Tato diplomová práce se zabývá komunikačním mixem a budováním značky rodinné firmy Skiservis Jaglarz. Důraz je kladen na analýzu konkurence ve 4. důležitých rovinách (prodejna, půjčovna, skiservis a image), vytvoření SWOT analýzy, prozkoumání povědomí značky Jaglarz u stálých a potenciálních zákazníků prostřednictvím dotazníkového šetření, sestavení Porterovy analýzy a návrh efektivní marketingové strategie pro tuto firmu.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the communications mix and building a brand of family bussiness Skiservis Jaglarz. The aim is to analyze competition in 4 different levels (shop, rent, ski service and image), SWOT analysis, examining brand awareness for regular and potential customers through a questionnaire survey, Porters analysis and to create new fresh concept of effective marketing strategy for this company.
ski service Jaglarz, communications mix, SWOT analysis, Porters analysis
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá komunikačním mixem a budováním značky rodinné firmy Skiservis Jaglarz. Důraz je kladen na analýzu konkurence ve 4. důležitých rovinách (prodejna, půjčovna, skiservis a image), vytvoření SWOT analýzy, prozkoumání povědomí značky Jaglarz u stálých a potenciálních zákazníků prostřednictvím dotazníkového šetření, sestavení Porterovy analýzy a návrh efektivní marketingové strategie pro tuto firmu.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the communications mix and building a brand of family bussiness Skiservis Jaglarz. The aim is to analyze competition in 4 different levels (shop, rent, ski service and image), SWOT analysis, examining brand awareness for regular and potential customers through a questionnaire survey, Porters analysis and to create new fresh concept of effective marketing strategy for this company.
ski service Jaglarz, communications mix, SWOT analysis, Porters analysis
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte velmi stručně problematiku marketingových komunikací, marketingového mixu, budování značky a komunikační strategie v obecné rovině.
2. Zpracujte rešerši literatury a dalších zdrojů pojednávající o možnostech marketingu a marketingových komunikací v oblasti sportu a cestovního ruchu. Formulujte cíl a hypotézy práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu současné komunikace sportovních center (cca 2 - 5 center).
4. Na příkladu jednoho konkrétního sportovního centra proveďte podrobnější analýzu (včetně analýzy konkurence), zpracujte dotazníkové šetření (min. 150 respondentnů). Zhodnoťte platnost hypotéz.
5. Za základě vyhodnocení výsledků dotazníků a analýzy zpracujte návrh komplexní komunikační kampaně (např. rozšíření sportovního areálu, doplnění o jiné služby (půjčovna,...) či vylepšení stávajících služeb, navázání spolupráce s jinými subjeky, středisky a institucemi apod.).
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte velmi stručně problematiku marketingových komunikací, marketingového mixu, budování značky a komunikační strategie v obecné rovině.
2. Zpracujte rešerši literatury a dalších zdrojů pojednávající o možnostech marketingu a marketingových komunikací v oblasti sportu a cestovního ruchu. Formulujte cíl a hypotézy práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu současné komunikace sportovních center (cca 2 - 5 center).
4. Na příkladu jednoho konkrétního sportovního centra proveďte podrobnější analýzu (včetně analýzy konkurence), zpracujte dotazníkové šetření (min. 150 respondentnů). Zhodnoťte platnost hypotéz.
5. Za základě vyhodnocení výsledků dotazníků a analýzy zpracujte návrh komplexní komunikační kampaně (např. rozšíření sportovního areálu, doplnění o jiné služby (půjčovna,...) či vylepšení stávajících služeb, navázání spolupráce s jinými subjeky, středisky a institucemi apod.).
Seznam doporučené literatury
AKER, David A. Brand building: budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. C. H. Beck, 2003, 1. vyd. Praha. Kapitola 11, Mar-ketingová komunikace, s. 222-223. ISBN 80-7179-577-1.
KLEIN, Naomi. Bez loga. 1. vyd. Praha : Argo, 2005. 510 s. ISBN 80-7203-671-8.
DE PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Vilém Jungman. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
KOTLER, P. Marketing Management, 10. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing 2001, 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
Seznam doporučené literatury
AKER, David A. Brand building: budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. C. H. Beck, 2003, 1. vyd. Praha. Kapitola 11, Mar-ketingová komunikace, s. 222-223. ISBN 80-7179-577-1.
KLEIN, Naomi. Bez loga. 1. vyd. Praha : Argo, 2005. 510 s. ISBN 80-7203-671-8.
DE PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Vilém Jungman. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
KOTLER, P. Marketing Management, 10. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing 2001, 720 s. ISBN 80-247-0016-6.