Bakalářská práce se věnuje televiznímu reklamnímu trhu v České republice. Seznamuje se základními pojmy vztahující se k televizní reklamě a k prodeji televizní reklamy, s principem prodeje televizní reklamy a legislativou vztahující se k televiznímu vysílání. Jejím hlavním předmětem je dopad finanční krize na dříve stabilní český televizní trh. V analýze popisuje hlavní subjekty působící na českém trhu, shrnuje trendy sledovanosti, prodeje reklamy a chování trhu. Na základě provedeného výzkumu glosuje současnou situaci na televizním trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is dedicated to the television advertising market in Czech Republic. It introduces basic terms connected with TV advertising and TV advertising sales, the principles of TV advertising sales, as well as legislation related to television broadcasting.
The main topic of the study is the impact of the financial crisis on the previously stable Czech television market. The analysis describes the main entities operating in the Czech market, summarizes viewership trends, advertising sales, and market behavior based on the current situation.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, legislativa, český televizní trh, duální systém, komerční televize, veřejnoprávní televize, digitalizace, sledovanost, prodej televizní reklamy
Klíčová slova v angličtině
Advertising, television advertising, legislation, Czech television market, dual system, commercial television, public television, digitalization, viewership, sales of television advertising
Rozsah průvodní práce
64 s. (93089 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje televiznímu reklamnímu trhu v České republice. Seznamuje se základními pojmy vztahující se k televizní reklamě a k prodeji televizní reklamy, s principem prodeje televizní reklamy a legislativou vztahující se k televiznímu vysílání. Jejím hlavním předmětem je dopad finanční krize na dříve stabilní český televizní trh. V analýze popisuje hlavní subjekty působící na českém trhu, shrnuje trendy sledovanosti, prodeje reklamy a chování trhu. Na základě provedeného výzkumu glosuje současnou situaci na televizním trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is dedicated to the television advertising market in Czech Republic. It introduces basic terms connected with TV advertising and TV advertising sales, the principles of TV advertising sales, as well as legislation related to television broadcasting.
The main topic of the study is the impact of the financial crisis on the previously stable Czech television market. The analysis describes the main entities operating in the Czech market, summarizes viewership trends, advertising sales, and market behavior based on the current situation.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, legislativa, český televizní trh, duální systém, komerční televize, veřejnoprávní televize, digitalizace, sledovanost, prodej televizní reklamy
Klíčová slova v angličtině
Advertising, television advertising, legislation, Czech television market, dual system, commercial television, public television, digitalization, viewership, sales of television advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu práce. Objasněte termín reklama a její formy využívané na televizním trhu v ČR.
2. Popište subjekty působící na českém televizním trhu.
3. Analyzujte situaci na českém televizním trhu z hlediska prodeje reklamy za posledních pět let.
4. Proveďte rozhovor s představiteli jednotlivých televizních stanic, případně se zástupci mediálních agentur. Na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu práce. Objasněte termín reklama a její formy využívané na televizním trhu v ČR.
2. Popište subjekty působící na českém televizním trhu.
3. Analyzujte situaci na českém televizním trhu z hlediska prodeje reklamy za posledních pět let.
4. Proveďte rozhovor s představiteli jednotlivých televizních stanic, případně se zástupci mediálních agentur. Na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
POSTLER, Milan. Média v reklamě : televize, rozhlas, tisk. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze Nakladatelství Oeconomica, 2003. 104 s. ISBN 80-245-0629-7.
ŠMÍD, Milan. Média, internet, TV Nova a já. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2000. 232 s. ISBN 80-85866-69-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
POSTLER, Milan. Média v reklamě : televize, rozhlas, tisk. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze Nakladatelství Oeconomica, 2003. 104 s. ISBN 80-245-0629-7.
ŠMÍD, Milan. Média, internet, TV Nova a já. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2000. 232 s. ISBN 80-85866-69-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.