Práca sa zaoberá praktickou výučbou na konkrétnej vysokej škole. Táto výučba prebieha v unikátnom vysokoškolskom predmete vo forme študentských projektov, ktorých ciele sú zhodné ako u komerčných projektov. Zmyslom práce je navrhnúť zlepšenie systému tejto výučby. K tomuto účelu bola analyzovaná história praktickej výučby, vyhotovený kvalitatívny výskum skúmajúci a navrhnutý systém optimalizácie široko implementujúci prvky Projektového riadenia podľa IPMA, ale aj PMI na základe teoretickej časti práci a výsledkov zistení praktickej časti.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on forms of practical education in one particular university. This education is delivered through a special university subject, in the form of student projects. The objectives of those projects are the same as in the regular (commercial) environment. The point of this work is to improve practical education in means of project management. For
this purpose, the document contains several analysis - history of practical education, stakeholder analysis and qualitative analysis. The improvement proposal was made based on the theory of Project management (both IPMA and PMI based) and results of research.
Klíčová slova
Projekt, Projektové riadenie, praktická výučba na vysokej škole, komunikační agentura, international project management association, project management institute, project web access, work breakdown structure, statement of work, logický rámec, analýza zainteresovaných strán, organizačná štruktúra organizácie
Klíčová slova v angličtině
Project, Project Management, Practical education in university environment, international project management association, project management institute, project web access, work breakdown structure, statement of work,, logical frame, stakeholder analysis
Rozsah průvodní práce
93 s., 7s. obr. příloh
Jazyk
SK
Anotace
Práca sa zaoberá praktickou výučbou na konkrétnej vysokej škole. Táto výučba prebieha v unikátnom vysokoškolskom predmete vo forme študentských projektov, ktorých ciele sú zhodné ako u komerčných projektov. Zmyslom práce je navrhnúť zlepšenie systému tejto výučby. K tomuto účelu bola analyzovaná história praktickej výučby, vyhotovený kvalitatívny výskum skúmajúci a navrhnutý systém optimalizácie široko implementujúci prvky Projektového riadenia podľa IPMA, ale aj PMI na základe teoretickej časti práci a výsledkov zistení praktickej časti.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on forms of practical education in one particular university. This education is delivered through a special university subject, in the form of student projects. The objectives of those projects are the same as in the regular (commercial) environment. The point of this work is to improve practical education in means of project management. For
this purpose, the document contains several analysis - history of practical education, stakeholder analysis and qualitative analysis. The improvement proposal was made based on the theory of Project management (both IPMA and PMI based) and results of research.
Klíčová slova
Projekt, Projektové riadenie, praktická výučba na vysokej škole, komunikační agentura, international project management association, project management institute, project web access, work breakdown structure, statement of work, logický rámec, analýza zainteresovaných strán, organizačná štruktúra organizácie
Klíčová slova v angličtině
Project, Project Management, Practical education in university environment, international project management association, project management institute, project web access, work breakdown structure, statement of work,, logical frame, stakeholder analysis
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro obsahové a technické zpracování dané problematiky.
2. Proveďte analýzu současného stavu praktické výuky na FMK UTB a socio-kulturní analýzu na vzorku vybraných respondentů.
3. Vypracujte návrh na zvýšení praktické výuky na FMK UTB.
4. Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací daného návrhu do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro obsahové a technické zpracování dané problematiky.
2. Proveďte analýzu současného stavu praktické výuky na FMK UTB a socio-kulturní analýzu na vzorku vybraných respondentů.
3. Vypracujte návrh na zvýšení praktické výuky na FMK UTB.
4. Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací daného návrhu do praxe.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, KOŠťAN, Pavol, ŠULLEŘ, Oldřich. Management . 1. vyd. Olomouc : Rubico, s.r.o., 2000. 724 s. ISBN 80-85839-45-8.
DOLEŽAL, Jan, et al. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. 512 s. ISBN 978-80-247-2848-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management 12e. Jeff Shelstad. 12th edition. New Jersey : Library of Congress Cataloging-in-Publication , 2006. s. ISBN 0-13-145757-8.
SCHWALBE, Kathy. Řízení projektů v IT : Kompletní průvodce. Václav Kadlec; David Krásenský. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 720 s. ISBN 978-80-251-1526-8.
TAYLOR, James. Začínáme řídit projekty. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1759-0.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, KOŠťAN, Pavol, ŠULLEŘ, Oldřich. Management . 1. vyd. Olomouc : Rubico, s.r.o., 2000. 724 s. ISBN 80-85839-45-8.
DOLEŽAL, Jan, et al. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. 512 s. ISBN 978-80-247-2848-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management 12e. Jeff Shelstad. 12th edition. New Jersey : Library of Congress Cataloging-in-Publication , 2006. s. ISBN 0-13-145757-8.
SCHWALBE, Kathy. Řízení projektů v IT : Kompletní průvodce. Václav Kadlec; David Krásenský. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 720 s. ISBN 978-80-251-1526-8.
TAYLOR, James. Začínáme řídit projekty. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1759-0.