Předložená bakalářská práce se věnuje marketingovým komunikacím církve na konkrétním příkladu návštěvy Benedikta XVI. v České republice v roce 2009. V teoretické části nej-prve stručně přibližuje historii římskokatolické církve i institutu papeže a následně se věnuje možnosti aplikace jednotlivých nástrojů marketingových komunikací na církev. Praktická část pak analyzuje a hodnotí konkrétní využití marketingových nástrojů před, během a po návštěvě Benedikta XVI. v České republice. Součástí práce je také mediální analýza výstupů spojených s návštěvou papeže.
Anotace v angličtině
Presented bachelor degree thesis describes marketing communications of the Catholic Church in the Czech Republic. As a model example, the 2009 visit of Pope Benedict XVI to the country has been taken into account. Theoretical section outlines the history of the Roman Catholic Church and the Pope institution. Then, individual marketing tools are lis-ted with respect to usability in the church promotion context. Practical section of the thesis analyses and evaluates specific usage of marketing tools in relation with the visit of Pope Benedict XVI in the Czech Republic. Media analysis of the outputs dedicated to the visit is provided to complete the event summary.
Roman Catholic Church, religion, Pope, Benedict XVI, marketing communications, marketing, event, media analysis
Rozsah průvodní práce
64 s., 2 s. text. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se věnuje marketingovým komunikacím církve na konkrétním příkladu návštěvy Benedikta XVI. v České republice v roce 2009. V teoretické části nej-prve stručně přibližuje historii římskokatolické církve i institutu papeže a následně se věnuje možnosti aplikace jednotlivých nástrojů marketingových komunikací na církev. Praktická část pak analyzuje a hodnotí konkrétní využití marketingových nástrojů před, během a po návštěvě Benedikta XVI. v České republice. Součástí práce je také mediální analýza výstupů spojených s návštěvou papeže.
Anotace v angličtině
Presented bachelor degree thesis describes marketing communications of the Catholic Church in the Czech Republic. As a model example, the 2009 visit of Pope Benedict XVI to the country has been taken into account. Theoretical section outlines the history of the Roman Catholic Church and the Pope institution. Then, individual marketing tools are lis-ted with respect to usability in the church promotion context. Practical section of the thesis analyses and evaluates specific usage of marketing tools in relation with the visit of Pope Benedict XVI in the Czech Republic. Media analysis of the outputs dedicated to the visit is provided to complete the event summary.
Roman Catholic Church, religion, Pope, Benedict XVI, marketing communications, marketing, event, media analysis
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy BP.
2. V teoretické části definujte pojmy, popiště základní problematiku marketingových komunikací ve spojení s velkým církevním eventem. Charakterizujte toto téma také z pohledu historie, etiky a médií.
3. Popiště vhodné prostředky použitelné pro propagaci papežské návštěvy.
4. Analyzujte získaná data - jaké prostředky byly pro komunikaci návštěvy papeže Benedikta XVI. použity a s jakým úspěchem.
5. Zhodnoťte (ne)potvrzené hypotézy, stanovte doporučení pro budoucí využití.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy BP.
2. V teoretické části definujte pojmy, popiště základní problematiku marketingových komunikací ve spojení s velkým církevním eventem. Charakterizujte toto téma také z pohledu historie, etiky a médií.
3. Popiště vhodné prostředky použitelné pro propagaci papežské návštěvy.
4. Analyzujte získaná data - jaké prostředky byly pro komunikaci návštěvy papeže Benedikta XVI. použity a s jakým úspěchem.
5. Zhodnoťte (ne)potvrzené hypotézy, stanovte doporučení pro budoucí využití.
Seznam doporučené literatury
CONSIDINE, John. Marketing your church : Concepts and Strategies. Kansas City : Sheed and Ward, 1995. 129 s. ISBN 1-55612-800-2.
COOGAN, Michael D. Historie náboženství. Alena Jakoubková. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 1999. 288 s. ISBN 80-242-0011-2.
Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace/Jan Jirák, Barbara Kőpplová., Vyd. 1., Praha : Portál, 2003., 207 s. ISBN 80-7178-697-7
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
Šindler, Petr. Event marketing : jak využít emoce v marketingové komunikaci. Petr Šindler. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 236 s. : il. (Manažer). ISBN 80-247-0646-6
Seznam doporučené literatury
CONSIDINE, John. Marketing your church : Concepts and Strategies. Kansas City : Sheed and Ward, 1995. 129 s. ISBN 1-55612-800-2.
COOGAN, Michael D. Historie náboženství. Alena Jakoubková. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 1999. 288 s. ISBN 80-242-0011-2.
Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace/Jan Jirák, Barbara Kőpplová., Vyd. 1., Praha : Portál, 2003., 207 s. ISBN 80-7178-697-7
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
Šindler, Petr. Event marketing : jak využít emoce v marketingové komunikaci. Petr Šindler. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 236 s. : il. (Manažer). ISBN 80-247-0646-6