Cílem bakalářské práce je popis prostředí českého zdravotnictví, specifik cílů jeho komunikačních skupin, se zaměřením na vzájemné vztahy subjektů, obhajujících své zájmy a úroveň jejich komunikace.
Práce je rozdělena do dvou základních částí. Teoreticko-metodologická část je zaměřena na popis českého zdravotnictví, jeho jednotlivých subjektů a komunikačního prostředí, včetně regulačních mechanismů. Součástí první části je také popsána metodologie pro sběr relevantních informací. V praktické části je věnován prostor analýze sebraných informací, jejich interpretace s následným vyhodnocením zkoumaných okruhů pro účely přesnějšího popisu situace v jednotlivých segmentech zdravotnického systému.
Annotation in English
The objective of this bachelor thesis is the description of the Czech healthcare environment and of the particular targets of its communication groups, with the focus on the mutual relations of the subjects, vindicating their interests and the levels of their communication.
The thesis is divided into two main sections. The Theoretically-methodological part concentrates on the description of the Czech healthcare, its individual subjects and communication environment, including the regulatory mechanisms. The component of the first part also describes the methodology for the relevant information collection.
In the practical part we dedicate the space for analyses of the collected information, its interpretation with following evaluation of the examined subject-matters, for the purpose of more precise description of the situation, in the individual segments of the healthcare.
Keywords
vztahy, komunikační skupiny, marketingové komunikace, integrované marketingové komunikace, komunikační cíle
Keywords in English
relations, communication groups, marketing communication, integrated marketing communication, communication targets/aims
Length of the covering note
77 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem bakalářské práce je popis prostředí českého zdravotnictví, specifik cílů jeho komunikačních skupin, se zaměřením na vzájemné vztahy subjektů, obhajujících své zájmy a úroveň jejich komunikace.
Práce je rozdělena do dvou základních částí. Teoreticko-metodologická část je zaměřena na popis českého zdravotnictví, jeho jednotlivých subjektů a komunikačního prostředí, včetně regulačních mechanismů. Součástí první části je také popsána metodologie pro sběr relevantních informací. V praktické části je věnován prostor analýze sebraných informací, jejich interpretace s následným vyhodnocením zkoumaných okruhů pro účely přesnějšího popisu situace v jednotlivých segmentech zdravotnického systému.
Annotation in English
The objective of this bachelor thesis is the description of the Czech healthcare environment and of the particular targets of its communication groups, with the focus on the mutual relations of the subjects, vindicating their interests and the levels of their communication.
The thesis is divided into two main sections. The Theoretically-methodological part concentrates on the description of the Czech healthcare, its individual subjects and communication environment, including the regulatory mechanisms. The component of the first part also describes the methodology for the relevant information collection.
In the practical part we dedicate the space for analyses of the collected information, its interpretation with following evaluation of the examined subject-matters, for the purpose of more precise description of the situation, in the individual segments of the healthcare.
Keywords
vztahy, komunikační skupiny, marketingové komunikace, integrované marketingové komunikace, komunikační cíle
Keywords in English
relations, communication groups, marketing communication, integrated marketing communication, communication targets/aims
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o prostředí v českém zdravotnictví a specifikách jeho cílových skupin (zájmové skupiny, instituce, regulace,…). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současných vztahů jednotlivých subjektů v rámci českého zdravotnického systému. Vymezte jednotlivé cílové, komunikační skupiny a zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity zájmových uskupení, jejich úroveň a vnímání. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace jednotlivých subjektů.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci jednotlivých skupin.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o prostředí v českém zdravotnictví a specifikách jeho cílových skupin (zájmové skupiny, instituce, regulace,…). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současných vztahů jednotlivých subjektů v rámci českého zdravotnického systému. Vymezte jednotlivé cílové, komunikační skupiny a zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity zájmových uskupení, jejich úroveň a vnímání. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace jednotlivých subjektů.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci jednotlivých skupin.
Recommended resources
GLADKIJ, Ivan, et al. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
JANEČKOVÁ, Hana. Úvod do veřejného zdravotnictví . 1. vyd. Praha : Portál, 2009. 294 s. ISBN 978-80-7367-592-9.
NĚMEC, Jiří. Principy zdravotního pojištění. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 240 s.
DOLEŽAL, Tomáš, DOLEŽAL , Adam. Ochrana práv pacienta ve zdravotnictví . [s.l.] : Linde Praha a.s., 2007. 144 s. ISBN 978-80-7201-684-6.
PELSMACKER, Patrick, et al. Marketingová komunikace . Praha : Grada Publishing, 2003. 509 s. ISBN 80-247-0254-1.
Recommended resources
GLADKIJ, Ivan, et al. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
JANEČKOVÁ, Hana. Úvod do veřejného zdravotnictví . 1. vyd. Praha : Portál, 2009. 294 s. ISBN 978-80-7367-592-9.
NĚMEC, Jiří. Principy zdravotního pojištění. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 240 s.
DOLEŽAL, Tomáš, DOLEŽAL , Adam. Ochrana práv pacienta ve zdravotnictví . [s.l.] : Linde Praha a.s., 2007. 144 s. ISBN 978-80-7201-684-6.
PELSMACKER, Patrick, et al. Marketingová komunikace . Praha : Grada Publishing, 2003. 509 s. ISBN 80-247-0254-1.