Jedním z faktorů úspěšné reklamy je kreativní strategie navazující na strategii marketingo-vou. Kreativní strategie se skládá z pěti dílčích částí, které se navzájem ovlivňují a společně podmiňují originalitu a úspěšnost reklamy.
Tato práce se zabývá reklamní kreativní strategií v české televizní reklamě na periodika. Teoretická část poskytuje náhled do obecných zásad a charakteristik této problematiky. Praktická část pak analyzuje situaci v českém prostředí.
Anotace v angličtině
One of the factors of a successful commercial is creative strategy, which follows good marketing strategy. Creative strategy consists of 5 parts that interact with each other and together make the originality and success of the commercial.
This thesis deals with advertising creative strategy in Czech television commercials for periodicals. The Theoretical part provides an insight into general principles and character-istics of this issue. The Practical part analyzes the situation in Czech environment.
Television advertising, Advertising creative strategy, Communication strategy, Advertising appeals, Advertising format, Advertising execution, Informational message
Rozsah průvodní práce
64 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Jedním z faktorů úspěšné reklamy je kreativní strategie navazující na strategii marketingo-vou. Kreativní strategie se skládá z pěti dílčích částí, které se navzájem ovlivňují a společně podmiňují originalitu a úspěšnost reklamy.
Tato práce se zabývá reklamní kreativní strategií v české televizní reklamě na periodika. Teoretická část poskytuje náhled do obecných zásad a charakteristik této problematiky. Praktická část pak analyzuje situaci v českém prostředí.
Anotace v angličtině
One of the factors of a successful commercial is creative strategy, which follows good marketing strategy. Creative strategy consists of 5 parts that interact with each other and together make the originality and success of the commercial.
This thesis deals with advertising creative strategy in Czech television commercials for periodicals. The Theoretical part provides an insight into general principles and character-istics of this issue. The Practical part analyzes the situation in Czech environment.
Television advertising, Advertising creative strategy, Communication strategy, Advertising appeals, Advertising format, Advertising execution, Informational message
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých TV reklam na periodika. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých TV reklam na periodika. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1041 s.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 856 s.
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd., Brno: Computer Press, 2006, s. xvii, 443. ISBN 80-251-1041-9.
HALL, B. J. Among cultures: the challenge of communication. Belmont: Thomson Wadsworth, c 2005. s. xix, 378. ISBN 0-534-64248-9.
ALBERS-MILLER, N. D, GELB, B. D. Business Advertising appeals as a mirror of cultural dimensions: A study of eleven countries. Journal of Advertising. Provo 1996, Vol. 25. Iss. 4. ISSN 0091-3367
NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005, s. 313. ISBN 80-7261-121-6
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003, s. 272. ISBN 80-247-0422-6
SVĚTLÍK, J. Kulturní aspekty evropské a české reklamy. Habilitační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, 2005, s. 192.
ŠMEJKAL, P. Recept na ideální reklamu. Strategie. Praha 2003, roč. 11, č. 3. ISSN 1210-3756
VYSEKALOVÁ, J., RUBÁŠOVÁ, M. Reklama a kontroverzní témata. Marketing magazine. 2007, roč. 2, č. 3, ISSN 1211-7315
VYSEKALOVÁ, J., RUBÁŠOVÁ, M. Česká veřejnost a reklama. Marketing & komunikace. 2006, roč. 16, č. 3, ISSN 1211-5622
FILL, Chris. Marketing Communications : engagement, strategies and practise. England: Prentice Hall, 2005. 911 s.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1041 s.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 856 s.
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd., Brno: Computer Press, 2006, s. xvii, 443. ISBN 80-251-1041-9.
HALL, B. J. Among cultures: the challenge of communication. Belmont: Thomson Wadsworth, c 2005. s. xix, 378. ISBN 0-534-64248-9.
ALBERS-MILLER, N. D, GELB, B. D. Business Advertising appeals as a mirror of cultural dimensions: A study of eleven countries. Journal of Advertising. Provo 1996, Vol. 25. Iss. 4. ISSN 0091-3367
NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005, s. 313. ISBN 80-7261-121-6
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003, s. 272. ISBN 80-247-0422-6
SVĚTLÍK, J. Kulturní aspekty evropské a české reklamy. Habilitační práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, 2005, s. 192.
ŠMEJKAL, P. Recept na ideální reklamu. Strategie. Praha 2003, roč. 11, č. 3. ISSN 1210-3756
VYSEKALOVÁ, J., RUBÁŠOVÁ, M. Reklama a kontroverzní témata. Marketing magazine. 2007, roč. 2, č. 3, ISSN 1211-7315
VYSEKALOVÁ, J., RUBÁŠOVÁ, M. Česká veřejnost a reklama. Marketing & komunikace. 2006, roč. 16, č. 3, ISSN 1211-5622
FILL, Chris. Marketing Communications : engagement, strategies and practise. England: Prentice Hall, 2005. 911 s.