Práce se zabývá problematikou využití nízkorozpočtových netradičních marketingových aktivit, které se vzájemně prolínají a doplňují. V teoretické části se zabývám komunikační tržní analýzou, významem segmentace trhu a základním představením tradičních médií. Více detailně je pak v teoretické rovině představen virální marketing, guerilla marketing a komunitní sítě se zaměřením na Facebook.com. Cílem praktické části je prezentace realizované kampaně s virálním šířením v prostředí Facebook, mé vlastní guerilla kampaně s téměř nulovým rozpočtem a analýza on-line průzkumu zjišťujícího marketingový potenciál fenoménu Facebook. Kreativní marketér dokáže i s minimálním rozpočtem zaujmout cílovou skupinu a maximalizovat efekt.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of usage of low-budget unconventional marketing activities, which mutually blend and complement. I contemplate an idea of communicational marketing analysis, the meaning of segmentation of the market and basic introduction of traditional media in theoretical part. Viral marketing, guerrilla marketing, and communicational sites, focused on Facebook.com are introduced in more details in theoretical sphere. The aim of practical part is to present realized campaigns with viral spread in the environment of Facebook, my own guerrilla campaign with almost zero budget and the analysis of online research which finds out the marketing potential of the Facebook phenomenon. Although having minimal budget, creative marketer is able to attract the target group and maximalize the effect.
Práce se zabývá problematikou využití nízkorozpočtových netradičních marketingových aktivit, které se vzájemně prolínají a doplňují. V teoretické části se zabývám komunikační tržní analýzou, významem segmentace trhu a základním představením tradičních médií. Více detailně je pak v teoretické rovině představen virální marketing, guerilla marketing a komunitní sítě se zaměřením na Facebook.com. Cílem praktické části je prezentace realizované kampaně s virálním šířením v prostředí Facebook, mé vlastní guerilla kampaně s téměř nulovým rozpočtem a analýza on-line průzkumu zjišťujícího marketingový potenciál fenoménu Facebook. Kreativní marketér dokáže i s minimálním rozpočtem zaujmout cílovou skupinu a maximalizovat efekt.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of usage of low-budget unconventional marketing activities, which mutually blend and complement. I contemplate an idea of communicational marketing analysis, the meaning of segmentation of the market and basic introduction of traditional media in theoretical part. Viral marketing, guerrilla marketing, and communicational sites, focused on Facebook.com are introduced in more details in theoretical sphere. The aim of practical part is to present realized campaigns with viral spread in the environment of Facebook, my own guerrilla campaign with almost zero budget and the analysis of online research which finds out the marketing potential of the Facebook phenomenon. Although having minimal budget, creative marketer is able to attract the target group and maximalize the effect.
1. Zpracujte teoretickou základnu práce. Zaměřte se na představení vybraných forem netradičních marketingových aktivit.
2. Analyzujte úspěšné použití virálního marketingu, guerilla kampaní a využití marketingové komunikace na sociálních sítích.
3. Proveďte on-line průzkum o možnostech marketingového potenciálu komunitního portálu Facebook.
4. Zhodnoťte efektivitu zkoumaných kampaní využívajících netradiční formy marketingových aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu práce. Zaměřte se na představení vybraných forem netradičních marketingových aktivit.
2. Analyzujte úspěšné použití virálního marketingu, guerilla kampaní a využití marketingové komunikace na sociálních sítích.
3. Proveďte on-line průzkum o možnostech marketingového potenciálu komunitního portálu Facebook.
4. Zhodnoťte efektivitu zkoumaných kampaní využívajících netradiční formy marketingových aktivit.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E.; BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
HUGHES, M. Buzzmarketing : přimějte lidi, aby o vás mluvili. 1. vyd. Praha : Management Press, 2006. 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
KOTLER, P.; BES, F. T. Inovativní marketing : Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2005. 200 s. ISBN: 80-247-0921-X.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEVINSON, J. C. Guerilla marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-251-2472-7.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E.; BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
HUGHES, M. Buzzmarketing : přimějte lidi, aby o vás mluvili. 1. vyd. Praha : Management Press, 2006. 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
KOTLER, P.; BES, F. T. Inovativní marketing : Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2005. 200 s. ISBN: 80-247-0921-X.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEVINSON, J. C. Guerilla marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-251-2472-7.