Táto práca je venovaná analýze nadchádzajúcej komunikačnej kampane Rádia_FM, štvrté-ho okruhu Slovenského rozhlasu. Teoretická časť definuje Slovenský rozhlas ako verejno-právnu inštitúciu z marketingovej i mediálnej perspektívy. V praktickej časti práca analy-zuje súčasný stav komunikácie a vytyčuje ciele pre budúcu komunikáciu na základe vý-sledkov analýzy SWOT a tržnej segmentácie. Projektová časť vychádza z údajov praktickej i teoretickej časti práce a obsahuje reálny plán nadchádzajúcej reklamnej kampane Rá-dia_FM na rok 2010. Tiež zahŕňa návrhy a pripomienky na alternatívne komunikačné rie-šenia s využitím zásad integrovanej komunikácie a nástrojov marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The Thesis is dedicated to oncoming communication campaign of Radio_FM, the fourth station of Slovak Radio. Theoretical part defines Slovak Radio as national institution from marketing and medial perspective. In practical part the Thesis is analysing current commu-nication and aims goals for oncoming communication via SWOT analysis results and mar-ket segmentation. Project part appears form the information of practical and also theortical part of Thesis and contains actual plan of designate advertising campaign of Radio_FM for year 2010. Also it contains concepts and observation of alternative communication with use of integrated commucation and tools of marketing mix.
Keywords: Radio_FM, integrated marketing communication, core listener, switcher, posi-tioning, radio format, segmentation
Rozsah průvodní práce
70 s. , 10 s. obr, príloh
Jazyk
SL
Anotace
Táto práca je venovaná analýze nadchádzajúcej komunikačnej kampane Rádia_FM, štvrté-ho okruhu Slovenského rozhlasu. Teoretická časť definuje Slovenský rozhlas ako verejno-právnu inštitúciu z marketingovej i mediálnej perspektívy. V praktickej časti práca analy-zuje súčasný stav komunikácie a vytyčuje ciele pre budúcu komunikáciu na základe vý-sledkov analýzy SWOT a tržnej segmentácie. Projektová časť vychádza z údajov praktickej i teoretickej časti práce a obsahuje reálny plán nadchádzajúcej reklamnej kampane Rá-dia_FM na rok 2010. Tiež zahŕňa návrhy a pripomienky na alternatívne komunikačné rie-šenia s využitím zásad integrovanej komunikácie a nástrojov marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The Thesis is dedicated to oncoming communication campaign of Radio_FM, the fourth station of Slovak Radio. Theoretical part defines Slovak Radio as national institution from marketing and medial perspective. In practical part the Thesis is analysing current commu-nication and aims goals for oncoming communication via SWOT analysis results and mar-ket segmentation. Project part appears form the information of practical and also theortical part of Thesis and contains actual plan of designate advertising campaign of Radio_FM for year 2010. Also it contains concepts and observation of alternative communication with use of integrated commucation and tools of marketing mix.
Keywords: Radio_FM, integrated marketing communication, core listener, switcher, posi-tioning, radio format, segmentation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte náplň veřejné služby Slovenského rozhlasu a na základě zjištěných poznatků a použité literatury vypracujte hypotézy pro nastávající průběh komunikační kampaně a metodiku diplomové práce. Vyhněte se prostému popisu teorie av oboru všeobecně známých pouček se věnujte specifickým pojmem spojených s tématem. \ nl ()
2. Porovnejte formát čtvrtého okruhu Slovenského Rozhlasu s podobnými evropskými rozhlasovými formáty a pokuste se zhodnotit potenciál Radia_FM. \ nl ()
3. Kriticky zhodnoťte přípravu na probíhající kampaň, srovnání analýzy Radia_FM s vlastními analýzami. \ nl ()
4. Vypracujte průzkum účinnosti probíhající kampaně pomocí vhodně zvolených prostředků. Porovnejte s průzkumem Radia_FM. \ nl ()
5. Zmapujte průběh komunikační kampaně Radia_FM a pokuste se navrhnout alternativní řešení pro komunikaci. \ nl ()
6. Zhodnoťte účinnost komunikační kampaně Radia_FM pomocí průzkumu; srovnání s výsledky Radia_FM. \ nl ()
7. V závěru shrňte zjištěné poznatky a vypracujte kritické hodnocení pro použitý marketingový mix.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte náplň veřejné služby Slovenského rozhlasu a na základě zjištěných poznatků a použité literatury vypracujte hypotézy pro nastávající průběh komunikační kampaně a metodiku diplomové práce. Vyhněte se prostému popisu teorie av oboru všeobecně známých pouček se věnujte specifickým pojmem spojených s tématem. \ nl ()
2. Porovnejte formát čtvrtého okruhu Slovenského Rozhlasu s podobnými evropskými rozhlasovými formáty a pokuste se zhodnotit potenciál Radia_FM. \ nl ()
3. Kriticky zhodnoťte přípravu na probíhající kampaň, srovnání analýzy Radia_FM s vlastními analýzami. \ nl ()
4. Vypracujte průzkum účinnosti probíhající kampaně pomocí vhodně zvolených prostředků. Porovnejte s průzkumem Radia_FM. \ nl ()
5. Zmapujte průběh komunikační kampaně Radia_FM a pokuste se navrhnout alternativní řešení pro komunikaci. \ nl ()
6. Zhodnoťte účinnost komunikační kampaně Radia_FM pomocí průzkumu; srovnání s výsledky Radia_FM. \ nl ()
7. V závěru shrňte zjištěné poznatky a vypracujte kritické hodnocení pro použitý marketingový mix.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.: Brand building. Brno: Computer Press 2003. ISBN 80 7226 885 6
BREČKA, S.: Rozhlas. In: Mediálny heslár. Trnava: FMK UCM 2003, s.13
ČERNÁ, J., KAŠÍK, M., KUNZ, V.: Public relations. Praha.: VŠVS Eupress 2006. ISBN 80 86754 65 0
FREY, P.: Marketingová komunikace. Management Press: Praha 2005
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Praha: Grada 2003. ISBN 80 2470 447 1
HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Firemní komunikace. Praha: Management Press 2000. ISBN 80 85943 99 9
JIRÁK, J., KOPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Praha: Portál 2007. ISBN 978 80 7367 2874
KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada 2007. ISBN 978 80 247 1481 3
KOTLER, P.: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 802470921
MCQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002. ISBN 8071787140
SVĚTLÍK, J.: Euromarketing. Zlín: UTB 2005
SVOBODA,V.: Propagační kampane v marketingových komunikacích. Zlín: UTB 2004. ISBN 8073181967
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80 247 0557 5
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.: Brand building. Brno: Computer Press 2003. ISBN 80 7226 885 6
BREČKA, S.: Rozhlas. In: Mediálny heslár. Trnava: FMK UCM 2003, s.13
ČERNÁ, J., KAŠÍK, M., KUNZ, V.: Public relations. Praha.: VŠVS Eupress 2006. ISBN 80 86754 65 0
FREY, P.: Marketingová komunikace. Management Press: Praha 2005
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Praha: Grada 2003. ISBN 80 2470 447 1
HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Firemní komunikace. Praha: Management Press 2000. ISBN 80 85943 99 9
JIRÁK, J., KOPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Praha: Portál 2007. ISBN 978 80 7367 2874
KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada 2007. ISBN 978 80 247 1481 3
KOTLER, P.: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 802470921
MCQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002. ISBN 8071787140
SVĚTLÍK, J.: Euromarketing. Zlín: UTB 2005
SVOBODA,V.: Propagační kampane v marketingových komunikacích. Zlín: UTB 2004. ISBN 8073181967
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80 247 0557 5