Moje bakalářská práce se zabývá popisem současného stavu sponzoringu ve firmě Barum Continental spol. s r.o. Využila jsem prostředků marketingového výzkumu ke sledování těchto sponzorských aktivit a jejich vlivu na image značky Barum. V teoretické části se v práci věnuji pojmům: image značky, sponzoring, povědomí o značce, marketingový vý-zkum. V praktické části práce jsem provedla marketingový průzkum formou dotazování, výsledky dotazování jsou v závěru práce verifikovány se stanovenými hypotézami.
Annotation in English
My bachelor work describes the present state of sponsorship activities in Barum Continen-tal Ltd. I took advantage of marketing research for monitoring of these sponsorship activi-ties and its effect on Barum brand image. In the teoretical part my work desribes notions as brand image, sponsorship, brand awareness and marketing research. In the second - practi-cal part of my bachelor work, I realized marketing research - via questionnaire. Question-naire results are verified with defined hypoteses in the conclusion of my work.
Keywords
image značky, sponzoring, povědomí o značce, marketingový výzkum
Keywords in English
brand image, sponsorship, brand awareness, marketing research
Length of the covering note
55 s., 3 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Moje bakalářská práce se zabývá popisem současného stavu sponzoringu ve firmě Barum Continental spol. s r.o. Využila jsem prostředků marketingového výzkumu ke sledování těchto sponzorských aktivit a jejich vlivu na image značky Barum. V teoretické části se v práci věnuji pojmům: image značky, sponzoring, povědomí o značce, marketingový vý-zkum. V praktické části práce jsem provedla marketingový průzkum formou dotazování, výsledky dotazování jsou v závěru práce verifikovány se stanovenými hypotézami.
Annotation in English
My bachelor work describes the present state of sponsorship activities in Barum Continen-tal Ltd. I took advantage of marketing research for monitoring of these sponsorship activi-ties and its effect on Barum brand image. In the teoretical part my work desribes notions as brand image, sponsorship, brand awareness and marketing research. In the second - practi-cal part of my bachelor work, I realized marketing research - via questionnaire. Question-naire results are verified with defined hypoteses in the conclusion of my work.
Keywords
image značky, sponzoring, povědomí o značce, marketingový výzkum
Keywords in English
brand image, sponsorship, brand awareness, marketing research
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce ve vztahu k sponzoringu a image, definujte pracovní hypotézy, metody a cíl práce.
2. Analyzujte současnou úroveň sponzoringu zvolené značky, zhodnoťte vliv sponzoringu na budování image značky a zhodnoťte efektivitu sponzoringu.
3. Proveďte marketingový výzkum vlivu sponzoringu na vnímání image zvolené značky u předem definované cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení pro efektivní využití sponzoringu ve vztahu k budování image značky.
5. Zhodnoťte přínos práce, verifikujte pracovní hypotézy a zhodnoťte využitelnost práce v praxi.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce ve vztahu k sponzoringu a image, definujte pracovní hypotézy, metody a cíl práce.
2. Analyzujte současnou úroveň sponzoringu zvolené značky, zhodnoťte vliv sponzoringu na budování image značky a zhodnoťte efektivitu sponzoringu.
3. Proveďte marketingový výzkum vlivu sponzoringu na vnímání image zvolené značky u předem definované cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení pro efektivní využití sponzoringu ve vztahu k budování image značky.
5. Zhodnoťte přínos práce, verifikujte pracovní hypotézy a zhodnoťte využitelnost práce v praxi.
Recommended resources
PELSMACKER,P., Marketingová komunikace. 1.vydání. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-7247-0254-1
KOTLER,P.,Marketing v otázkách a odpovědích. 1.vydání. Brno: CP Books, a.s.,2005. ISBN 80-251-0518-0
FORET,M., Marketingová komunikace. 1.vydání. Brno: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-558-X
PAVLŮ,D., Marketingové komunikace a firemní strategie, Grada, 2004. ISBN 80-7318-178-9
AAKER,D.A., Brand Building budování značky. 1.vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2003. 80-7226-885-6
Recommended resources
PELSMACKER,P., Marketingová komunikace. 1.vydání. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-7247-0254-1
KOTLER,P.,Marketing v otázkách a odpovědích. 1.vydání. Brno: CP Books, a.s.,2005. ISBN 80-251-0518-0
FORET,M., Marketingová komunikace. 1.vydání. Brno: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-558-X
PAVLŮ,D., Marketingové komunikace a firemní strategie, Grada, 2004. ISBN 80-7318-178-9
AAKER,D.A., Brand Building budování značky. 1.vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2003. 80-7226-885-6