Předmětem bakalářské práce Reklama s cílovou skupinou rodina před dvaceti lety a dnes je komparace tištěné reklamy cílené na rodinu v týdeníku Květy. Srovnávány jsou ročníky 1989 a 2009 s cílem potvrdit nebo vyvrátit hypotézy o podobě obrazu reklamního sdělení, o typu propagovaných produktů a služeb vzhledem k peněžnímu vydání české do-mácnosti ve srovnávaných letech. První část práce je zaměřena na teoretický výklad pojmu rodina, statistiku vybraných demografických ukazatelů z let 1989 a 2009. Dále jsou zde popsány specifika reklamního sdělení ve srovnávané době, nákupní chování spotřebitele a statistické údaje o peněžním vydání domácností. Ve druhé části práce je provedeno vlastní srovnání jednotlivých reklam z časopisu ve spojitosti se stanovenými hypotézami.
Anotace v angličtině
The subject of the graduation thesis named Family advertisement target group twenty years ago and nowadays is the confrontation of the advertisement aiming family, which are printed in the ?qKvety?? journal in the years 1989 and 2009. The purpose of the thesis is to cofirm or display the hypothesis of accuracy of the advertisement message from the point of the money outgoings Czech families in compared years. The explanation of the family institution, evaluation of selected demographical indicators of the years 1989 and 2009 are the content of the first part. This part describes the particularity of advertisement messages in compared years, shopping behaviour of the consumers and the data of the family money outgoings as well . The second part compares single advertisements presen-ted in the journal from the point of presented hypothesis.
Klíčová slova
rodina, demografické ukazatele, Česká republika, rok 1989, rok 2009, reklama, nákupní chování, spotřeba domácností
Klíčová slova v angličtině
family, demographical indicators, Czech Republic, year 1989 (nineteeneightyone), year 2009 (twothousandnine), advertisement , shopping behaviour, family consumption
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce Reklama s cílovou skupinou rodina před dvaceti lety a dnes je komparace tištěné reklamy cílené na rodinu v týdeníku Květy. Srovnávány jsou ročníky 1989 a 2009 s cílem potvrdit nebo vyvrátit hypotézy o podobě obrazu reklamního sdělení, o typu propagovaných produktů a služeb vzhledem k peněžnímu vydání české do-mácnosti ve srovnávaných letech. První část práce je zaměřena na teoretický výklad pojmu rodina, statistiku vybraných demografických ukazatelů z let 1989 a 2009. Dále jsou zde popsány specifika reklamního sdělení ve srovnávané době, nákupní chování spotřebitele a statistické údaje o peněžním vydání domácností. Ve druhé části práce je provedeno vlastní srovnání jednotlivých reklam z časopisu ve spojitosti se stanovenými hypotézami.
Anotace v angličtině
The subject of the graduation thesis named Family advertisement target group twenty years ago and nowadays is the confrontation of the advertisement aiming family, which are printed in the ?qKvety?? journal in the years 1989 and 2009. The purpose of the thesis is to cofirm or display the hypothesis of accuracy of the advertisement message from the point of the money outgoings Czech families in compared years. The explanation of the family institution, evaluation of selected demographical indicators of the years 1989 and 2009 are the content of the first part. This part describes the particularity of advertisement messages in compared years, shopping behaviour of the consumers and the data of the family money outgoings as well . The second part compares single advertisements presen-ted in the journal from the point of presented hypothesis.
Klíčová slova
rodina, demografické ukazatele, Česká republika, rok 1989, rok 2009, reklama, nákupní chování, spotřeba domácností
Klíčová slova v angličtině
family, demographical indicators, Czech Republic, year 1989 (nineteeneightyone), year 2009 (twothousandnine), advertisement , shopping behaviour, family consumption
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o obecné definici pojmu rodina, vývoji české rodiny v předlistopadovém a polistopadovém období, klasifikaci výrobků a služeb týkajících se spotřebního chování rodin, strategii sdělení, realizačních rámcích reklamy, tištěné reklamě.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací v tištěném periodiku ročník 1989 a 2009.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace směrem k cílové skupině: rodina.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o obecné definici pojmu rodina, vývoji české rodiny v předlistopadovém a polistopadovém období, klasifikaci výrobků a služeb týkajících se spotřebního chování rodin, strategii sdělení, realizačních rámcích reklamy, tištěné reklamě.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací v tištěném periodiku ročník 1989 a 2009.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace směrem k cílové skupině: rodina.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K.E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer press, 2008. Počet stran 484. ISBN 978-80-251-1769-9.
DOHNALOVÁ, M., MALINA, J. Slovník antropologie občanské společnosti.1. vyd. Brno: Akademické vydavatelství CERM v Brně, 2006. Počet stran 775. ISBN 80-7204-349-8.
GILLERNOVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy psychologie, sociologie. 3. vyd. Praha: Nakladatelství FORTUNA, 2001. Počet stran 160. ISBN 80-7168-749-9.
KOTLLER, P., AMSTRONG, G. Marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. Počet stran 856. ISBN 80-247-0513-3.
POTŮČEK, M., RADIČOVÁ, I. Sociální politika v Čechách a na Slovensku po roce 1989. 1. vyd. Praha: Karolinum, nakladatelství UK, 1998. Počet stran 329. ISBN 80-7184-622-8.
SATIROVÁ, V. Kniha o rodině. 2. vyd. Praha: Práh, 2006. Počet stran 357. ISBN 80-7252-150-0.
SCHIFFMAN, L.G, KANUK, L.L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. Počet stran 633. ISBN 80-251-0094-4.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2001. Počet stran 176. ISBN 80-7178-559-8.
SRB, V. 1000 let obyvatelstva českých zemí. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2004. Počet stran 305. ISBN 80-246-0712-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2003. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1.
VEČERNÍK, J., MATĚJŮ, P. Zpráva o vývoji české společnosti 1989-1998. 1. vyd. Praha: Academia, nakladatelství Akademie věd ČR, 1998. Počet stran 364. ISBN 80-200-0703-2.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K.E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer press, 2008. Počet stran 484. ISBN 978-80-251-1769-9.
DOHNALOVÁ, M., MALINA, J. Slovník antropologie občanské společnosti.1. vyd. Brno: Akademické vydavatelství CERM v Brně, 2006. Počet stran 775. ISBN 80-7204-349-8.
GILLERNOVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy psychologie, sociologie. 3. vyd. Praha: Nakladatelství FORTUNA, 2001. Počet stran 160. ISBN 80-7168-749-9.
KOTLLER, P., AMSTRONG, G. Marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. Počet stran 856. ISBN 80-247-0513-3.
POTŮČEK, M., RADIČOVÁ, I. Sociální politika v Čechách a na Slovensku po roce 1989. 1. vyd. Praha: Karolinum, nakladatelství UK, 1998. Počet stran 329. ISBN 80-7184-622-8.
SATIROVÁ, V. Kniha o rodině. 2. vyd. Praha: Práh, 2006. Počet stran 357. ISBN 80-7252-150-0.
SCHIFFMAN, L.G, KANUK, L.L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. Počet stran 633. ISBN 80-251-0094-4.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2001. Počet stran 176. ISBN 80-7178-559-8.
SRB, V. 1000 let obyvatelstva českých zemí. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2004. Počet stran 305. ISBN 80-246-0712-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2003. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1.
VEČERNÍK, J., MATĚJŮ, P. Zpráva o vývoji české společnosti 1989-1998. 1. vyd. Praha: Academia, nakladatelství Akademie věd ČR, 1998. Počet stran 364. ISBN 80-200-0703-2.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5.