Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace divadla. Nejprve se věnuji teoretickým poznatkům dané problematiky - divadlu a následně jeho mar-ketingovému a komunikačnímu mixu. Dále popisuji základní charakteristiku vybra-ného divadla (Divadlo Petra Bezruče). Na základě získaných informací je definován marketingový a komunikační mix organizace. V souladu s výsledky provedeného výzkumu (dotazníkové šetření) formuluji vlastní návrhy na možné změny způsobu propagace Divadla Petra Bezruče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the marketing and promotion of a theatre. First I determine theoretical knowledge of the problem area - theater and subsequently the theatre´s marketing and communications mix. Then I describe basic characteristics of the selected theatre (Petr Bezruč Theatre). Based on the obtained information is defined marketing and communication mix of the organization. In accordance with the results of this survey (questionnaire) I suggest my own proposals for possible changes in promotion of Petr Bezruč Theatre.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, propagace, marketingový mix, komunikační mix, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Marketing, theatre, promotion, marketing mix, communications mix, research
Rozsah průvodní práce
61 s., 12 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace divadla. Nejprve se věnuji teoretickým poznatkům dané problematiky - divadlu a následně jeho mar-ketingovému a komunikačnímu mixu. Dále popisuji základní charakteristiku vybra-ného divadla (Divadlo Petra Bezruče). Na základě získaných informací je definován marketingový a komunikační mix organizace. V souladu s výsledky provedeného výzkumu (dotazníkové šetření) formuluji vlastní návrhy na možné změny způsobu propagace Divadla Petra Bezruče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the marketing and promotion of a theatre. First I determine theoretical knowledge of the problem area - theater and subsequently the theatre´s marketing and communications mix. Then I describe basic characteristics of the selected theatre (Petr Bezruč Theatre). Based on the obtained information is defined marketing and communication mix of the organization. In accordance with the results of this survey (questionnaire) I suggest my own proposals for possible changes in promotion of Petr Bezruč Theatre.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, propagace, marketingový mix, komunikační mix, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Marketing, theatre, promotion, marketing mix, communications mix, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle vaší práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagačních činností Divadla Petra Bezruče a definujte jejich klady a zápory. Charakterizujte cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu zjistěte její informační potřeby.
3. Vyvoďte závěry analýzy a marketingového průzkumu a na jejich základě navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagačních činností.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle vaší práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagačních činností Divadla Petra Bezruče a definujte jejich klady a zápory. Charakterizujte cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu zjistěte její informační potřeby.
3. Vyvoďte závěry analýzy a marketingového průzkumu a na jejich základě navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagačních činností.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T., Marketing pro neziskový sektor, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07-7
DVOŘÁK, J., Kreativní management pro divadlo, 1. Vydání, Praha, Pražská scéna, 2004, 337 s., ISBN 80-86102-53-X
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
CHONG, D., Arts Management, London, Routledge, 2002, 156 s., ISBN 0-415-23681-9
KERRIGAN, F., FRASER P., ÖZBILGIN, M., Arts Marketing, Great Britain, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004, 223 s., ISBN 0-7506-5968-8
NEKOLNÝ, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
JOHNOVÁ, R., Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T., Marketing pro neziskový sektor, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07-7
DVOŘÁK, J., Kreativní management pro divadlo, 1. Vydání, Praha, Pražská scéna, 2004, 337 s., ISBN 80-86102-53-X
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
CHONG, D., Arts Management, London, Routledge, 2002, 156 s., ISBN 0-415-23681-9
KERRIGAN, F., FRASER P., ÖZBILGIN, M., Arts Marketing, Great Britain, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004, 223 s., ISBN 0-7506-5968-8
NEKOLNÝ, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
JOHNOVÁ, R., Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0