Práce se zabývá propagačními aktivitami divadla typu nestátní neziskové organizace. Teoretická část seznamuje s marketingovými komunikacemi v oblasti kultury a umění. Důraz je kladen na PR a komunikaci s médii. Praktická část analyzuje komunikační aktivity vybraného divadelního festivalu. Předmětem zkoumání je zejména mediální ohlas komunikační kampaně festivalu ve vybraných ročnících.
Anotace v angličtině
Bachelor paper deals with promotional activities of a theatre as a nonprofit organization. The theoretical part introduces marketing communications for culture and art.A great attention is paid to media relations. Practical part analyses promotional activities of a particular theatre festival. It focuses especially on effectiveness of promotion campaigns. This is proved by the media response analysis.
Klíčová slova
art marketing, propagace, fundraising, neziskové organizace, živá umění, festival, PR online, vztahy s médii, publicita, kampaň, kulturní portály
Klíčová slova v angličtině
Arts marketing, promotion, fundraising, nonprofit organizations, performing arts, festival, PR online, media relations, publicity, campaign, culture web site
Rozsah průvodní práce
57 s., 27 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá propagačními aktivitami divadla typu nestátní neziskové organizace. Teoretická část seznamuje s marketingovými komunikacemi v oblasti kultury a umění. Důraz je kladen na PR a komunikaci s médii. Praktická část analyzuje komunikační aktivity vybraného divadelního festivalu. Předmětem zkoumání je zejména mediální ohlas komunikační kampaně festivalu ve vybraných ročnících.
Anotace v angličtině
Bachelor paper deals with promotional activities of a theatre as a nonprofit organization. The theoretical part introduces marketing communications for culture and art.A great attention is paid to media relations. Practical part analyses promotional activities of a particular theatre festival. It focuses especially on effectiveness of promotion campaigns. This is proved by the media response analysis.
Klíčová slova
art marketing, propagace, fundraising, neziskové organizace, živá umění, festival, PR online, vztahy s médii, publicita, kampaň, kulturní portály
Klíčová slova v angličtině
Arts marketing, promotion, fundraising, nonprofit organizations, performing arts, festival, PR online, media relations, publicity, campaign, culture web site
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury se zaměřením na propagaci divadla. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace vybraného divadla. Specifikujte hlavní cílové skupiny. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na zvolené cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte možná zlepšení v dosavadní marketingové komunikaci divadla.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury se zaměřením na propagaci divadla. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace vybraného divadla. Specifikujte hlavní cílové skupiny. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na zvolené cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte možná zlepšení v dosavadní marketingové komunikaci divadla.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. 1. vyd. Zlín, VeRBuM 2008, CD-ROM, počet stran 69, ISBN 978-80-904273-0-3
COLBERT, F. a kol. Marketing Culture and the Arts, 2. vyd. Montreal, Paul and Pub Consortium 2001, počet stran 262, ISBN 2-89105-552-7
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha, Pražská scéna 2005, počet stran 311, ISBN 80-86102-49-1
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha, Grada 2008, počet stran 284, ISBN 978-80-247-2724-0
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a kultura. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, počet stran 156, ISBN 80-7318-252-1
TAJTÁKOVÁ, M. Marketing kultúry. Vybrané problémy. Bratislava, Ekonom 2006, počet stran 186, ISBN 80-225-2176-0
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. 1. vyd. Zlín, VeRBuM 2008, CD-ROM, počet stran 69, ISBN 978-80-904273-0-3
COLBERT, F. a kol. Marketing Culture and the Arts, 2. vyd. Montreal, Paul and Pub Consortium 2001, počet stran 262, ISBN 2-89105-552-7
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha, Pražská scéna 2005, počet stran 311, ISBN 80-86102-49-1
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha, Grada 2008, počet stran 284, ISBN 978-80-247-2724-0
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a kultura. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, počet stran 156, ISBN 80-7318-252-1
TAJTÁKOVÁ, M. Marketing kultúry. Vybrané problémy. Bratislava, Ekonom 2006, počet stran 186, ISBN 80-225-2176-0