Diplomová práce navrhuje marketingovou strategii pro zlínskou humanitární organizaci Samari, o.s.. První část práce se věnuje teorii neziskového sektoru, praktická část se zamě-řuje především na současné propagační a komunikační aktivity sdružení s představením jednotlivých aktivit Samari, o.s.. Cílem práce je doporučení marketingové strategie, kterou bude možno aplikovat v praxi a jež by byla pro organizaci přínosem.
Anotace v angličtině
This theses projects a plan of marketing activities for a Zlín´s humanitarian organization Samari, o.s.. The theoretical part is concerned with non-profit sector and the practical part focuses above all on present promotion and communication activities as well as on the in-troduction of individual activities of the Samari, o.s.. The aim of the theses is marketing strategy project applicable in everyday work process which could be of great use for the company.
Klíčová slova
neziskový sektor, marketing neziskového sektoru, strategie, humanitární organizace, ob-čanské sdružení, projekty, dobrovolnické centrum, adopce na dálku, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
non-profit sector, marketing of non-profit sector, strategy, humanitarian organization, civic association, projects, volunteer centre, distance adoption, marketing planation
Rozsah průvodní práce
75 s., 21 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce navrhuje marketingovou strategii pro zlínskou humanitární organizaci Samari, o.s.. První část práce se věnuje teorii neziskového sektoru, praktická část se zamě-řuje především na současné propagační a komunikační aktivity sdružení s představením jednotlivých aktivit Samari, o.s.. Cílem práce je doporučení marketingové strategie, kterou bude možno aplikovat v praxi a jež by byla pro organizaci přínosem.
Anotace v angličtině
This theses projects a plan of marketing activities for a Zlín´s humanitarian organization Samari, o.s.. The theoretical part is concerned with non-profit sector and the practical part focuses above all on present promotion and communication activities as well as on the in-troduction of individual activities of the Samari, o.s.. The aim of the theses is marketing strategy project applicable in everyday work process which could be of great use for the company.
Klíčová slova
neziskový sektor, marketing neziskového sektoru, strategie, humanitární organizace, ob-čanské sdružení, projekty, dobrovolnické centrum, adopce na dálku, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
non-profit sector, marketing of non-profit sector, strategy, humanitarian organization, civic association, projects, volunteer centre, distance adoption, marketing planation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na možnosti propagace a formulujte teoretická východiska k propagaci humanitární neziskové organizace.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zanalyzujte propagační aktivity zlínské neziskové organizace Samari, o. s.
4. Proveďte krátké dotazníkové šetření ke zjištění povědomí veřejnosti o Samari, o. s. a formulujte závěry vycházející z analýzy a dotazníkového šetření.
5. Na základě zjištěných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz a zpracujte návrh vlastního řešení vedoucího ke zvýšení efektivnosti propagačních aktivit zvolené humanitární organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na možnosti propagace a formulujte teoretická východiska k propagaci humanitární neziskové organizace.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zanalyzujte propagační aktivity zlínské neziskové organizace Samari, o. s.
4. Proveďte krátké dotazníkové šetření ke zjištění povědomí veřejnosti o Samari, o. s. a formulujte závěry vycházející z analýzy a dotazníkového šetření.
5. Na základě zjištěných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz a zpracujte návrh vlastního řešení vedoucího ke zvýšení efektivnosti propagačních aktivit zvolené humanitární organizace.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Jiří. Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace. Vyd. NROS, Praha 1997, s. 126. ISBN 80-902302-0-2.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ČEPELKA, Oldřich. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Liberec: Obč. sdružení Omega, 2003. 135 s. ISBN 80-902376-3-0.
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK, Milan; KUNZ, Vilém. Public relations : komunikace organizací. Vyd. Vysoká škola finanční a správní, Praha: 2005. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
DEBBASCH, Charles; BOURDON, Jacques. Neziskové organizace. Vyd. Victoria Publishing, Praha 1995, 1. vyd., s. 129. ISBN 80-85865-78-5.
DRUCKER, Peter Ferdinand. Řízení neziskových organizací : praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-85603381.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. Management Press, Praha 1996, 1. vyd., s. 205. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philips. Marketing management. Vyd. Grada, Praha: 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PORTER, E. Michael. Konkurenční výhoda. Vyd. Victoria Publishing, a.s., Praha: 1993. 626 s. ISBN: 80-85605-12-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav a kol. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. Brno: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119416.
RUSOVÁ, Alena. Výroční zpráva Samari, o.s. Zlín: 2009.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Jiří. Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace. Vyd. NROS, Praha 1997, s. 126. ISBN 80-902302-0-2.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ČEPELKA, Oldřich. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Liberec: Obč. sdružení Omega, 2003. 135 s. ISBN 80-902376-3-0.
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK, Milan; KUNZ, Vilém. Public relations : komunikace organizací. Vyd. Vysoká škola finanční a správní, Praha: 2005. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
DEBBASCH, Charles; BOURDON, Jacques. Neziskové organizace. Vyd. Victoria Publishing, Praha 1995, 1. vyd., s. 129. ISBN 80-85865-78-5.
DRUCKER, Peter Ferdinand. Řízení neziskových organizací : praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-85603381.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. Management Press, Praha 1996, 1. vyd., s. 205. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philips. Marketing management. Vyd. Grada, Praha: 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PORTER, E. Michael. Konkurenční výhoda. Vyd. Victoria Publishing, a.s., Praha: 1993. 626 s. ISBN: 80-85605-12-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav a kol. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. Brno: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119416.
RUSOVÁ, Alena. Výroční zpráva Samari, o.s. Zlín: 2009.