V této práci se věnuji moderním formám marketingu, zejména ve vazbě na Internet a tzv. e-marketing neboli internetový marketing. První část se věnuje tomuto tématu na teoretické bázi, hlavní část se naopak věnuje praktickému průzkumu reálného využití Inter-netu jako prostředku reklamy malých a středních firem, přičemž zde vycházím z určitých teoretických předpokladů a tezí, které v závěru konfrontuji s analýzou provedenou na vy-braném vzorku přibližně 130 firem.
Anotace v angličtině
In this thesis I am particularly focusing on modern forms of marketing, especially the Internet Marketing or so called e-marketing. The first part is dedicated to marketing and the Internet as such as well as in combination on the theorethical basis. The main and at the same time practical part is represented by a research focusing on the real small to middle-sized companies utilization of the Internet as a means of promotion. The research is based on certain theoretical assumptions which are being confronted by the analysis I performed in the final part of this thesis on approximately 130 companies.
Marketing, marketing campaign, advertisement, marketing means, Internet, Word wide web, electronic comunication, electronic mail, Mobile Internet, QR code, SEO optimalization, portal, contextual advertising, banner advertising, PPC advertising, Direct mail, PR article.
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci se věnuji moderním formám marketingu, zejména ve vazbě na Internet a tzv. e-marketing neboli internetový marketing. První část se věnuje tomuto tématu na teoretické bázi, hlavní část se naopak věnuje praktickému průzkumu reálného využití Inter-netu jako prostředku reklamy malých a středních firem, přičemž zde vycházím z určitých teoretických předpokladů a tezí, které v závěru konfrontuji s analýzou provedenou na vy-braném vzorku přibližně 130 firem.
Anotace v angličtině
In this thesis I am particularly focusing on modern forms of marketing, especially the Internet Marketing or so called e-marketing. The first part is dedicated to marketing and the Internet as such as well as in combination on the theorethical basis. The main and at the same time practical part is represented by a research focusing on the real small to middle-sized companies utilization of the Internet as a means of promotion. The research is based on certain theoretical assumptions which are being confronted by the analysis I performed in the final part of this thesis on approximately 130 companies.
Marketing, marketing campaign, advertisement, marketing means, Internet, Word wide web, electronic comunication, electronic mail, Mobile Internet, QR code, SEO optimalization, portal, contextual advertising, banner advertising, PPC advertising, Direct mail, PR article.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretickou základnu nutnou k uchopení zvoleného tématu, vyhněte se prostému opisu teorie a obecně známých pouček či hostorických faktů. Věnujte se popisu pojmů, které jsou důležité pro správné pochopení analýzy.
2. Pokuste se zaměřit na nové možnosti a nástroje trhu e-marketingu pro malé a střední firmy.
3. Stanovte hypotézy.
4. Popište možnosti prezentace firem pomocí portálů Seznam.cz a Google.cz, proveďte na základě stanovených kritérií jejich komparaci.
5. Definujte skupinu dotazovaných společností, stanovte kritéria dotazníkového šetření a uskutečněte jej na adekvátním počtu recipientů.
6. Proveďte syntézu získaných dat, vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretickou základnu nutnou k uchopení zvoleného tématu, vyhněte se prostému opisu teorie a obecně známých pouček či hostorických faktů. Věnujte se popisu pojmů, které jsou důležité pro správné pochopení analýzy.
2. Pokuste se zaměřit na nové možnosti a nástroje trhu e-marketingu pro malé a střední firmy.
3. Stanovte hypotézy.
4. Popište možnosti prezentace firem pomocí portálů Seznam.cz a Google.cz, proveďte na základě stanovených kritérií jejich komparaci.
5. Definujte skupinu dotazovaných společností, stanovte kritéria dotazníkového šetření a uskutečněte jej na adekvátním počtu recipientů.
6. Proveďte syntézu získaných dat, vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, PROCHÁZKA, Petr, URBÁNEK, Tomáš. Marketing : Základy a principy. Ondřej Jirásek. Brno : Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Petr Somogyi; Mgr. Jana Langerová. 4. evropské vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1040 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick. Marketingové komunikace. Mgr. Alexandra Kuchařová; Ing.Vlasta Šafaříková, CSc.. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování : pro stření a malé firmy. Mgr. Andrea Bláhová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem. Onřej Jirásek. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2000. 200 s. ISBN 80-7226-292-9.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, PROCHÁZKA, Petr, URBÁNEK, Tomáš. Marketing : Základy a principy. Ondřej Jirásek. Brno : Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Petr Somogyi; Mgr. Jana Langerová. 4. evropské vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1040 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick. Marketingové komunikace. Mgr. Alexandra Kuchařová; Ing.Vlasta Šafaříková, CSc.. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování : pro stření a malé firmy. Mgr. Andrea Bláhová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem. Onřej Jirásek. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2000. 200 s. ISBN 80-7226-292-9.