Tato práce pojednává o využívání postav hrdinů pro reklamní účely. Jejím cílem je zmapo-vat specifika a odhalit silné a slabé stránky této formy komunikace. Zároveň vytvořit před-poklady možného vývoje do budoucna.
Anotace v angličtině
This work discusses the use of heroes characters for promotional purposes. Its aim is to map and identify specific, strengths and weaknesses of this form of communication. And map out possible future developments.
Klíčová slova
hrdina, reklama, televizní spot, propagace, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hero, advertising, TV spot, propagation, communication
Rozsah průvodní práce
42 s., 5s. přloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o využívání postav hrdinů pro reklamní účely. Jejím cílem je zmapo-vat specifika a odhalit silné a slabé stránky této formy komunikace. Zároveň vytvořit před-poklady možného vývoje do budoucna.
Anotace v angličtině
This work discusses the use of heroes characters for promotional purposes. Its aim is to map and identify specific, strengths and weaknesses of this form of communication. And map out possible future developments.
Klíčová slova
hrdina, reklama, televizní spot, propagace, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hero, advertising, TV spot, propagation, communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zásady z odborné literatury, prostudujte sekundární zdroje-odvoďte z nich pravidla a způsoby pro využívání archetypů v reklamních sděleních.
2. Stanovte hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vnímání archetypů hrdinů v důsledku na vnímání z pozice dotazovaného respondenta.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů pomocí dotazníkového šetření.
4. Analyzujte vybrané reklamy a jimi stanovené archetypy hrdinů, včetně zaměření a cílení na konkrétní zákaznický segment.
5. Vyhodnoťte výzkum a ověřte verifikaci stanovených hypotéz. V závěru vymezte možné způsoby dalšího vývoje vnímání archetypů, dle Vašich zjištění.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zásady z odborné literatury, prostudujte sekundární zdroje-odvoďte z nich pravidla a způsoby pro využívání archetypů v reklamních sděleních.
2. Stanovte hypotézy pro praktický výzkum a analýzu vnímání archetypů hrdinů v důsledku na vnímání z pozice dotazovaného respondenta.
3. Proveďte výzkum na dostatečném počtu respondentů pomocí dotazníkového šetření.
4. Analyzujte vybrané reklamy a jimi stanovené archetypy hrdinů, včetně zaměření a cílení na konkrétní zákaznický segment.
5. Vyhodnoťte výzkum a ověřte verifikaci stanovených hypotéz. V závěru vymezte možné způsoby dalšího vývoje vnímání archetypů, dle Vašich zjištění.
Seznam doporučené literatury
Intuitivní reklama, Miloš Toman, Management Press, vydání 1., 252 stran, 2006, ISBN 80-7261-139-9
Jak se dělá účinná reklama, Tom Brannan, Management Press, vydání 1., 184 stran, 1996, ISBN 80-85603-99-3
Archetypy a nevědomí, C.G.Jung, Nakladatelství Tomáše Janečka, vydání 1., 440 stran, 1998, ISBN 80-85880-16-4
Jak zákazník vnímá reklamu, Eric du Plessis, Computer Press, vydání 1., 216 stran, 2007, ISBN 978-80-251-1456-8
Psychologie reklamy, Jitka Vysekalová a kolektiv, Grada Publishing, vydání 3. aktualizované, 296 stran, 2007, ISBN 978-80-247-2196-5
Reklama Jak dělat reklamu, Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, Grada Publishing, vydání 2. aktulaizované, 184 stran, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2
Ogilvy o reklamě, David Ogilvy, Management Press, vydání 3., 224 stran, 2001, ISBN 80-7261-047-3
Seznam doporučené literatury
Intuitivní reklama, Miloš Toman, Management Press, vydání 1., 252 stran, 2006, ISBN 80-7261-139-9
Jak se dělá účinná reklama, Tom Brannan, Management Press, vydání 1., 184 stran, 1996, ISBN 80-85603-99-3
Archetypy a nevědomí, C.G.Jung, Nakladatelství Tomáše Janečka, vydání 1., 440 stran, 1998, ISBN 80-85880-16-4
Jak zákazník vnímá reklamu, Eric du Plessis, Computer Press, vydání 1., 216 stran, 2007, ISBN 978-80-251-1456-8
Psychologie reklamy, Jitka Vysekalová a kolektiv, Grada Publishing, vydání 3. aktualizované, 296 stran, 2007, ISBN 978-80-247-2196-5
Reklama Jak dělat reklamu, Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, Grada Publishing, vydání 2. aktulaizované, 184 stran, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2
Ogilvy o reklamě, David Ogilvy, Management Press, vydání 3., 224 stran, 2001, ISBN 80-7261-047-3