroměřížské veřejnosti o Projektu NCZK a formulujte závěry vycházející z analýzy a dotazníkového šetření.
5. Na základě zjištěných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz a zpracujte návrh vlastního řešení vedoucího ke zvýšení efektivnosti propagačních aktivit Projektu NCZK.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vydání. Zlín: UTB ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
PELSMACKER, P. a kol. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 173 s. ISBN 978-80-7041-083-7.
DRUCKER, Peter Ferdinand. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. 1. vydání. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-85603-38-1.
DUBEN, Rostislav. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. 1. vydání. Praha: Codex Bohemia, 1996. 373 s. ISBN 8085963191.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. 1. vydání. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vydání. Zlín: UTB ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
PELSMACKER, P. a kol. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 173 s. ISBN 978-80-7041-083-7.
DRUCKER, Peter Ferdinand. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. 1. vydání. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-85603-38-1.
DUBEN, Rostislav. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. 1. vydání. Praha: Codex Bohemia, 1996. 373 s. ISBN 8085963191.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. 1. vydání. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.