Bakalářská práce se zabývá archetypem matky a jeho použitím, projevem a promě-nou v reklamě. Teoretická část práce zachycuje pojem archetyp matky a s ním spojené nejznámější atributy, které vycházejí z pohádek, mýtů a tradic. Praktická část práce před-kládá ukázky tištěné reklamy od počátku 20. století až po dnes a zkoumá na nich využití a proměnu archetypu. Další součástí práce je i realizovaný dotazníkový výzkum o vnímání archetypu matky mezi respondenty. Cílem práce je zjistit, jak se archetyp matky projevuje v reklamě, zda se přizpůsobuje dané době a případně jak.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the mother archetype and its using, display and the trans-formation in advertising. The theoretical part of thesis shows the mother archetype term and its best-known attributes based on fairy tales, myths and traditions. The practical part presents examples of printed ad from the early 20th century to these days. It examines using and transformation of mother archetype. Another part of this thesis is the questionnaire about the perception of mother archetype. The purpose of the bachelor thesis is to find out how the mother archetype is displayed in advertising and secondly, if it can adapt to given period and eventually how.
Bakalářská práce se zabývá archetypem matky a jeho použitím, projevem a promě-nou v reklamě. Teoretická část práce zachycuje pojem archetyp matky a s ním spojené nejznámější atributy, které vycházejí z pohádek, mýtů a tradic. Praktická část práce před-kládá ukázky tištěné reklamy od počátku 20. století až po dnes a zkoumá na nich využití a proměnu archetypu. Další součástí práce je i realizovaný dotazníkový výzkum o vnímání archetypu matky mezi respondenty. Cílem práce je zjistit, jak se archetyp matky projevuje v reklamě, zda se přizpůsobuje dané době a případně jak.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the mother archetype and its using, display and the trans-formation in advertising. The theoretical part of thesis shows the mother archetype term and its best-known attributes based on fairy tales, myths and traditions. The practical part presents examples of printed ad from the early 20th century to these days. It examines using and transformation of mother archetype. Another part of this thesis is the questionnaire about the perception of mother archetype. The purpose of the bachelor thesis is to find out how the mother archetype is displayed in advertising and secondly, if it can adapt to given period and eventually how.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o postavení matky v reklamě. Definujte základní pojmy. Popište archetyp matky a jeho projevy v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Dle předem stanovených kritérií analyzujte některé kampaně, ve kterých se objevuje postava matky. Popište její postavení v reklamě.
3. Na základě výsledků analýzy kampaní naznačte, jak se role matky postupně mění. Představte nástin toho, jak se archetyp matky projevuje do reklamy v určitém časovém období.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o postavení matky v reklamě. Definujte základní pojmy. Popište archetyp matky a jeho projevy v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Dle předem stanovených kritérií analyzujte některé kampaně, ve kterých se objevuje postava matky. Popište její postavení v reklamě.
3. Na základě výsledků analýzy kampaní naznačte, jak se role matky postupně mění. Představte nástin toho, jak se archetyp matky projevuje do reklamy v určitém časovém období.
Seznam doporučené literatury
JUNG, Carl, G. Výbor z díla-Hrdina a archetyp matky. 8. svazek. Nakladatelství Tomáše Janečka, 2009. 477 s. ISBN 978-80-85880-59-5
KOTLER, P., KELLER, Kevin L. Marketing Management. 12. vydání. Grada Publishing, 2007.792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
JUNG, Carl, G. Výbor z díla-Hrdina a archetyp matky. 8. svazek. Nakladatelství Tomáše Janečka, 2009. 477 s. ISBN 978-80-85880-59-5
KOTLER, P., KELLER, Kevin L. Marketing Management. 12. vydání. Grada Publishing, 2007.792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.