Práce se snaží přiblížit mentalitu osob spadajících do skupiny stříbrné generace v rámci nákupního chování. Mapuje postoje k marketingovým komunikacím, potažmo reklamě samotné. Provedená analýza se soustředí na nalezení klíčových faktorů k poznání nákupního procesu stříbrné generace a zároveň poukazuje na hlavní body v rámci sestavení efektivní marketingové komunikace. Díky uskutečněnému dotazníkovému šetření byly zjištěny podmínky pro realizaci projektu Kaleidoskop a jeho komunikační kampani.
Anotace v angličtině
Thesis tries to get a mentality of people belong to a group of silver generation in shopping behavior, mapping the position of marketing communications, advertising itself in turn. The analysis focuses on finding the key factors to understanding the process of purchasing the silver generation, and also highlights the main points in the establishment of effective marketing communications. Thanks executed research were identified conditions for the Kaleidoskop project and its communication campaign.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, nákupní chování, spotřební chování, stříbrná generace, generace 55+, stárnutí populace, ostravský region
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, communication mix, consumer behavior, silver generation, Generation 55 +, the Ostrava region, aging of population
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se snaží přiblížit mentalitu osob spadajících do skupiny stříbrné generace v rámci nákupního chování. Mapuje postoje k marketingovým komunikacím, potažmo reklamě samotné. Provedená analýza se soustředí na nalezení klíčových faktorů k poznání nákupního procesu stříbrné generace a zároveň poukazuje na hlavní body v rámci sestavení efektivní marketingové komunikace. Díky uskutečněnému dotazníkovému šetření byly zjištěny podmínky pro realizaci projektu Kaleidoskop a jeho komunikační kampani.
Anotace v angličtině
Thesis tries to get a mentality of people belong to a group of silver generation in shopping behavior, mapping the position of marketing communications, advertising itself in turn. The analysis focuses on finding the key factors to understanding the process of purchasing the silver generation, and also highlights the main points in the establishment of effective marketing communications. Thanks executed research were identified conditions for the Kaleidoskop project and its communication campaign.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, nákupní chování, spotřební chování, stříbrná generace, generace 55+, stárnutí populace, ostravský region
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, communication mix, consumer behavior, silver generation, Generation 55 +, the Ostrava region, aging of population
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury formulujte zásady nákupního chování a problematiku nastupující stříbrné generace.
2. Zpracujte marketingový výzkum s cílem zjistit nákupní chování cílové skupiny nastupující stříbrná generace v ostravském regionu se zaměřením na jejich postoj k marketingovým komunikacím.
3. Na základě výsledků výzkumu formulujte charakteristické vlastnosti cílové skupiny, postoj k marketingovým komunikacím, její nákupní chování a spotřebitelské rozhodování. Zhodnoťte příležitosti a rizika spolupráce s cílovou skupinou.
4. Navrhněte produkt a jeho strategii, která bude podléhat výsledkům z provedeného výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury formulujte zásady nákupního chování a problematiku nastupující stříbrné generace.
2. Zpracujte marketingový výzkum s cílem zjistit nákupní chování cílové skupiny nastupující stříbrná generace v ostravském regionu se zaměřením na jejich postoj k marketingovým komunikacím.
3. Na základě výsledků výzkumu formulujte charakteristické vlastnosti cílové skupiny, postoj k marketingovým komunikacím, její nákupní chování a spotřebitelské rozhodování. Zhodnoťte příležitosti a rizika spolupráce s cílovou skupinou.
4. Navrhněte produkt a jeho strategii, která bude podléhat výsledkům z provedeného výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1359-4.
De Pelsmacker, P., Geuens, M. a Van Den Bergh, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0254-1.
Vysekalová, J. Chování spotřebitele. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024703939.
Douchová, J., a další. Základy psychologie trhu. Jinočany: H&H, 1993. ISBN 80-85787-22-9 .
Hague, P. Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8 .
Hradiská, E. a Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací. Zlín: Editační středisko FT, 1999. ISBN 80-214-1421-9 .
Schiffman, G. L. a Kanuk, Leslie L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4.
Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Bártová, H., Bárta, V. a Koudelka, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomia, 2007. ISBN 978-80-245-1275-4.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1359-4.
De Pelsmacker, P., Geuens, M. a Van Den Bergh, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0254-1.
Vysekalová, J. Chování spotřebitele. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024703939.
Douchová, J., a další. Základy psychologie trhu. Jinočany: H&H, 1993. ISBN 80-85787-22-9 .
Hague, P. Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8 .
Hradiská, E. a Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací. Zlín: Editační středisko FT, 1999. ISBN 80-214-1421-9 .
Schiffman, G. L. a Kanuk, Leslie L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4.
Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Bártová, H., Bárta, V. a Koudelka, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomia, 2007. ISBN 978-80-245-1275-4.