Práca sa zaoberá návrhom komunikačnej stratégie Združenia na záchranu Lietavského hradu, s dôrazom na využitie internetu ako komunikačného kanálu. Teoretická časť obsahuje základnú charakteristiku neziskového sektoru, dôvody jeho vzniku a prínos, vzťah marketingu a neziskového sektoru. Ďalej sú rozobraté teoretické prístupy k marketingovej a komunikačnej stratégii a podrobnejšie rozobratá stratégia dlhodobej udržateľnosti vhodná pre neziskovú organizáciu. V praktickej časti je charakteristika Združenia na záchranu Lietavského hradu, SWOT analýza, a analýza komunikačného mixu a internetových stránok združenia. Projektová časť obsahuje konkrétny návrh komunikačnej stratégie so zameraním na internetové prostredie.
Anotace v angličtině
The work deals with a proposition of a communication strategy of the Lietava Castle Preservation Society, stressing the use of internet as a primary communication channel. Theoretical part describes the basic characteristics of non-profit sector, reasons and benefits of its emergence and the relation of the sector and marketing. Theoretical approaches to marketing and communication strategies and a more detailed strategy of long-term sustainability suitable for a non-profit organisation is further described. Practical section includes characterisation of the Lietava Castle Preservation Society, SWOT analysis, and analysis of the organisation's communication mixture and website. Project part proposes an internet oriented communication strategy to be used by the organisation.
Klíčová slova
komunikačná stratégia, nezisková organizácia, neziskový sektor, marketing, internetová komunikačná stratégia, Združenie na záchranu Lietavského hradu
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, non-profit organisation, non-profit sector, marketing, internet communication strategy, Lietava Castle Preservation Society
Rozsah průvodní práce
88 s.(149 428 znakov), 3 s.
Jazyk
SL
Anotace
Práca sa zaoberá návrhom komunikačnej stratégie Združenia na záchranu Lietavského hradu, s dôrazom na využitie internetu ako komunikačného kanálu. Teoretická časť obsahuje základnú charakteristiku neziskového sektoru, dôvody jeho vzniku a prínos, vzťah marketingu a neziskového sektoru. Ďalej sú rozobraté teoretické prístupy k marketingovej a komunikačnej stratégii a podrobnejšie rozobratá stratégia dlhodobej udržateľnosti vhodná pre neziskovú organizáciu. V praktickej časti je charakteristika Združenia na záchranu Lietavského hradu, SWOT analýza, a analýza komunikačného mixu a internetových stránok združenia. Projektová časť obsahuje konkrétny návrh komunikačnej stratégie so zameraním na internetové prostredie.
Anotace v angličtině
The work deals with a proposition of a communication strategy of the Lietava Castle Preservation Society, stressing the use of internet as a primary communication channel. Theoretical part describes the basic characteristics of non-profit sector, reasons and benefits of its emergence and the relation of the sector and marketing. Theoretical approaches to marketing and communication strategies and a more detailed strategy of long-term sustainability suitable for a non-profit organisation is further described. Practical section includes characterisation of the Lietava Castle Preservation Society, SWOT analysis, and analysis of the organisation's communication mixture and website. Project part proposes an internet oriented communication strategy to be used by the organisation.
Klíčová slova
komunikačná stratégia, nezisková organizácia, neziskový sektor, marketing, internetová komunikačná stratégia, Združenie na záchranu Lietavského hradu
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, non-profit organisation, non-profit sector, marketing, internet communication strategy, Lietava Castle Preservation Society
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na specifika neziskového sektoru, zejména na vymezení typologie občanského sdružení.
2. Definujte problematiku, kterou se diplomová práce zabývá, a formulujte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současnou formu komunikace Sdružení na záchranu Lietavského hradu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a proveďte verifikaci pracovních hypotéz.
5. Na základě závěrů analýzy navrhněte projekt komunikační strategie pro Sdružení na záchranu Lietavského hradu, jehož cílem bude zefektivnění současných forem komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na specifika neziskového sektoru, zejména na vymezení typologie občanského sdružení.
2. Definujte problematiku, kterou se diplomová práce zabývá, a formulujte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současnou formu komunikace Sdružení na záchranu Lietavského hradu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a proveďte verifikaci pracovních hypotéz.
5. Na základě závěrů analýzy navrhněte projekt komunikační strategie pro Sdružení na záchranu Lietavského hradu, jehož cílem bude zefektivnění současných forem komunikace.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, J., KAŠÍK, M., KUNZ, V. Public relations (komunikace organizací). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2006. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362
CIBÁKOVÁ, V., RÓZSA, Z., CIBÁK, Ľ. Marketing služeb. 1. vyd. Bratislava : Iura Edition, 2008. 214 s. ISBN 978-80-8078-210-8
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2. aktualiz. vyd. Praha : Ekopress, 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5
CAYWOOD, C. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 8072268864
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5
KOTLER, P., TRIAS DE BES MINGOT, F. Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 199 s. ISBN 80-247-0921-X
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, J., KAŠÍK, M., KUNZ, V. Public relations (komunikace organizací). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2006. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362
CIBÁKOVÁ, V., RÓZSA, Z., CIBÁK, Ľ. Marketing služeb. 1. vyd. Bratislava : Iura Edition, 2008. 214 s. ISBN 978-80-8078-210-8
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2. aktualiz. vyd. Praha : Ekopress, 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5
CAYWOOD, C. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 8072268864
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5
KOTLER, P., TRIAS DE BES MINGOT, F. Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 199 s. ISBN 80-247-0921-X