Bakalářská práce pojednává o možnostech self-promotion pomocí internetových blogů. Teoretická část obsahuje popis a aktuální dění internetového trhu, rozdělení blogů, také marketingové komunikace zaměřené na internet a nové komunikační kanály. Do této teoretické části je také zařazena kapitola, která je věnována vývojovým trendům sociálních sití a blogů dle studie společnosti Universal McCann.
Praktická část je věnována marketingovému šetření, analýze blogů podle předem stanovených kritérií. Marketingové šetření bylo provedeno dotazníkem šířeným na internetu, které se především zaměřilo na názory respondentů na téma blogů.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s work focuses on the opportunity of self-promotion trhough internet blogs. The theoretical part comprises of the specifications and the current situation on the internet market, blog allocation and also marketing communication focused on the internet market and new communication channels. Included is also a chapter of the Universal McCann’s study whis is dedicated to the evolving trends of social networks and blogs.
The practical part is dedicated to a marketing survey, blog analysis according to predefined criteria. The marketing survey was done on the base of an internet questionnaire which was oriented at the respondets’view on blogs.
Bakalářská práce pojednává o možnostech self-promotion pomocí internetových blogů. Teoretická část obsahuje popis a aktuální dění internetového trhu, rozdělení blogů, také marketingové komunikace zaměřené na internet a nové komunikační kanály. Do této teoretické části je také zařazena kapitola, která je věnována vývojovým trendům sociálních sití a blogů dle studie společnosti Universal McCann.
Praktická část je věnována marketingovému šetření, analýze blogů podle předem stanovených kritérií. Marketingové šetření bylo provedeno dotazníkem šířeným na internetu, které se především zaměřilo na názory respondentů na téma blogů.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s work focuses on the opportunity of self-promotion trhough internet blogs. The theoretical part comprises of the specifications and the current situation on the internet market, blog allocation and also marketing communication focused on the internet market and new communication channels. Included is also a chapter of the Universal McCann’s study whis is dedicated to the evolving trends of social networks and blogs.
The practical part is dedicated to a marketing survey, blog analysis according to predefined criteria. The marketing survey was done on the base of an internet questionnaire which was oriented at the respondets’view on blogs.
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o možnostech internetového self-proma v oblasti blogování jako nástroje marketingových komunikací a zároveň srovnejte s novými on-line trendy.
2. Definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
3. Rozeberte a zpracujte blogy z praktického hlediska a zároveň po technické stránce.
4. Proveďte analýzu vybraných blogů.
5. Zhodnoťte je, vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a uveďte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o možnostech internetového self-proma v oblasti blogování jako nástroje marketingových komunikací a zároveň srovnejte s novými on-line trendy.
2. Definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
3. Rozeberte a zpracujte blogy z praktického hlediska a zároveň po technické stránce.
4. Proveďte analýzu vybraných blogů.
5. Zhodnoťte je, vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a uveďte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Ogilvy, D.: Ogilvy o reklamě, Praha, MANAGEMENT PRESS 1996
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy, Praha, MANAGEMENT PRESS 1995
Schultz, D. E.: Moderní reklama &8209; umění zaujmout, Praha, Grada 1995
Scott, D.: Nová pravidla marketingu a PR, Brno, Zoner 2007
Seznam doporučené literatury
Ogilvy, D.: Ogilvy o reklamě, Praha, MANAGEMENT PRESS 1996
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy, Praha, MANAGEMENT PRESS 1995
Schultz, D. E.: Moderní reklama &8209; umění zaujmout, Praha, Grada 1995
Scott, D.: Nová pravidla marketingu a PR, Brno, Zoner 2007