Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Corporate Social responsibility (CSR), nebo-li společenskou zodpovědností firem, a její implementací mezi nástroje Public rela-tions. Hlavní důraz je zde kladen na možnosti hodnocení aktivit spojených s CSR, jejich reportování a vliv těchto aktivit na firemní PR. Práce pracuje s hypotézou, že mezi CSR a PR existuje reciproční vztah proto by mělo patřit CSR mezi jeden z nástrojů PR a zároveň PR by mělo sloužit jako nástroj při reportování CSR activit.
V práci je zahrnuto 5 případových studií příkladného reportování, na kterých byla dokázána důležitost spolupráce s PR.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis solves the theme of Corporate Social responsibility (CSR) and its im-plementation amongst the tools of Public relations. The main aim of the work is set before the possibility of evaluating activities connected with CSR, reporting of those activities and the influence of those activities on the company´s PR. This paper works with a hy-pothesis that there exists a reciprocal relationship in between CSR and PR. That´s why CSR should belong to the PR tools and at the same time, PR should serve as a tool for CSR activities reporting.
There are 5 case studies included in the thesis that show the exemplary reporting and where the importance of CSR-PR cooperation is proved.
Klíčová slova
Corporate Social Responsibility, etika, Public relations, hodnocení CSR activit, reportování CSR activit
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, ethics, Public relations, evaluating of CSR activities, reporting of CSR activities
Rozsah průvodní práce
60 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Corporate Social responsibility (CSR), nebo-li společenskou zodpovědností firem, a její implementací mezi nástroje Public rela-tions. Hlavní důraz je zde kladen na možnosti hodnocení aktivit spojených s CSR, jejich reportování a vliv těchto aktivit na firemní PR. Práce pracuje s hypotézou, že mezi CSR a PR existuje reciproční vztah proto by mělo patřit CSR mezi jeden z nástrojů PR a zároveň PR by mělo sloužit jako nástroj při reportování CSR activit.
V práci je zahrnuto 5 případových studií příkladného reportování, na kterých byla dokázána důležitost spolupráce s PR.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis solves the theme of Corporate Social responsibility (CSR) and its im-plementation amongst the tools of Public relations. The main aim of the work is set before the possibility of evaluating activities connected with CSR, reporting of those activities and the influence of those activities on the company´s PR. This paper works with a hy-pothesis that there exists a reciprocal relationship in between CSR and PR. That´s why CSR should belong to the PR tools and at the same time, PR should serve as a tool for CSR activities reporting.
There are 5 case studies included in the thesis that show the exemplary reporting and where the importance of CSR-PR cooperation is proved.
Klíčová slova
Corporate Social Responsibility, etika, Public relations, hodnocení CSR activit, reportování CSR activit
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, ethics, Public relations, evaluating of CSR activities, reporting of CSR activities
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury věnující se problematice Corporate Social Responsibility (CSR) a Public Relations (PR).
2. Objasněte zmíněné pojmy a popište jejich funkce.
3. Popište vztah CSR a PR.
4. Popište možnosti hodnocení CSR aktivit a formy komunikace těchto aktivit.
5. Vypracujte analýzu reportingu vybraných CSR aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury věnující se problematice Corporate Social Responsibility (CSR) a Public Relations (PR).
2. Objasněte zmíněné pojmy a popište jejich funkce.
3. Popište vztah CSR a PR.
4. Popište možnosti hodnocení CSR aktivit a formy komunikace těchto aktivit.
5. Vypracujte analýzu reportingu vybraných CSR aktivit.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, J. W. Corporate Social Responsibility: Guidelines for Top Management. 1st pub. New York: Quorum Books, 1989
CARROLL, A. B. Corporate Social Responsibility-Evolution of a Definitional Con-struct. In Business and Society, 1999
CSR EUROPE (The European business network for CSR): Membership [cit. 2008-05-05] Available at WWW:
DOZIER, M. DAVID, GRUNIG, L., GRUNIG, J. Manager´s guide to excellence in Public Relations and communication management, 1995 Lawrence Erlbaum Associates Inc.
FRANC, P., NEZHYBA, J., HEYDENREICH, C.: Když se bere společenská odpov-ědnost vážně. 1. vyd. Brno: Ekologický právní servis [online]. c2006. 72 s. ISBN 80-86544-08-7 [cit. 2007-01-22]. Available at WWW:
GRI (GLOBAL REPORTING INITIATIVE): About GRI [cit. 2008-05-07] Available at WWW:
HEJL, M. CSR jako součást komunikace a strategie firmy [online]. c2006[cit. 2007-02-12] Available at WWW: .
KALNICKÁ, V.; PAVLŮ, D. Závěrečná zprávy z výzkumu společenské odpovědnosti firem v České republice. [online] 2002 [cit. 2008-05-08] Available at WWW:
KAŠPAROVÁ, K. Společenská zodpovědnost podniku-způsoby jejího měření a vztah k finanční výkonnosti podniku. In KOLEKTIV AUTORŮ. Vývojové tendence pod-niků II. (Svazek I.) 1. vyd. Brno: ESF MU, 2006
KOTLER, P.; LEE, N. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2005
NEŠPOROVÁ, M. Firemní dobrovolnictví. In Napříč společenskou odpovědností firem. Praha: AISIS, 2005
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, J. W. Corporate Social Responsibility: Guidelines for Top Management. 1st pub. New York: Quorum Books, 1989
CARROLL, A. B. Corporate Social Responsibility-Evolution of a Definitional Con-struct. In Business and Society, 1999
CSR EUROPE (The European business network for CSR): Membership [cit. 2008-05-05] Available at WWW:
DOZIER, M. DAVID, GRUNIG, L., GRUNIG, J. Manager´s guide to excellence in Public Relations and communication management, 1995 Lawrence Erlbaum Associates Inc.
FRANC, P., NEZHYBA, J., HEYDENREICH, C.: Když se bere společenská odpov-ědnost vážně. 1. vyd. Brno: Ekologický právní servis [online]. c2006. 72 s. ISBN 80-86544-08-7 [cit. 2007-01-22]. Available at WWW:
GRI (GLOBAL REPORTING INITIATIVE): About GRI [cit. 2008-05-07] Available at WWW:
HEJL, M. CSR jako součást komunikace a strategie firmy [online]. c2006[cit. 2007-02-12] Available at WWW: .
KALNICKÁ, V.; PAVLŮ, D. Závěrečná zprávy z výzkumu společenské odpovědnosti firem v České republice. [online] 2002 [cit. 2008-05-08] Available at WWW:
KAŠPAROVÁ, K. Společenská zodpovědnost podniku-způsoby jejího měření a vztah k finanční výkonnosti podniku. In KOLEKTIV AUTORŮ. Vývojové tendence pod-niků II. (Svazek I.) 1. vyd. Brno: ESF MU, 2006
KOTLER, P.; LEE, N. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2005
NEŠPOROVÁ, M. Firemní dobrovolnictví. In Napříč společenskou odpovědností firem. Praha: AISIS, 2005