Bakalářská práce popisuje problematiku provozu volnočasových areálů a s tím spojené komunikace. Testuje tři hypotézy: Vzhledem k vysokým fixním nákladům se provozovate-lé sezónních areálů snaží tuto sezónnost potlačit a nabízet své služby celoročně. Druhou hypotézou je: Názor, že v létě se navštěvují letní areály s typickými letními aktivitami a v zimě areály zimní, je obecně platný a je velmi těžké tento názor zlomit a přilákat lidi do areálu mimo jeho původní určení, a to i za předpokladu cílené aktivní komunikace. Třetí hypotéza hovoří o tom, že vzhledem k výše uvedenému a přesto, že provozovatelé mají zájem na celoročním provozu areálů, neinvestují do komunikace mimosezónních aktivit ani příliš času ani příliš finančních prostředků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the operation of leisure facilities and associated marketing com-munications. It tests three hypotheses: The seasonal leisure facilities operators try to offer their services year-round regarding the high fixed operating expenses. The second: The opinion that in the summer resorts with typical summer activities are attended and in the winter resorts with winter activities are attended, is generally valid and it is very difficult to break this view and to attract people visiting areas beyond its original season, even in case of targeted active communication. The third: given the above and despite the fact that op-erators are interested in year-round services, they don’t invest in the low season activities communications - neither time, nor money.
Klíčová slova
PR, volnočasový areál, letní aktivity, dotazníkové šetření, marketingové komunikace, Žluté lázně, program pro děti
Klíčová slova v angličtině
PR, leisure resort, summer activities, survey sampling, marketing communications, Zlute lazne, program for children
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje problematiku provozu volnočasových areálů a s tím spojené komunikace. Testuje tři hypotézy: Vzhledem k vysokým fixním nákladům se provozovate-lé sezónních areálů snaží tuto sezónnost potlačit a nabízet své služby celoročně. Druhou hypotézou je: Názor, že v létě se navštěvují letní areály s typickými letními aktivitami a v zimě areály zimní, je obecně platný a je velmi těžké tento názor zlomit a přilákat lidi do areálu mimo jeho původní určení, a to i za předpokladu cílené aktivní komunikace. Třetí hypotéza hovoří o tom, že vzhledem k výše uvedenému a přesto, že provozovatelé mají zájem na celoročním provozu areálů, neinvestují do komunikace mimosezónních aktivit ani příliš času ani příliš finančních prostředků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the operation of leisure facilities and associated marketing com-munications. It tests three hypotheses: The seasonal leisure facilities operators try to offer their services year-round regarding the high fixed operating expenses. The second: The opinion that in the summer resorts with typical summer activities are attended and in the winter resorts with winter activities are attended, is generally valid and it is very difficult to break this view and to attract people visiting areas beyond its original season, even in case of targeted active communication. The third: given the above and despite the fact that op-erators are interested in year-round services, they don’t invest in the low season activities communications - neither time, nor money.
Klíčová slova
PR, volnočasový areál, letní aktivity, dotazníkové šetření, marketingové komunikace, Žluté lázně, program pro děti
Klíčová slova v angličtině
PR, leisure resort, summer activities, survey sampling, marketing communications, Zlute lazne, program for children
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte východiska k tématu práce, definujte pracovní hypotézy, metody a cíle práce.
2. Analyzujte komunikační mix zvoleného projektu.
3. Zpracujte marketingový průzkum pžadavků cílové skupiny na nabídku aktivit v rámci projektu.
4. Vyhodnoťte současnou úroveň komunikace ve vztahu k potřebám cílové skupiny, navrhněte úpravy komunikačního mixu vedoucí k zefektivnění komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte východiska k tématu práce, definujte pracovní hypotézy, metody a cíle práce.
2. Analyzujte komunikační mix zvoleného projektu.
3. Zpracujte marketingový průzkum pžadavků cílové skupiny na nabídku aktivit v rámci projektu.
4. Vyhodnoťte současnou úroveň komunikace ve vztahu k potřebám cílové skupiny, navrhněte úpravy komunikačního mixu vedoucí k zefektivnění komunikace.
Seznam doporučené literatury
Kotler P., Keller K., Marketing management, s. 788, ISBN 978-80-247-1359-5
Caywood L. Clarke (2003, Brno), Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, s. 630, ISBN 80-7226-886-4
Svoboda Václav: Public relations moderně a účinně, s. 240, ISBN 80-247-0564-8
Bystrov V., Růžička M.: Firemní komunikace a řízení reputace,s. 129, ISBN 80-210-4104-8
Věrčák V., Girgašová J., Liškařová R.: Media Relations není manipulace, s. 136, ISBN 80-86119-43-2
Seznam doporučené literatury
Kotler P., Keller K., Marketing management, s. 788, ISBN 978-80-247-1359-5
Caywood L. Clarke (2003, Brno), Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, s. 630, ISBN 80-7226-886-4
Svoboda Václav: Public relations moderně a účinně, s. 240, ISBN 80-247-0564-8
Bystrov V., Růžička M.: Firemní komunikace a řízení reputace,s. 129, ISBN 80-210-4104-8
Věrčák V., Girgašová J., Liškařová R.: Media Relations není manipulace, s. 136, ISBN 80-86119-43-2