Práce je zaměřena na problematiku nákupního chování seniorů, vlivu archetypů na nákupní chování seniorů v komoditě kosmetických produktů. V teoretické části se věnuji objasnění pojmů spotřební chování, spotřebitelské typologie, archetypy a segmentace trhu v závislosti na životním stylu seniorů. Popisuji seniory jako atraktivní cílovou skupinu a zabývám se prognózami demografů o stárnutí obyvatelstva. V praktické části jsem se zabývala aplikací kvantitativního výzkumu - osobním dotazováním a výstupy tohoto šetření.
Anotace v angličtině
Presented the bachelor´s work attends to shopping senior behaviour, archetyps effect on shopping senior behaviour in commodity of cosmetics products, impact of lifestyle on cosmetics products usage. In a theoretical part it brings out conceptions as consumer behaviour, consumer typology, archetyps and market segmentation in dependence on lifestyle on seniors. It describes seniors as an attractive target group and draw attention to demographers prognosis about aging of people. In a practical part it considers application of quantitative research - oral interview and questionnaire research output.
Práce je zaměřena na problematiku nákupního chování seniorů, vlivu archetypů na nákupní chování seniorů v komoditě kosmetických produktů. V teoretické části se věnuji objasnění pojmů spotřební chování, spotřebitelské typologie, archetypy a segmentace trhu v závislosti na životním stylu seniorů. Popisuji seniory jako atraktivní cílovou skupinu a zabývám se prognózami demografů o stárnutí obyvatelstva. V praktické části jsem se zabývala aplikací kvantitativního výzkumu - osobním dotazováním a výstupy tohoto šetření.
Anotace v angličtině
Presented the bachelor´s work attends to shopping senior behaviour, archetyps effect on shopping senior behaviour in commodity of cosmetics products, impact of lifestyle on cosmetics products usage. In a theoretical part it brings out conceptions as consumer behaviour, consumer typology, archetyps and market segmentation in dependence on lifestyle on seniors. It describes seniors as an attractive target group and draw attention to demographers prognosis about aging of people. In a practical part it considers application of quantitative research - oral interview and questionnaire research output.
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o spotřebitelském chování.
2. Zhodnoťte spotřebitelské typologie a spotřební chování seniorů.
3. Zpracujte analýzu životního stylu seniorů.
4. Zpracujte kvantitativní dotazníkové šetření komodity kosmetických produktů pro CS seniorů.
5. Definujte archetypy seniorů, objasněte jejich vliv na nákupní chování.
6. Zhodnoťte výsledky analýz a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o spotřebitelském chování.
2. Zhodnoťte spotřebitelské typologie a spotřební chování seniorů.
3. Zpracujte analýzu životního stylu seniorů.
4. Zpracujte kvantitativní dotazníkové šetření komodity kosmetických produktů pro CS seniorů.
5. Definujte archetypy seniorů, objasněte jejich vliv na nákupní chování.
6. Zhodnoťte výsledky analýz a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Haugue, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. 231 s. ISBN 80-7226-917-8.
Foret, M. Stávková J. Marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
Koudelka, J. Segmentujeme spotřební trhy. 1.vyd. Kamil Mařík -Profesional Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-86419-76-2.
Komárková, R. Rymeš, M. Vysekalová, J. Psychologie trhu. 1. vyd.Praha: Grada Publishing, 1998. 160 s. ISBN 80-7169-623-3.
Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 264 s. ISBN 80-247-0966-X.
Schifman, L. Kanuk, L. Nákupní chování. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004.633 s. ISBN 80-251-0094-4.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Haugue, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. 231 s. ISBN 80-7226-917-8.
Foret, M. Stávková J. Marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
Koudelka, J. Segmentujeme spotřební trhy. 1.vyd. Kamil Mařík -Profesional Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-86419-76-2.
Komárková, R. Rymeš, M. Vysekalová, J. Psychologie trhu. 1. vyd.Praha: Grada Publishing, 1998. 160 s. ISBN 80-7169-623-3.
Kozel, R. Moderní marketingový výzkum. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 264 s. ISBN 80-247-0966-X.
Schifman, L. Kanuk, L. Nákupní chování. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004.633 s. ISBN 80-251-0094-4.