Historický vývoj kin od roku 1990 je prací, která v teoretické části shrnuje hlavní milníky vývoje kinematografie jako takové a dále nové trendy a technologie ve výrobě a hlavně projekci filmové tvorby. Dále jsou v teoretické části shrnuty základní fakta týkající se kino-reklamy. V analytické části potom jsou uvedeny statistické údaje týkající se návštěvnosti a počtu představení v českých kinech, nástup multikin na český filmový trh a jejich ovlivnění vývoje této statistiky. Nakonec je poukázáno na situaci ve Zlíně, aktuální rozbor zlínských kin a možnosti zadání kinoreklamy v těchto kinech, vše je navíc podloženo malým výzku-mem mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně o jejich názorech a preferencích v oblasti kin.
Anotace v angličtině
The Historical evolution of cinema since 1990 is study, which contains in its theoretical part main events in evolution of cinematography itself and new trends and technologies in producing and mainly reproducing arts of the film. This part also contains basic facts and ways of advertising in cinema. Analytical part contains statistics data of attendance and numbers of shows in cinemas in Czech republic, expansion of multiplexes in Czech republic and their influence in the statistics. At the end of the study is research of situation in Zlín, actual situation of cinemas in Zlín and posibilities of advertising in those cinemas. Everything is supported by small survey research by the students of Tomas Bata University in Zlin and their opinions and preferences in the area of cinema.
Klíčová slova
historický vývoj, kinematografie, kino, multikino, kinoreklama, prostorový zvuk, 3D, trojrozměrná projekce, Velké kino, Golden Apple Cinema, návštěvnost kina
Klíčová slova v angličtině
historical evolution, cinematography, cinema, theatre, multiplex, advertising in cinema, surround sound, 3D, three-dimensional projection, Velké kino, Golden Apple Cinema, Cinema attendance
Rozsah průvodní práce
52 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Historický vývoj kin od roku 1990 je prací, která v teoretické části shrnuje hlavní milníky vývoje kinematografie jako takové a dále nové trendy a technologie ve výrobě a hlavně projekci filmové tvorby. Dále jsou v teoretické části shrnuty základní fakta týkající se kino-reklamy. V analytické části potom jsou uvedeny statistické údaje týkající se návštěvnosti a počtu představení v českých kinech, nástup multikin na český filmový trh a jejich ovlivnění vývoje této statistiky. Nakonec je poukázáno na situaci ve Zlíně, aktuální rozbor zlínských kin a možnosti zadání kinoreklamy v těchto kinech, vše je navíc podloženo malým výzku-mem mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně o jejich názorech a preferencích v oblasti kin.
Anotace v angličtině
The Historical evolution of cinema since 1990 is study, which contains in its theoretical part main events in evolution of cinematography itself and new trends and technologies in producing and mainly reproducing arts of the film. This part also contains basic facts and ways of advertising in cinema. Analytical part contains statistics data of attendance and numbers of shows in cinemas in Czech republic, expansion of multiplexes in Czech republic and their influence in the statistics. At the end of the study is research of situation in Zlín, actual situation of cinemas in Zlín and posibilities of advertising in those cinemas. Everything is supported by small survey research by the students of Tomas Bata University in Zlin and their opinions and preferences in the area of cinema.
Klíčová slova
historický vývoj, kinematografie, kino, multikino, kinoreklama, prostorový zvuk, 3D, trojrozměrná projekce, Velké kino, Golden Apple Cinema, návštěvnost kina
Klíčová slova v angličtině
historical evolution, cinematography, cinema, theatre, multiplex, advertising in cinema, surround sound, 3D, three-dimensional projection, Velké kino, Golden Apple Cinema, Cinema attendance
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pro nutnou teoretickou základnu ke zpracování práce na téma kinematografie/technologie biografu a možností kinematografie v marketingu.
2. Proveďte průzkum o oblibě kin studenty UTB, analyzujte sekundární zdroje-statistiky návštěvnosti kin v letech 1990-2010, vývoj cen kinoreklamy a obecné ekonomické statistiky.
3. Vyhodnoťte analýzu, porovnejte výsledky a vyvoďte závěry. Potvrďte, nebo vyvraťte teze dané v cílích práce, pokud budou výsledky spíše negativní, zamyslete se a navrhněte možné zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pro nutnou teoretickou základnu ke zpracování práce na téma kinematografie/technologie biografu a možností kinematografie v marketingu.
2. Proveďte průzkum o oblibě kin studenty UTB, analyzujte sekundární zdroje-statistiky návštěvnosti kin v letech 1990-2010, vývoj cen kinoreklamy a obecné ekonomické statistiky.
3. Vyhodnoťte analýzu, porovnejte výsledky a vyvoďte závěry. Potvrďte, nebo vyvraťte teze dané v cílích práce, pokud budou výsledky spíše negativní, zamyslete se a navrhněte možné zlepšení.
Seznam doporučené literatury
Audiovisions : cinema and television as entr’actes in history / Siegfried Zielinski, ISBN 90-5356-313-X
Dějiny filmu, Přehled světové kinematografie / Kristin Thompsonová, David Bordwell, ISBN 978-80-7331-091-2 nebo 978-80-7106-898-3
Nová filmová historie : antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury / Petr Szczepanik, ISBN 8023941070
Výroba a prezentace audiovizuálních děl. Díl 1 / Ladislav Blažek
Výroba a prezentace audiovizuálních děl. Díl 2 / Ladislav Blažek
Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective / George E. Belch & Michael A. Belch, ISBN 978-0-07-338109-1
Advertising : principles & practice / Sandra Morarity, Nancy Mitchell, William Wells, ISBN 978-0-13-500938-3
Audiovizuální podoby reklamy / Jana Janíková, ISBN 80-7318-509-1
Marketingová komunikace / Vratislav Kozák, ISBN 978-80-7318-797-2
Marketing služeb : efektivně a moderně / Miroslava Vaštíková, ISBN 978-80-247-2721-9
Seznam doporučené literatury
Audiovisions : cinema and television as entr’actes in history / Siegfried Zielinski, ISBN 90-5356-313-X
Dějiny filmu, Přehled světové kinematografie / Kristin Thompsonová, David Bordwell, ISBN 978-80-7331-091-2 nebo 978-80-7106-898-3
Nová filmová historie : antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury / Petr Szczepanik, ISBN 8023941070
Výroba a prezentace audiovizuálních děl. Díl 1 / Ladislav Blažek
Výroba a prezentace audiovizuálních děl. Díl 2 / Ladislav Blažek
Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective / George E. Belch & Michael A. Belch, ISBN 978-0-07-338109-1
Advertising : principles & practice / Sandra Morarity, Nancy Mitchell, William Wells, ISBN 978-0-13-500938-3
Audiovizuální podoby reklamy / Jana Janíková, ISBN 80-7318-509-1
Marketingová komunikace / Vratislav Kozák, ISBN 978-80-7318-797-2
Marketing služeb : efektivně a moderně / Miroslava Vaštíková, ISBN 978-80-247-2721-9