Bakalářská práce v teoretické části charakterizuje oblast zákaznických titulů a jejich pozici v systému marketingových komunikací. V praktické části se zabývá rozborem konkrétního zákaznického magazínu firmy Baťa. Magazín Detail je určen primárně členům věrnostního programu Baťa klub. Prostřednictvím analýzy jeho obsahu, distribuce, konkurence a pomocí dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou čtenářů je zkoumáno, zda je magazín Detail efektivním nástrojem marketingové komunikace. Závěrem práce jsou zhodnoceny zjištěné skutečnosti a je navrženo několik řešení pro budoucí rozvoj magazínu.
Annotation in English
In the theoretical part the Bachelor thesis describes the field of customer magazines and their position in the system of marketing communications. The practical part focuses on an analysis of specific customer magazine issued by the Bata company. Detail magazine is dedicated primarily to members of a loyalty program, Bata Club. Through analysis of its content, distribution, competition, and questionary survey among the target group of readers is examined whether the Detail magazine is an effective marketing communication tool. Finally, the analysis results are evaluated and several solutions are proposed for the future development of the magazine.
Keywords
Firemní tituly, zákaznické časopisy, B2C časopisy, customer publishing, analýza časopisu, distribuce časopisu, marketingové komunikace, public relations, direct mail, věrnostní program, marketing vztahů, marketingový výzkum, cílová skupina, Baťa, Baťa klub.
Keywords in English
company titles, customer magazines, B2C magazines, customer publishing, magazine analysis, distribution channels, marketing communications, public relations, direct mail, loyalty programme, relationship marketing, marketing research, target group, Bata, Bata Club.
Length of the covering note
62 s., 9 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce v teoretické části charakterizuje oblast zákaznických titulů a jejich pozici v systému marketingových komunikací. V praktické části se zabývá rozborem konkrétního zákaznického magazínu firmy Baťa. Magazín Detail je určen primárně členům věrnostního programu Baťa klub. Prostřednictvím analýzy jeho obsahu, distribuce, konkurence a pomocí dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou čtenářů je zkoumáno, zda je magazín Detail efektivním nástrojem marketingové komunikace. Závěrem práce jsou zhodnoceny zjištěné skutečnosti a je navrženo několik řešení pro budoucí rozvoj magazínu.
Annotation in English
In the theoretical part the Bachelor thesis describes the field of customer magazines and their position in the system of marketing communications. The practical part focuses on an analysis of specific customer magazine issued by the Bata company. Detail magazine is dedicated primarily to members of a loyalty program, Bata Club. Through analysis of its content, distribution, competition, and questionary survey among the target group of readers is examined whether the Detail magazine is an effective marketing communication tool. Finally, the analysis results are evaluated and several solutions are proposed for the future development of the magazine.
Keywords
Firemní tituly, zákaznické časopisy, B2C časopisy, customer publishing, analýza časopisu, distribuce časopisu, marketingové komunikace, public relations, direct mail, věrnostní program, marketing vztahů, marketingový výzkum, cílová skupina, Baťa, Baťa klub.
Keywords in English
company titles, customer magazines, B2C magazines, customer publishing, magazine analysis, distribution channels, marketing communications, public relations, direct mail, loyalty programme, relationship marketing, marketing research, target group, Bata, Bata Club.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce (zaměření na marketingovou komunikaci, zařazení časopisu jako formy marketingové komunikace).
2. Definujte cíle práce, metody práce a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu vybraného zákaznického časopisu dle předem stanovených kritérií, analyzujte roli časopisu v komunikaci dané firmy.
4. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vyvoďte závěry.
5. Na základě zjištěného navrhněte budoucí rozvoj zvoleného zákaznického časopisu jako efektivního nástroje marketingové komunikace.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce (zaměření na marketingovou komunikaci, zařazení časopisu jako formy marketingové komunikace).
2. Definujte cíle práce, metody práce a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu vybraného zákaznického časopisu dle předem stanovených kritérií, analyzujte roli časopisu v komunikaci dané firmy.
4. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vyvoďte závěry.
5. Na základě zjištěného navrhněte budoucí rozvoj zvoleného zákaznického časopisu jako efektivního nástroje marketingové komunikace.
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
FORET, M., Marketingová komunikace, 1. vydání, Brno, Computer Press, 2006, 443 s.,ISBN 80-251-1041-9
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 244s. ISBN 80-247-0564-8
KELLER, K. Strategické řízení značky. 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2007. 796 s., ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R., Psychologie reklamy, 2. vydání, Praha, Grada Publishing, 2002, 264 s., ISBN 80-247-0402-1
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
FORET, M., Marketingová komunikace, 1. vydání, Brno, Computer Press, 2006, 443 s.,ISBN 80-251-1041-9
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 244s. ISBN 80-247-0564-8
KELLER, K. Strategické řízení značky. 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2007. 796 s., ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R., Psychologie reklamy, 2. vydání, Praha, Grada Publishing, 2002, 264 s., ISBN 80-247-0402-1