Bakalářská práce s názvem "Senioři jako cílová skupina pro komerční reklamu" se pokouší sestavit mediální obraz seniorů tak, jak byl vytvářen prostřednictvím komerční tištěné reklamy. Analýza byla realizována na vzorku inzerátů publikovaných v průběhu roku 2009 ve vybraných časopisech.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis called Seniors as the target group of commercial advertising tries to chart media image of seniors in 2009. The thesis tries to show, how commercial ads are able to form media image of seniors.
Klíčová slova
senior,reklama,stáří,stárnutí,mediální obraz
Klíčová slova v angličtině
senior,add,old age,aging,media image
Rozsah průvodní práce
54 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Senioři jako cílová skupina pro komerční reklamu" se pokouší sestavit mediální obraz seniorů tak, jak byl vytvářen prostřednictvím komerční tištěné reklamy. Analýza byla realizována na vzorku inzerátů publikovaných v průběhu roku 2009 ve vybraných časopisech.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis called Seniors as the target group of commercial advertising tries to chart media image of seniors in 2009. The thesis tries to show, how commercial ads are able to form media image of seniors.
Klíčová slova
senior,reklama,stáří,stárnutí,mediální obraz
Klíčová slova v angličtině
senior,add,old age,aging,media image
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje k danému tématu. Stanovte cíl a pracovní hypotézy BP.
2. V teoretické části charakterizujte seniory jako cílovou skupinu MK. Zabývejte se i širšími souvislostmi (např. fenomén stárnutí, jeho ekonomické a sociální důsledky a jeho aktuální odraz v reklamě).
3. V analytické části proveďte rozbor vybraných reklam, ve kterých senioři vystupují, nebo které na tuto skupinu cílí. Realizujte výzkumnou sondu, jejímž cílem bude verifikovat/falzifikovat stanovené hypotézy.
4. Zhodnoťte výsledky výzkumného šetření a zobecněte poznatky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje k danému tématu. Stanovte cíl a pracovní hypotézy BP.
2. V teoretické části charakterizujte seniory jako cílovou skupinu MK. Zabývejte se i širšími souvislostmi (např. fenomén stárnutí, jeho ekonomické a sociální důsledky a jeho aktuální odraz v reklamě).
3. V analytické části proveďte rozbor vybraných reklam, ve kterých senioři vystupují, nebo které na tuto skupinu cílí. Realizujte výzkumnou sondu, jejímž cílem bude verifikovat/falzifikovat stanovené hypotézy.
4. Zhodnoťte výsledky výzkumného šetření a zobecněte poznatky.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J. (2007): Psychologie reklamy. Grada
Defleur, M., L., Rokeach, Ball, S., J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha, Univerzita Karlova-Karolinum.
Disman, M. (2000): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Univerzita Karlova-Vydavatelství Karolinum.
McQuail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál.
Pácl, P. (1998): Senioři jako čtenáři, posluchači a diváci hromadných sdělovacích prostředků.
Rabušic, L. (1995): Česká společnost stárne. Brno, Georgetown, Masarykova univerzita.
Thompson, J., B. (2004): Média a modernita. Praha, Univerzita Karlova, Karolinum.
Tošnerová, T. (2001): Ageismus. Praha, Ambulance pro poruchy paměti.
Volek, J. (1999): Paradigmatické proměny výzkumu mediálního publika. Brno, Katedra mediálních studií a žurnalistiky MU. Studijní texty.
Zeman, J. (1994): Ve spárech reklamy. Praha, Grada.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J. (2007): Psychologie reklamy. Grada
Defleur, M., L., Rokeach, Ball, S., J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha, Univerzita Karlova-Karolinum.
Disman, M. (2000): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Univerzita Karlova-Vydavatelství Karolinum.
McQuail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál.
Pácl, P. (1998): Senioři jako čtenáři, posluchači a diváci hromadných sdělovacích prostředků.
Rabušic, L. (1995): Česká společnost stárne. Brno, Georgetown, Masarykova univerzita.
Thompson, J., B. (2004): Média a modernita. Praha, Univerzita Karlova, Karolinum.
Tošnerová, T. (2001): Ageismus. Praha, Ambulance pro poruchy paměti.
Volek, J. (1999): Paradigmatické proměny výzkumu mediálního publika. Brno, Katedra mediálních studií a žurnalistiky MU. Studijní texty.
Zeman, J. (1994): Ve spárech reklamy. Praha, Grada.