Práce zahrnuje stručný popis procesu tvorby reklamy od stanovení cílů až po její vyhodnocení. Dále zachycuje, jak je v České republice regulována televizní reklama na alkoholické nápoje - a to jak z hlediska právního, tak i etického.
V praktické části je stručná charakteristika firmy Stock Plzeň-Božkov a jejích produktů řady Fernet Stock. Dále jsou uvedeny konkrétní úspěchy a kauzy, které se týkají televizních reklam propagujících tyto produkty. Diskutabilní spoty jsou analyzovány a je proveden výzkum, který zjišťuje, jaký na tyto reklamy mají názor obyčejní lidé.
V závěru práce jsou navrhnuta doporučení, čeho by se zadavatelé televizní reklamy na produkty řady Fernet Stock měli vyvarovat.
Anotace v angličtině
This work involves a short description of a process of advertising creation from the goal determining up to its evaluation. It also describes how the advertising of alcohol drinks is regulated in the Czech Republic from the legal and ethic aspect.
In the practical part there is a short characteristics of a company Stock Plzeň-Božkov and its Fernet Stock products. This part also contains concrete successes and causes, which are related to the television commercials promoting these products. Controversial spots are analysed and the research, that finds out the people opinions about these commercials, is made.
At the conclusion of this work the recommendations are suggested. There are the recommendations, which the submitters of television commercial of Fernet Stock products should avoid.
Klíčová slova
Reklamní strategie, reklamní apely, regulace reklamy, etika reklamy, Kodex reklamy, Rada pro reklamu, televizní reklama, alkoholické nápoje, Fernet Stock
Klíčová slova v angličtině
Advertising strategy, advertising appeals, advertising regulation, ethics advertising, codex advertising, Council for advertising, television commercial, alcoholic drinks, Fernet Stock
Rozsah průvodní práce
80 s., 9 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zahrnuje stručný popis procesu tvorby reklamy od stanovení cílů až po její vyhodnocení. Dále zachycuje, jak je v České republice regulována televizní reklama na alkoholické nápoje - a to jak z hlediska právního, tak i etického.
V praktické části je stručná charakteristika firmy Stock Plzeň-Božkov a jejích produktů řady Fernet Stock. Dále jsou uvedeny konkrétní úspěchy a kauzy, které se týkají televizních reklam propagujících tyto produkty. Diskutabilní spoty jsou analyzovány a je proveden výzkum, který zjišťuje, jaký na tyto reklamy mají názor obyčejní lidé.
V závěru práce jsou navrhnuta doporučení, čeho by se zadavatelé televizní reklamy na produkty řady Fernet Stock měli vyvarovat.
Anotace v angličtině
This work involves a short description of a process of advertising creation from the goal determining up to its evaluation. It also describes how the advertising of alcohol drinks is regulated in the Czech Republic from the legal and ethic aspect.
In the practical part there is a short characteristics of a company Stock Plzeň-Božkov and its Fernet Stock products. This part also contains concrete successes and causes, which are related to the television commercials promoting these products. Controversial spots are analysed and the research, that finds out the people opinions about these commercials, is made.
At the conclusion of this work the recommendations are suggested. There are the recommendations, which the submitters of television commercial of Fernet Stock products should avoid.
Klíčová slova
Reklamní strategie, reklamní apely, regulace reklamy, etika reklamy, Kodex reklamy, Rada pro reklamu, televizní reklama, alkoholické nápoje, Fernet Stock
Klíčová slova v angličtině
Advertising strategy, advertising appeals, advertising regulation, ethics advertising, codex advertising, Council for advertising, television commercial, alcoholic drinks, Fernet Stock
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na dané téma a seznamte se se základními pojmy.
2. Zjistěte, jak je regulována reklama na alkoholické nápoje.
3. Zpracujte analýzu vybraných televizních spotů.
4. Proveďte průzkumnou sondu vztahující se k vybraným spotům.
5. Zhodnoťte výsledky, vyvoďte závěry a navrhněte možnosti zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na dané téma a seznamte se se základními pojmy.
2. Zjistěte, jak je regulována reklama na alkoholické nápoje.
3. Zpracujte analýzu vybraných televizních spotů.
4. Proveďte průzkumnou sondu vztahující se k vybraným spotům.
5. Zhodnoťte výsledky, vyvoďte závěry a navrhněte možnosti zlepšení.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2
KůTA, Petr, et al. Zakázané formy reklamy. Praha: Nakladatelství Forum, 2006. Různé stránkování. ISBN 80-903624-0-0
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: Učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 170 s. ISBN 8073181401
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 602 s. ISBN 8071699977
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X
Otázky žurnalistiky: Časopis pre teóriu, výskum a prax masmediálnej komunikácie. Verbum-vydavateľstvo KU. 2009, č. 3-4. Ružomberok: ISSN 0322-7049
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2
KůTA, Petr, et al. Zakázané formy reklamy. Praha: Nakladatelství Forum, 2006. Různé stránkování. ISBN 80-903624-0-0
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: Učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 170 s. ISBN 8073181401
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 602 s. ISBN 8071699977
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X
Otázky žurnalistiky: Časopis pre teóriu, výskum a prax masmediálnej komunikácie. Verbum-vydavateľstvo KU. 2009, č. 3-4. Ružomberok: ISSN 0322-7049