Bakalářská práce se zabývá tématikou testování tiskové reklamy a ověřováním její účinnos-ti. Nastiňuje stručný přehled o historii reklamy jako takové a krátce se zabývá i prostředím tiskové reklamy v České republice. Věnuje se také okrajově psychologii učení, protože je důležité pochopit procesy, které probíhají v lidské mysli při zpracování podnětů. V závěru teoretické části práce popisuje metody testování tiskové reklamy a ověřování její efektivity a rozděluje je do kategorií podle působení.
Praktická část práce se zabývá analýzou testování tiskové reklamy v praxi. Pomocí dotazní-kového šetření se pokouší zjistit, jak je na tom vysokoškolská veřejnost a reklama v tisku. Následně provádí test vybraných reklam podle poznatků z teoretické části. Na závěr prezentuje výsledky testování a analyzuje silné a slabé stránky použité metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on a problematic of testing and assesing the effectiveness of printed advertising. It presents a brief history of advertising as it is, and also takes a short detour to the field of a printed advertising area in the Czech Republic. It adresses itself to the psychology of learning processes, that occur in human mind during the processing of impulses. At the enclosure of theoretical part, this thesis describes methods of testing of printed advertisements and assesing its effectiveness and divides these methods in field according to their impingement.
Practical part is focused on analysis of practical aspect of printed advertisements testing. The thesis is trying to discover by means of questionnaire examination a relation between university students and printed advertising. Consequently, it is conducting a test of selected advertisements according to the findings from the theoretical part. At the conclusion, the thesis presents results of the testing and analyses strenghts and weaknesses of a used testing method.
Bakalářská práce se zabývá tématikou testování tiskové reklamy a ověřováním její účinnos-ti. Nastiňuje stručný přehled o historii reklamy jako takové a krátce se zabývá i prostředím tiskové reklamy v České republice. Věnuje se také okrajově psychologii učení, protože je důležité pochopit procesy, které probíhají v lidské mysli při zpracování podnětů. V závěru teoretické části práce popisuje metody testování tiskové reklamy a ověřování její efektivity a rozděluje je do kategorií podle působení.
Praktická část práce se zabývá analýzou testování tiskové reklamy v praxi. Pomocí dotazní-kového šetření se pokouší zjistit, jak je na tom vysokoškolská veřejnost a reklama v tisku. Následně provádí test vybraných reklam podle poznatků z teoretické části. Na závěr prezentuje výsledky testování a analyzuje silné a slabé stránky použité metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on a problematic of testing and assesing the effectiveness of printed advertising. It presents a brief history of advertising as it is, and also takes a short detour to the field of a printed advertising area in the Czech Republic. It adresses itself to the psychology of learning processes, that occur in human mind during the processing of impulses. At the enclosure of theoretical part, this thesis describes methods of testing of printed advertisements and assesing its effectiveness and divides these methods in field according to their impingement.
Practical part is focused on analysis of practical aspect of printed advertisements testing. The thesis is trying to discover by means of questionnaire examination a relation between university students and printed advertising. Consequently, it is conducting a test of selected advertisements according to the findings from the theoretical part. At the conclusion, the thesis presents results of the testing and analyses strenghts and weaknesses of a used testing method.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o metodách testování tiskové reklamy a ověřování její účinnosti. Na základě teoretického vymezení studovaného problému vymezte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Na základě teoretických poznatků zpracujte analýzu metodiky testování tiskové reklamy. Formulujte silné a slabé stránky takovéto metodiky. Pomocí marketingového výzkumu zjistěte účinnost použitých metod testování tisové reklamy.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možných změn v metodice testování tiskové reklamy a ověřování její účinnosti. Naznačte jaké zásady by bylo vhodné používat při tvorbě a testování tiskové reklamy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o metodách testování tiskové reklamy a ověřování její účinnosti. Na základě teoretického vymezení studovaného problému vymezte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Na základě teoretických poznatků zpracujte analýzu metodiky testování tiskové reklamy. Formulujte silné a slabé stránky takovéto metodiky. Pomocí marketingového výzkumu zjistěte účinnost použitých metod testování tisové reklamy.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možných změn v metodice testování tiskové reklamy a ověřování její účinnosti. Naznačte jaké zásady by bylo vhodné používat při tvorbě a testování tiskové reklamy.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : 3. rozšířené a aktualizované vydání. 3. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ, Jitka, HERZMANN, Jan, CÍR, Jaroslav. VÝZKUM EFEKTIVNOSTI KOMERČNÍ KOMUNIKACE. Praha : Oeconomica, 2004. 92 s. ISBN 8024507897.
MCDONALD, Colin. Is Your Advertising Working?. [s.l.] : WARP, 2003. 76 s. ISBN 978-1841161396
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : 3. rozšířené a aktualizované vydání. 3. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ, Jitka, HERZMANN, Jan, CÍR, Jaroslav. VÝZKUM EFEKTIVNOSTI KOMERČNÍ KOMUNIKACE. Praha : Oeconomica, 2004. 92 s. ISBN 8024507897.
MCDONALD, Colin. Is Your Advertising Working?. [s.l.] : WARP, 2003. 76 s. ISBN 978-1841161396