Tato bakalářská práce se zabývá teoretickou základnou sponzoringu, jeho historií, dělením, sponzoringem sportovní akce a praktickým příkladem využívání sponzoringu. Teoretická část práce definuje pojem sponzoring a jeho základní metody měření včetně metodologie marketingového výzkumu. V praktické části je popsána konkrétní sportovní akce, seriál cyklistických závodů Kolo pro život a následně je provedeno dotazníkové šetření s důrazem na efektivnost sponzoringu těchto závodů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with sports event sponsorship. It describes history of sponsoring, its parts, event sponsoring and practical example of sports event sponsorship. The theoretical part specifies sponsoring and its basic measurement methods. Practical part describes particular sports event, cycle race serial Bike for life and then the survey is done with emphasis on sponsoring efficiency of this races.
Klíčová slova
sponzoring, dělení sponzoringu, cílová skupina, měření efektivnosti sponzoringu, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, part sof sponzoring, target group, sponzoring efficiency measurement, marketing research
Rozsah průvodní práce
61 s., 3 s. dotazník
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá teoretickou základnou sponzoringu, jeho historií, dělením, sponzoringem sportovní akce a praktickým příkladem využívání sponzoringu. Teoretická část práce definuje pojem sponzoring a jeho základní metody měření včetně metodologie marketingového výzkumu. V praktické části je popsána konkrétní sportovní akce, seriál cyklistických závodů Kolo pro život a následně je provedeno dotazníkové šetření s důrazem na efektivnost sponzoringu těchto závodů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with sports event sponsorship. It describes history of sponsoring, its parts, event sponsoring and practical example of sports event sponsorship. The theoretical part specifies sponsoring and its basic measurement methods. Practical part describes particular sports event, cycle race serial Bike for life and then the survey is done with emphasis on sponsoring efficiency of this races.
Klíčová slova
sponzoring, dělení sponzoringu, cílová skupina, měření efektivnosti sponzoringu, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, part sof sponzoring, target group, sponzoring efficiency measurement, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o sponzoringu obecně a se zaměřením na sponzoring sportovní akce. Definujte teoretická východiska práce a pracovní hypotézy své studie.
2. Popište současný stav vybrané sportovní akce a aplikujte teoretické poznatky.
3. Analyzujte současný pohled závodníků na sponzoring zvolené sportovní akce.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o sponzoringu obecně a se zaměřením na sponzoring sportovní akce. Definujte teoretická východiska práce a pracovní hypotézy své studie.
2. Popište současný stav vybrané sportovní akce a aplikujte teoretické poznatky.
3. Analyzujte současný pohled závodníků na sponzoring zvolené sportovní akce.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri; Marketingová komunikace; přeložila Vlasta Šafaříková; 1; dopl. vyd. Praha; Pearson Education Limited, 2001; 590 s
FORET, Miroslav; Marketingová komunikace; Brno; Computer Press, a.s.; 2006; 445 s.
BLACK, Sam; Nejúčinnější propagace- Public Relations; Grada Publishing; 1994; 207 s.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary; Marketing; Praha; Grada; 2004; 855 s.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri; Marketingová komunikace; přeložila Vlasta Šafaříková; 1; dopl. vyd. Praha; Pearson Education Limited, 2001; 590 s
FORET, Miroslav; Marketingová komunikace; Brno; Computer Press, a.s.; 2006; 445 s.
BLACK, Sam; Nejúčinnější propagace- Public Relations; Grada Publishing; 1994; 207 s.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary; Marketing; Praha; Grada; 2004; 855 s.