Práce pojednává o nových formách marketingové komunikace (MK), které v poslední době vznikají jak důsledkem přesyceností společnosti klasickými formami MK, tak vývojem celé společnosti a vlivem nových technologií a médií na společnost. Popisuje hlavní podstatu nových forem MK, kterými jsou e-marketing, mobilní marketing, virální marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing a product placement. Též poukazuje na výhody a nevýhody nových forem MK, na jejich možnosti umístění do ko-munikačního mixu a uvádí příklady jejich využití. V praktické části hodnotí a dle stanove-ných kritérií analyzuje zvolené kampaně využívající k propagaci některé z nových forem MK.
Anotace v angličtině
This work deals with new forms of marketing communications (MC) that come up in these days because of oversaturation with classic forms of MC, progress on society and impact of new technologies and new medias. It describes main principle of new forms of MC as e-marketing, mobile marketing, viral marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing and product placement. It shows advantages and disadvantages of new forms of MC and theirs placement in communication mix and shows examples of their use. In practical part of the work it rates and analyses chosen compaigns that use on of new forms of MC to their promotion
Klíčová slova
Nové formy komunikace, nová média, e-marketing, mobilní marketing, sociální sítě, virální marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing, product placement
Klíčová slova v angličtině
New forms of communication, new media, e-marketing, mobile marketing, social network, viral marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing, product placement
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o nových formách marketingové komunikace (MK), které v poslední době vznikají jak důsledkem přesyceností společnosti klasickými formami MK, tak vývojem celé společnosti a vlivem nových technologií a médií na společnost. Popisuje hlavní podstatu nových forem MK, kterými jsou e-marketing, mobilní marketing, virální marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing a product placement. Též poukazuje na výhody a nevýhody nových forem MK, na jejich možnosti umístění do ko-munikačního mixu a uvádí příklady jejich využití. V praktické části hodnotí a dle stanove-ných kritérií analyzuje zvolené kampaně využívající k propagaci některé z nových forem MK.
Anotace v angličtině
This work deals with new forms of marketing communications (MC) that come up in these days because of oversaturation with classic forms of MC, progress on society and impact of new technologies and new medias. It describes main principle of new forms of MC as e-marketing, mobile marketing, viral marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing and product placement. It shows advantages and disadvantages of new forms of MC and theirs placement in communication mix and shows examples of their use. In practical part of the work it rates and analyses chosen compaigns that use on of new forms of MC to their promotion
Klíčová slova
Nové formy komunikace, nová média, e-marketing, mobilní marketing, sociální sítě, virální marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing, product placement
Klíčová slova v angličtině
New forms of communication, new media, e-marketing, mobile marketing, social network, viral marketing, event marketing, guerilla marketing, word of mouth marketing, product placement
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nových formách marketingových komunikací. Definujte základní pojmy. Popište vliv nových forem marketingových komunikací a jejich možný přínos do stávajícího komunikačního mixu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Dle předem stanovených kritérií analyzujte některé kampaně, využívající nových forem marketingových komunikací. Zhodnoťte výhody a nevýhody, vhodnost k cílové skupině, účinek atd.
3. Na základě výsledků analýzy kampaní, představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci či rozšíření marketingového mixu. Zaznamenejte, v čem se nové formy MK liší od stávajících forem, jaké jsou jejich hlavní výhody/nevýhody.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nových formách marketingových komunikací. Definujte základní pojmy. Popište vliv nových forem marketingových komunikací a jejich možný přínos do stávajícího komunikačního mixu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Dle předem stanovených kritérií analyzujte některé kampaně, využívající nových forem marketingových komunikací. Zhodnoťte výhody a nevýhody, vhodnost k cílové skupině, účinek atd.
3. Na základě výsledků analýzy kampaní, představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci či rozšíření marketingového mixu. Zaznamenejte, v čem se nové formy MK liší od stávajících forem, jaké jsou jejich hlavní výhody/nevýhody.
Seznam doporučené literatury
Reklama, jak dělat reklamu (2. Aktualizované vydání), J. Vysekalová, J. Mikeš, Grada publishing 2007. ISBN 978-80-247-2001-2
Marketingové komunikace a jejich nové formy, D. Pavlů a kol., Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2009. ISBN 978-80-7318-830-6
Maketingové komunikace: to nejlepší z nových trendů (2. Rozšířené vydání), P. Frey, Management Press 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
Konec reklamy jak jsme ji dosud znali, S. Zyman, A. Broot, Management press 2004. ISBN 80-7261-107-0
50 zlatých pravidel ofenzivního marketingu, J.C. Levinson, Management Press 1996, ISBN 80-85603-96-9
Buzzmarketing, M. Huges, Management press 2006, ISBN 80-7261-153-4
Proč už neplatí tradiční marketing, K. Kashani, Computer press 2007, ISBN 978-80-251-1536-7
Marketing v pohybu, nový přístup k zisku, růstu a obnově, P. Kotler, D. C. Jain, S. Maesincee, Management press 2007, ISBN 978-80-7261-161-4
Seznam doporučené literatury
Reklama, jak dělat reklamu (2. Aktualizované vydání), J. Vysekalová, J. Mikeš, Grada publishing 2007. ISBN 978-80-247-2001-2
Marketingové komunikace a jejich nové formy, D. Pavlů a kol., Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2009. ISBN 978-80-7318-830-6
Maketingové komunikace: to nejlepší z nových trendů (2. Rozšířené vydání), P. Frey, Management Press 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
Konec reklamy jak jsme ji dosud znali, S. Zyman, A. Broot, Management press 2004. ISBN 80-7261-107-0
50 zlatých pravidel ofenzivního marketingu, J.C. Levinson, Management Press 1996, ISBN 80-85603-96-9
Buzzmarketing, M. Huges, Management press 2006, ISBN 80-7261-153-4
Proč už neplatí tradiční marketing, K. Kashani, Computer press 2007, ISBN 978-80-251-1536-7
Marketing v pohybu, nový přístup k zisku, růstu a obnově, P. Kotler, D. C. Jain, S. Maesincee, Management press 2007, ISBN 978-80-7261-161-4