Bakalářská práce je zaměřena na popis, zkoumání a hodnocení reklamních strategií protikuřáckých kampaní.
Teoretická část se zaobírá úzce související tématikou jako je podprahová a skrytá reklama, neuromarketing, kouření ve filmu, motivy strachu, humoru a sexu.
V praktické části je obsahovou analýzou proveden rozbor třech konkrétních protikuřáckých kampaní, které reprezentují nejčastěji využívané strategie. Zároveň je vytyčen cíl objasnit významnost vlivu tabákových společností a nalézt vhodné obranné postupy jak v rámci protikuřáckých kampaní, tak v celospolečenském kontextu.
Závěrečná část obsahuje na základě výsledků analýzy návrh efektivní strategie v boji proti tabakismu.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis is aimed to description, researching and judging of advertising strategies of antismoking campaigns.
The theoretical part deals with close relating themes as subliminal and hidden advertisement, neuromarketing, smoking in movies and concepts of fear, humour and sex.
There is executed content analysis of three actual antismoking campaigns in the analytic part. They represents the most usual used types of strategies. The Power of tobacco com-panies and finding appropriate defensive progress of antismoking campaigns and society at the same time, are topics of the next chapter.
The final part comprises project of effective strategy for fight against tabakism based on results of analysis.
Klíčová slova
reklamní strategie, protikuřácká kampaň, kouření ve filmu, cigareta, společenská norma, neuromarketing, cílová skupina, podprahová sdělení, motivy, symboly, image, lobbying,
Klíčová slova v angličtině
advertising strategy, antismoking campaign, smoking in movies, cigarette, social standards, neuromarketing, target audience, subliminal messages, motives, symbols, image, lobbying
Rozsah průvodní práce
73 s., 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na popis, zkoumání a hodnocení reklamních strategií protikuřáckých kampaní.
Teoretická část se zaobírá úzce související tématikou jako je podprahová a skrytá reklama, neuromarketing, kouření ve filmu, motivy strachu, humoru a sexu.
V praktické části je obsahovou analýzou proveden rozbor třech konkrétních protikuřáckých kampaní, které reprezentují nejčastěji využívané strategie. Zároveň je vytyčen cíl objasnit významnost vlivu tabákových společností a nalézt vhodné obranné postupy jak v rámci protikuřáckých kampaní, tak v celospolečenském kontextu.
Závěrečná část obsahuje na základě výsledků analýzy návrh efektivní strategie v boji proti tabakismu.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis is aimed to description, researching and judging of advertising strategies of antismoking campaigns.
The theoretical part deals with close relating themes as subliminal and hidden advertisement, neuromarketing, smoking in movies and concepts of fear, humour and sex.
There is executed content analysis of three actual antismoking campaigns in the analytic part. They represents the most usual used types of strategies. The Power of tobacco com-panies and finding appropriate defensive progress of antismoking campaigns and society at the same time, are topics of the next chapter.
The final part comprises project of effective strategy for fight against tabakism based on results of analysis.
Klíčová slova
reklamní strategie, protikuřácká kampaň, kouření ve filmu, cigareta, společenská norma, neuromarketing, cílová skupina, podprahová sdělení, motivy, symboly, image, lobbying,
Klíčová slova v angličtině
advertising strategy, antismoking campaign, smoking in movies, cigarette, social standards, neuromarketing, target audience, subliminal messages, motives, symbols, image, lobbying
Zásady pro vypracování
1. Vymezte základní pojmy a marketingové nástroje spojené s tabákovým odvětvím.
2. Analyzujte tři současné protikuřácké kampaně a jejich reklamní strategie.
3. Definujte pozici a míru vlivu tabákového průmyslu ve společnosti.
4. Vyhodnoťte získané výsledky a srovnejte je s teoretickými poznatky.
5. Navrhněte ideový návrh zásad pro vytvoření efektivní kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte základní pojmy a marketingové nástroje spojené s tabákovým odvětvím.
2. Analyzujte tři současné protikuřácké kampaně a jejich reklamní strategie.
3. Definujte pozici a míru vlivu tabákového průmyslu ve společnosti.
4. Vyhodnoťte získané výsledky a srovnejte je s teoretickými poznatky.
5. Navrhněte ideový návrh zásad pro vytvoření efektivní kampaně.
Seznam doporučené literatury
LINDSTRÖM, Martin. Buyology. 1. vydání. Computer Press. 2009. ISBN 978-80-251-2396-6
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání. Grada. 2006. ISBN 802470966X
PELSMACKER, Patrick De. Marketingové komunikace. 1. vydání. Grada. 2003. ISBN 80-247-0254-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3. vydání. Grada Publishing. 2007. ISBN 978-80-247-2196-5
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. 1. vydání. Vinland. c2009. ISBN 978-80-254-4108-4
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977
Seznam doporučené literatury
LINDSTRÖM, Martin. Buyology. 1. vydání. Computer Press. 2009. ISBN 978-80-251-2396-6
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání. Grada. 2006. ISBN 802470966X
PELSMACKER, Patrick De. Marketingové komunikace. 1. vydání. Grada. 2003. ISBN 80-247-0254-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3. vydání. Grada Publishing. 2007. ISBN 978-80-247-2196-5
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. 1. vydání. Vinland. c2009. ISBN 978-80-254-4108-4
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977