Tato diplomová práce se zabývá manipulativní a etickou marketingovou komunikací. Po-zornost je zaměřena na analýzu etických a neetických televizních reklamních spotů, která vychází z materiálů festivalu etické reklamy a dokumentů samoregulačního orgánu Rada pro reklamu. V práci jsou analyzovány reklamy na základě vlastního úsudku, založeném na studiu odborné literatury. Závěry této analýzy jsou ověřovány průzkumnou sondou mezi respondenty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with manipulation and ethics in marketing communication. At-tention is paid to an analysis of ethical and unethical audiovisual advertisements, that co-ming out from the materials of ethical advertising festival and self-regulating authority Ad-vertisement Council. The advertisements looked at in this thesis are analysed by one’s own judgement based on studying a professional literature. Conclusions of analysis are verified by a research sonde between respondents.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, manipulace, etika, televizní spot, psychologie, komunikační mix, Kodex reklamy, Duhová kulička, Rada pro reklamu
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, manipulation, ethics, audiovisual ad, psychology, promotion, Codex of advertising, Rainbow marble, Advertisement Council
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá manipulativní a etickou marketingovou komunikací. Po-zornost je zaměřena na analýzu etických a neetických televizních reklamních spotů, která vychází z materiálů festivalu etické reklamy a dokumentů samoregulačního orgánu Rada pro reklamu. V práci jsou analyzovány reklamy na základě vlastního úsudku, založeném na studiu odborné literatury. Závěry této analýzy jsou ověřovány průzkumnou sondou mezi respondenty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with manipulation and ethics in marketing communication. At-tention is paid to an analysis of ethical and unethical audiovisual advertisements, that co-ming out from the materials of ethical advertising festival and self-regulating authority Ad-vertisement Council. The advertisements looked at in this thesis are analysed by one’s own judgement based on studying a professional literature. Conclusions of analysis are verified by a research sonde between respondents.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, manipulace, etika, televizní spot, psychologie, komunikační mix, Kodex reklamy, Duhová kulička, Rada pro reklamu
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, manipulation, ethics, audiovisual ad, psychology, promotion, Codex of advertising, Rainbow marble, Advertisement Council
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární zdroje vztahující se k zadanému tématu.
2. Zpracujte teoretická východiska k problémům etiky a manipulace v oblasti marketingových komunikací na základě sekundárních zdrojů.
3. Proveďte analýzu vámi zvolených kampaní z hlediska manipulace a etiky.
4. Zhodnoťte míru manipulace se zákazníkem ve vámi analyzovaných propagačních kampaních.
5. Navrhněte doporučení k analyzovaným a zjištěným etickým problémům.
6. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními vlivy.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární zdroje vztahující se k zadanému tématu.
2. Zpracujte teoretická východiska k problémům etiky a manipulace v oblasti marketingových komunikací na základě sekundárních zdrojů.
3. Proveďte analýzu vámi zvolených kampaní z hlediska manipulace a etiky.
4. Zhodnoťte míru manipulace se zákazníkem ve vámi analyzovaných propagačních kampaních.
5. Navrhněte doporučení k analyzovaným a zjištěným etickým problémům.
6. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními vlivy.
Seznam doporučené literatury
HRADISKÁ, Elena, LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. [s.l.] : [s.n.], 1999. 141 s. ISBN 80-214-1421-9.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. [s.l.] : Portál, 2000. 264 s. ISBN 80-7178-291-2
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy-nové trendy a poznatky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5
WINTER, Filip a kol., Právo a reklama. Praha: Linde a.s., 1996. ISBN 80-7201-001-8
WRÓBEL, Alina, Výchova a manipulace: podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2337-2
Seznam doporučené literatury
HRADISKÁ, Elena, LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. [s.l.] : [s.n.], 1999. 141 s. ISBN 80-214-1421-9.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. [s.l.] : Portál, 2000. 264 s. ISBN 80-7178-291-2
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy-nové trendy a poznatky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5
WINTER, Filip a kol., Právo a reklama. Praha: Linde a.s., 1996. ISBN 80-7201-001-8
WRÓBEL, Alina, Výchova a manipulace: podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2337-2