Bakalářská práce hodnotí českou propagaci v období 1918-1938. Úvodem souhrnně popisuje situaci v nově vzniklém státě. Práce dále poukazuje na výsledky celostátního reprezentativního výzkumu o preferenci české značky mezi Čechy. Z pohledu kvality hovoří o několika tradičních českých značkách z přelomu 20. století, které dodnes úspěšně působí i za hranicemi naší země. Cílem práce je srovnání prvorepublikové propagace z pohledu obsahu a formy s propagací dnešní doby. Pro analýzu byly zvoleny vybrané pražské legendární kavárny. Téma se dále soustředí na další dostupné formy propagace té doby a jejich přidanou hodnotu - tisk, pouliční a podomní prodej, plechové cedule, plakáty. Pro zajímavost je uveden soudobý regionální titul, jehož forma zpracování je netradičně prvorepubliková, přestože obsah reflektuje aktuální dění dané historické lokality.
Annotation in English
This Bachelor Thesis deals with the Czech advertising in the period 1918-1938. To preface, it summarizes the situation in the newly established country. The thesis further points out the results of the representative national survey on the preferences of Czech brands amongst the Czechs. In terms of quality, it gives details of several traditional Czech brands in the turn of 20th century which are still successful to this date both locally and abroad. It is the aim of the thesis to compare the advertising from the period of the Czechoslovak Republic (1918-1938) with the contemporary one, viewed by both the content and the form. As a ground, the fabled Prague cafés were chosen for the analysis. The theme also deals with the available formats of advertising and their added value at the time: print, street and doorstep selling, metal signs, placards. Out of interest, a contemporary regional paper is also presented, the form of which appears, non-traditionally, as coming from that time period, yet the content of which reflects the current development in the given historical area.
Keywords
propagace, česká značka, tradice
Keywords in English
promotion, Czech brand, tradition
Length of the covering note
49 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce hodnotí českou propagaci v období 1918-1938. Úvodem souhrnně popisuje situaci v nově vzniklém státě. Práce dále poukazuje na výsledky celostátního reprezentativního výzkumu o preferenci české značky mezi Čechy. Z pohledu kvality hovoří o několika tradičních českých značkách z přelomu 20. století, které dodnes úspěšně působí i za hranicemi naší země. Cílem práce je srovnání prvorepublikové propagace z pohledu obsahu a formy s propagací dnešní doby. Pro analýzu byly zvoleny vybrané pražské legendární kavárny. Téma se dále soustředí na další dostupné formy propagace té doby a jejich přidanou hodnotu - tisk, pouliční a podomní prodej, plechové cedule, plakáty. Pro zajímavost je uveden soudobý regionální titul, jehož forma zpracování je netradičně prvorepubliková, přestože obsah reflektuje aktuální dění dané historické lokality.
Annotation in English
This Bachelor Thesis deals with the Czech advertising in the period 1918-1938. To preface, it summarizes the situation in the newly established country. The thesis further points out the results of the representative national survey on the preferences of Czech brands amongst the Czechs. In terms of quality, it gives details of several traditional Czech brands in the turn of 20th century which are still successful to this date both locally and abroad. It is the aim of the thesis to compare the advertising from the period of the Czechoslovak Republic (1918-1938) with the contemporary one, viewed by both the content and the form. As a ground, the fabled Prague cafés were chosen for the analysis. The theme also deals with the available formats of advertising and their added value at the time: print, street and doorstep selling, metal signs, placards. Out of interest, a contemporary regional paper is also presented, the form of which appears, non-traditionally, as coming from that time period, yet the content of which reflects the current development in the given historical area.
Keywords
propagace, česká značka, tradice
Keywords in English
promotion, Czech brand, tradition
Research Plan
1. Formulujte hypotézy bakalářské práce a stanovte její cíle, metody a způsob řešení specifikovaného problému.
2. Proveďte rešerši vybrané literatury týkající se české propagace v letech 1918-1938 a materiálů o vzniku a vývoji propagace konkrétního segmentu.
3. Předem zvolenou metodou vypracujte analýzu dané propagace a na základě jejích výsledků verifikujte/falzifikujte hypotézy a vyhodnoťte splnění cíle práce. Porovnejte obsah, styl a úroveň propagace stanoveného segmentu se současným stavem.
Research Plan
1. Formulujte hypotézy bakalářské práce a stanovte její cíle, metody a způsob řešení specifikovaného problému.
2. Proveďte rešerši vybrané literatury týkající se české propagace v letech 1918-1938 a materiálů o vzniku a vývoji propagace konkrétního segmentu.
3. Předem zvolenou metodou vypracujte analýzu dané propagace a na základě jejích výsledků verifikujte/falzifikujte hypotézy a vyhodnoťte splnění cíle práce. Porovnejte obsah, styl a úroveň propagace stanoveného segmentu se současným stavem.
Recommended resources
EMMERT, F. 1918: Vznik ČSR. Computer Press 2009. Počet stran 64. ISBN 978-80-251-2283-9.
KÁRNÍK, Z. Malé dějiny Československé 1867-1939. Dokořán 2007. Počet stran 504. ISBN 978-80-7363-146-8.
HRODEK, D., DVOŘÁK, T., BENDOVÁ, E., KOŘÍNKOVÁ, Š. Pražské kavárny a jejich svět. Paseka 2008. Počet stran 152. ISBN 978-80-7185-887-4.
http://www.czech.cz, oficiální stránky České republiky spravovány Ministerstvem zahraničních věcí ČR.
Historické materiály z archivu vybraných kaváren.
Odborné časopisy z oblasti marketingu, marketingové komunikace a reklamy.
Recommended resources
EMMERT, F. 1918: Vznik ČSR. Computer Press 2009. Počet stran 64. ISBN 978-80-251-2283-9.
KÁRNÍK, Z. Malé dějiny Československé 1867-1939. Dokořán 2007. Počet stran 504. ISBN 978-80-7363-146-8.
HRODEK, D., DVOŘÁK, T., BENDOVÁ, E., KOŘÍNKOVÁ, Š. Pražské kavárny a jejich svět. Paseka 2008. Počet stran 152. ISBN 978-80-7185-887-4.
http://www.czech.cz, oficiální stránky České republiky spravovány Ministerstvem zahraničních věcí ČR.
Historické materiály z archivu vybraných kaváren.
Odborné časopisy z oblasti marketingu, marketingové komunikace a reklamy.