Obsahem této bakalářské práce je přiblížení tématu problematiky komunikace alkoholu v reklamě. Teoretická část práce popisuje možnosti a omezení reklamy na alkohol s ohledem na právní a etickou regulaci. Praktická část srovnává komunikaci tří vybraných značek alkoholu. Poznatky z analýzy jsou doplněny o výsledky výzkumné sondy která byla pro účel této práce realizována.
Anotace v angličtině
Presented bachelor degree thesis deals with the alcohol beverage communication in advertising context. The theoretical part describes possibilities and restrictions on alcohol beverages advertising with respect to legal and ethical regulations. Communications of three selected alcohol beverage brands have been compared in the practical part. Final results of this analysis are listed together with conclusions of a pilot research performed exclusively for this thesis.
Obsahem této bakalářské práce je přiblížení tématu problematiky komunikace alkoholu v reklamě. Teoretická část práce popisuje možnosti a omezení reklamy na alkohol s ohledem na právní a etickou regulaci. Praktická část srovnává komunikaci tří vybraných značek alkoholu. Poznatky z analýzy jsou doplněny o výsledky výzkumné sondy která byla pro účel této práce realizována.
Anotace v angličtině
Presented bachelor degree thesis deals with the alcohol beverage communication in advertising context. The theoretical part describes possibilities and restrictions on alcohol beverages advertising with respect to legal and ethical regulations. Communications of three selected alcohol beverage brands have been compared in the practical part. Final results of this analysis are listed together with conclusions of a pilot research performed exclusively for this thesis.
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy BP.
2. V teoretické části popište základní problematiku alkoholu v reklamě. Charakterizujte toto téma z pohledu historie, psychologie, etiky a legislativy.
3. Popište vhodné a nevhodné propagační prostředky reklamy na alkohol.
4. V praktické části proveďte analýzu komunikace alkoholových značek vybraného českého výrobce alkoholu. Realizujte výzkumnou sondu jak vnímají reklamu na alkohol spotřebitelé.
5. Analyzujte získaná data a zhodnoťte platnost stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a formulujte hypotézy BP.
2. V teoretické části popište základní problematiku alkoholu v reklamě. Charakterizujte toto téma z pohledu historie, psychologie, etiky a legislativy.
3. Popište vhodné a nevhodné propagační prostředky reklamy na alkohol.
4. V praktické části proveďte analýzu komunikace alkoholových značek vybraného českého výrobce alkoholu. Realizujte výzkumnou sondu jak vnímají reklamu na alkohol spotřebitelé.
5. Analyzujte získaná data a zhodnoťte platnost stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
WINTER, F., Právo a reklama v praxi. Linde Praha, 2007, ISBN 978-80-7201-654-9, počet stran: 335
HORŇÁK P., Etika reklamy. SOPRA, 2000, ISBN: 9788096791613, počet stran: 218
VYSEKALOVÁ, J., Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha 2007, ISBN 978-80-247-2196-5, počet stran: 296
PINCAS S., LOISEAU M., Dějiny rekalmy. Nakladatelství Slovart, China 2009, ISBN 978-80-7391-266-6, počet stran: 336
SVĚTLÍK J., Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, ISBN 80-86898-48-2, 340 s.
VYSEKALOVÁ J., Reklama-Jak dělat reklamu. Grada Publishing, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2001-2, počet stran: 192 s.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer press 2007, počet stran 443, ISBN 80-251-1041-9
Seznam doporučené literatury
WINTER, F., Právo a reklama v praxi. Linde Praha, 2007, ISBN 978-80-7201-654-9, počet stran: 335
HORŇÁK P., Etika reklamy. SOPRA, 2000, ISBN: 9788096791613, počet stran: 218
VYSEKALOVÁ, J., Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha 2007, ISBN 978-80-247-2196-5, počet stran: 296
PINCAS S., LOISEAU M., Dějiny rekalmy. Nakladatelství Slovart, China 2009, ISBN 978-80-7391-266-6, počet stran: 336
SVĚTLÍK J., Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, ISBN 80-86898-48-2, 340 s.
VYSEKALOVÁ J., Reklama-Jak dělat reklamu. Grada Publishing, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2001-2, počet stran: 192 s.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer press 2007, počet stran 443, ISBN 80-251-1041-9