Předmětem bakalářské práce je analýza jazykových prostředků výslovnostních stylů v mluvených televizních reklamních spotech. Teoretická část práce vychází ze studia od-borné literatury z oblasti českého jazyka se zaměřením na výslovnostní styly a televizní reklamu. Praktická část se zabývá podrobnější analýzou mluvené řeči v televizních spo-tech, které byly vybrány na základě jejich příslušnosti k daným výslovnostním stylům.
Anotace v angličtině
The subject of bachelor thesis is a exploring the language resources of pronunciation styles in spoken television commercial. The theoretical part of this work is based on the study of technical literature from the Czech language, focusing on pronunciation style and television advertising. Practical part deals with detailed analysis of spoken language in television spots, which were selected on the basis of their belonging to a given pronunciation styles.
Klíčová slova
Jazykové prostředky, výslovnostní styly, televizní reklama, mluvená řeč.
Klíčová slova v angličtině
Language resources, pronunciation styles, television spots, spoken language.
Rozsah průvodní práce
64 s., 7 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analýza jazykových prostředků výslovnostních stylů v mluvených televizních reklamních spotech. Teoretická část práce vychází ze studia od-borné literatury z oblasti českého jazyka se zaměřením na výslovnostní styly a televizní reklamu. Praktická část se zabývá podrobnější analýzou mluvené řeči v televizních spo-tech, které byly vybrány na základě jejich příslušnosti k daným výslovnostním stylům.
Anotace v angličtině
The subject of bachelor thesis is a exploring the language resources of pronunciation styles in spoken television commercial. The theoretical part of this work is based on the study of technical literature from the Czech language, focusing on pronunciation style and television advertising. Practical part deals with detailed analysis of spoken language in television spots, which were selected on the basis of their belonging to a given pronunciation styles.
Klíčová slova
Jazykové prostředky, výslovnostní styly, televizní reklama, mluvená řeč.
Klíčová slova v angličtině
Language resources, pronunciation styles, television spots, spoken language.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce. Proveďte charakteristiku základních principů teorie a praxe televizní reklamy.
2. Definujte cíl práce, vypracujte teoretická východiska pro analýzu vybraných televizních reklamních spotů a stanovce pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu vybraných reklamních spotů se zaměřením k výběru jazykových prostředků výslovnostních stylů v kontinuitě s produktem a cílovou skupinou.
4. Na základě výsledků analýzy ověřte platnost pracovních hypotéz a zhodnoťte současnou úrověň mluvené řeči televizních spotů s ohledem na využívání jazykových prostředků výslovnostních stylů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce. Proveďte charakteristiku základních principů teorie a praxe televizní reklamy.
2. Definujte cíl práce, vypracujte teoretická východiska pro analýzu vybraných televizních reklamních spotů a stanovce pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu vybraných reklamních spotů se zaměřením k výběru jazykových prostředků výslovnostních stylů v kontinuitě s produktem a cílovou skupinou.
4. Na základě výsledků analýzy ověřte platnost pracovních hypotéz a zhodnoťte současnou úrověň mluvené řeči televizních spotů s ohledem na využívání jazykových prostředků výslovnostních stylů.
Seznam doporučené literatury
LUKAVSKÝ, R., Kultura mluveného slova, 1. vydání, Praha, Akademie múzických umění, 2000, 103 str., ISBN 80-85883-61-9.
JANÍKOVÁ, J., Audiovizuální podoby reklamy, 1. vydání, Zlín, Univerzita Tomáše Bati, 2006, 77 str., ISBN 80-7318-509-1.
BARTOŠEK J., Kultura věcné jazykové komunikace, Olomouc Středisko distančního vzdělávání FF UP, 1996, 123 stran.
PALKOVÁ, Z.: Fonetika a fonologie češtiny. 1. vyd., Praha: Karolinum, 1994. s. 367, ISBN 80-7066-843-1.
BARTOŠEK, J., Kultura a technika mluvené řeči, Zlín, Univerzita Tomáše Bati, Fakul-ta marketingových komunikací, 2003, 85 stran, ISBN 80-7318-150-9.
HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J., ŠRÁMKOVÁ, V., Mluvený projev a přednes, 2. vydání, Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 304 str., ISBN 14-416-85.
KRČMOVÁ, M., Fonetika a fonologie. 2. vydání, Brno, Masarykova univerzita Eplor-tál, 2008, 215 str., ISSN 1802-128X.
Seznam doporučené literatury
LUKAVSKÝ, R., Kultura mluveného slova, 1. vydání, Praha, Akademie múzických umění, 2000, 103 str., ISBN 80-85883-61-9.
JANÍKOVÁ, J., Audiovizuální podoby reklamy, 1. vydání, Zlín, Univerzita Tomáše Bati, 2006, 77 str., ISBN 80-7318-509-1.
BARTOŠEK J., Kultura věcné jazykové komunikace, Olomouc Středisko distančního vzdělávání FF UP, 1996, 123 stran.
PALKOVÁ, Z.: Fonetika a fonologie češtiny. 1. vyd., Praha: Karolinum, 1994. s. 367, ISBN 80-7066-843-1.
BARTOŠEK, J., Kultura a technika mluvené řeči, Zlín, Univerzita Tomáše Bati, Fakul-ta marketingových komunikací, 2003, 85 stran, ISBN 80-7318-150-9.
HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J., ŠRÁMKOVÁ, V., Mluvený projev a přednes, 2. vydání, Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 304 str., ISBN 14-416-85.
KRČMOVÁ, M., Fonetika a fonologie. 2. vydání, Brno, Masarykova univerzita Eplor-tál, 2008, 215 str., ISSN 1802-128X.