Jedním ze základních předpokladů soukromých škol (a nejen jich) obstát v
konkurenčním prostředí je uplatňovat vhodným způsobem marketingové
komunikace, na základě znalosti svého postavení na trhu a správné
identifikace cílových skupin.
Obsah bakalářské práce s názvem Význam marketingových komunikací
Letohradského soukromého gymnázia vychází ze současné situace, kdy na
střední školy přichází slabší populační ročníky a úkolem jejich managementu
je školu vhodným způsobem propagovat.
V bakalářské práci je stanoven cíl objasnit, že vhodně zvolené marketingové
komunikace jsou nezbytným předpokladem pro to, aby nestátní střední škola
obstála v konkurenčním prostředí, zejména v období slabých populačních
ročníků. Na základě literárních i ostatních zdrojů byly definovány cílové
skupiny, provedena analýza vnitřní a vnější komunikace školy a image a
navržena témata vhodná pro marketingové komunikace včetně konkrétních
aktivit.
Anotace v angličtině
One of the principal premises related to private schools (and not only to them) how to succeed in a competitive environment is to enforce methods of marketing communications in suitable ways, all based on a correct identification of target groups and with a school‘s realizing its market position.
The content of this bachelor thesis comes from an actual situation, when secondary schools welcome much less students than in past (as the population explosion from the 70s‘ has been over and afterthat, less children are being born). It results in a fact that if a school wants students, it is necessary for such a school, as one of the important goals, to create the most effective portfolio of methods of marketing communications.
In my bachelor thesis, I have set up the goal - to prove that suitable portfolio of marketing communications instruments is an essential groundwork for more students to become students of the secondary school (= of the private grammar school in the town of Letohrad). To help to gain the goal - to measure an effectiveness of the premise, I have defined the target groups, have executed analyzes of the school‘s internal as well as external communications, plus the research of the school‘s image perception. As a result of this exploration, I deliver the list of marketing communications activities which I suggest the school to implement to encourage students to become students of the private grammar school.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, komunikační mix, komunikace - vnitřní,
vnější, reaktivní, proaktivní, cílové skupiny, SWOT analýza, marketingový
výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing communications, Communication mix, Internal and External communications, Reactive, Proactive, Target groups, SWOT analysis, Marketing research.
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Jedním ze základních předpokladů soukromých škol (a nejen jich) obstát v
konkurenčním prostředí je uplatňovat vhodným způsobem marketingové
komunikace, na základě znalosti svého postavení na trhu a správné
identifikace cílových skupin.
Obsah bakalářské práce s názvem Význam marketingových komunikací
Letohradského soukromého gymnázia vychází ze současné situace, kdy na
střední školy přichází slabší populační ročníky a úkolem jejich managementu
je školu vhodným způsobem propagovat.
V bakalářské práci je stanoven cíl objasnit, že vhodně zvolené marketingové
komunikace jsou nezbytným předpokladem pro to, aby nestátní střední škola
obstála v konkurenčním prostředí, zejména v období slabých populačních
ročníků. Na základě literárních i ostatních zdrojů byly definovány cílové
skupiny, provedena analýza vnitřní a vnější komunikace školy a image a
navržena témata vhodná pro marketingové komunikace včetně konkrétních
aktivit.
Anotace v angličtině
One of the principal premises related to private schools (and not only to them) how to succeed in a competitive environment is to enforce methods of marketing communications in suitable ways, all based on a correct identification of target groups and with a school‘s realizing its market position.
The content of this bachelor thesis comes from an actual situation, when secondary schools welcome much less students than in past (as the population explosion from the 70s‘ has been over and afterthat, less children are being born). It results in a fact that if a school wants students, it is necessary for such a school, as one of the important goals, to create the most effective portfolio of methods of marketing communications.
In my bachelor thesis, I have set up the goal - to prove that suitable portfolio of marketing communications instruments is an essential groundwork for more students to become students of the secondary school (= of the private grammar school in the town of Letohrad). To help to gain the goal - to measure an effectiveness of the premise, I have defined the target groups, have executed analyzes of the school‘s internal as well as external communications, plus the research of the school‘s image perception. As a result of this exploration, I deliver the list of marketing communications activities which I suggest the school to implement to encourage students to become students of the private grammar school.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, komunikační mix, komunikace - vnitřní,
vnější, reaktivní, proaktivní, cílové skupiny, SWOT analýza, marketingový
výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing communications, Communication mix, Internal and External communications, Reactive, Proactive, Target groups, SWOT analysis, Marketing research.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje vztahující se ke komunikaci středních škol s cílovými skupinami.
2. Formulujte cíle a hypotézy související s tématem práce.
3. Určete primární a sekundární cílové skupiny.
4. Analyzujte současnou situaci Letohradského soukromého gymnázia, o. p. s. se zaměřením na analýzu současných komunikačních aktivit s cílovými skupinami.
5. S využitím zjištěných informací navrhněte způsoby efektivní komunikace s cílovými skupinami.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje vztahující se ke komunikaci středních škol s cílovými skupinami.
2. Formulujte cíle a hypotézy související s tématem práce.
3. Určete primární a sekundární cílové skupiny.
4. Analyzujte současnou situaci Letohradského soukromého gymnázia, o. p. s. se zaměřením na analýzu současných komunikačních aktivit s cílovými skupinami.
5. S využitím zjištěných informací navrhněte způsoby efektivní komunikace s cílovými skupinami.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN , Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 10. vyd. Praha : Management Press, 1992. 206 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip. Marketing management . 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 1966. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb efektivně a moderně . 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN , Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 10. vyd. Praha : Management Press, 1992. 206 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip. Marketing management . 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 1966. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb efektivně a moderně . 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.